וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחירות זויפו": הנשיא זה 30 שנה ימשיך לשלוט באוגנדה

21.2.2016 / 5:20

יוורי מוסווני, השולט במדינה מאז שנות ה-80, ניצח בבחירות, שעל פי משקיפים בינלאומיים התנהלו "באווירה מאיימת לבוחרים ולמועמדים כאחד". מנהיג האופוזיציה שהושם במעצר בית: "היינו עדים לאחת ממערכות הבחירות המזויפות ביותר באוגנדה"

עצרת בחירות של מועמד האופוזיציה קיזה בסיגיה בלירה, אוגנדה, 9 בפברואר 2016. רויטרס
"היינו עדים זה עתה לאחת ממערכות הבחירות המזויפות ביותר באוגנדה"/רויטרס

נשיא אוגנדה המכהן בתפקיד מאז שנת 1986, יוורי מוסווני, ניצח אתמול (שבת) בבחירות, שלדברי משקיפים בינלאומיים נערכו בחוסר שקיפות. על פי ועדת הבחירות במדינה, מוסווני גרף 60.8% מקולות המצביעים, ואילו יריבו, ד"ר קיזה בסיגיה שהושם במעצר בית, זכה ב-35.4% בלבד. זאת, על אף שהסקרים צפו קרב צמוד בין השניים. משגיחי האיחוד האירופי טענו כי לוועדת הבחירות במדינה לא הייתה די עצמאות בתהליך הבחירות.

בסיגיה יצא נגד ניצחונו של הנשיא המכהן בטענה כי התוצאות זויפו. "היינו עדים זה עתה לאחת ממערכות הבחירות המזויפות ביותר באוגנדה", אמר בהצהרתו, וקרא לספירה פומבית ובלתי תלויה של הקולות. שלשום, במהלך הבחירות, דיווח עוזרו של בסיגיה כי הוא נעצר בפרבר של הבירה קמפלה, שם בדק טענות לזיופים. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי ביתו הוקף בכוחות משטרה, וגישת כלי תקשורת לאזור נמנעה.

לקריאה נוספת:
תמונות היום מהעולם: באוגנדה נאבקים על הדמוקרטיה
ההומואים באוגנדה מחכים באפלה בזמן שהאפיפיור מחבק את העניים

עצרת בחירות של מועמד האופוזיציה קיזה בסיגיה בלירה, אוגנדה, 9 בפברואר 2016. רויטרס
הושם במעצר בית ביום הבחירות. מנהיג האופוזיציה, בסיגיה/רויטרס

מוקדם יותר ביום הבחירות השליכה המשטרה רימוני גז מדמיע לעבר מצביעים בבירה, במהלך עימותים שפרצו בסמוך לקלפיות בשל עיכובים בהגעת פתקי הבחירה. פתיחת הקלפיות, שהייתה אמורה להתרחש בשעה 07:00 בבוקר, התעכבה בכארבע שעות בכמה אזורים שבהם פתקי ההצבעה לא הגיעו בזמן. רוב העיכובים נרשמו בבירה, שם ישנה תמיכה רבה יחסית לאופוזיציה.

מוסווני בן ה-71 עומד בפני האשמות מבית ומחוץ לפיהן הוא מפעיל לחץ על מתנגדיו ולא מתמודד כהלכה עם השחיתות המשתוללת במדינתו. לטענת מפלגתו, "התנועה להתנגדות לאומית", ניצחונו הראה כי "יריביו לא הצליחו להציע אלטרנטיבה פרט להבטחות ריקות".

לדברי משלחת המשקיפים של האיחוד האירופי, הבחירות התנהלו באווירה מאיימת לבוחרים ולמועמדים כאחד, ומשקיפים מטעם חבר העמים הבריטי אמרו כי הליך הבחירות לא עמד בכמה סטנדרטים דמוקרטיים חשובים. אדוארד קוקאן, המשקיף הראשי במשלחת האיחוד, אמר כי הבחירות נערכו תוך חוסר שקיפות ועצמאות של ועדת הבחירות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא אוגנדה יוורי מוסווני. יולי 2012. Carl Court, AP
ימשיך לשלוט. מוסווני/AP, Carl Court

מוסווני הביא שלווה ויציבות לאוגנדה אחרי עשורים של אי סדר תחת שלטונם של אידי אמין ומילטון אובוטה, אך תומכי אופוזיציה רבים מאשימים את לוחם הגרילה לשעבר בהפיכתו בהדרגה ליותר ויותר אוטוקרטי, ושאיפתו לשלוט עד סוף חייו. האופוזיציה ניסתה להתחבר אל הזעם המתגבר בקרב הבוחרים הצעירים, בעיקר באזורים עירוניים, שם האבטלה גבוהה ורבים מתוסכלים ממצבם הרע של בתי הספר ובתי החולים.

"אנחנו מאוכזבים, הבחירות זויפו", אמרה בוחרת שסירבה לתת את שמה המלא מחשש לביטחונה. "מעולם לא זכיתי לראות נשיא אחר ונראה שזה יישאר כך עד מותו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully