וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדי שחקים במעמקי הים ומסכי לד במקום קירות: כך יראה העולם בעוד 100 שנה

17.2.2016 / 8:35

בעוד שהיום בתים המודפסים במדפסת תלת ממדית זוכים לכותרות -בעוד 100 שנים יהיה זה דבר שבשגרה. איזה עוד הפתעות מחכות לדור העתיד על כדור הארץ?

יוטיוב

מגורים במעמקי הים, מנות שף מודפסות בתוך כמה שניות במדפסת הביתית, נסיעה לחופשה בקצה השני של כדור הארץ ביחד עם ביתכם- כך תראה המציאות בעוד כמאה שנה. דו"ח חדש בשם The smart thing future living report, שפרסמה קבוצה של אדריכלים, אקדמאים ומתכנני ערים מספק לנו הצצה אל מה שעתיד להיות פה בעוד 100 שנים מהיום. ממצאי הדו"ח מצביעים על קצב גידול האוכלוסיה כגורם עיקרי לשינויים שעתידים להתחולל במאה הבאה. הדו"ח הוזמן עבור SMARTTHINGS, שבבעלותה של חברת סמסונג ובוחן את עתיד האנושות. לפי הדו"ח, המחסור בשטח היבשתי והאוכלוסיה ההולכת וגדלה ישנו לחלוטין את סביבת המגורים שלנו.

השינויים הדרמטים ביותר יתרחשו בבית שלנו. האנושות תעתיק את מגוריה לגורדי שחקים תת- קרקעיים בעומק של כ-25 קומות מתחת לאדמה. בעוד שערי בועה תיווצרנה ותאפשרנה מגורים במעמקים עבור בני האדם. בתוך הבית יוחלפו הקירות במסכי לד שישנו את צבעם בהתאם לרצון דייריו ובכך יענו על הצורך לשנות ולשפץ את מרחב המגורים. מחברי הדו"ח מאמינים שמזל"טים אישיים יהפכו לכלי תחבורה שכיח. כלי התחבורה העתידני ידאג להעביר בתים שלמים אל כל יעד בעולם. יציאה לחופשה תתבצע בזמן רביצה בסלון הביתי והגעה אל היעד לא תצריך לשכור חדר במלון.

חופשות קיץ ארוכות בקוסטה ריקה או בתאילנד יוחלפו ביעדים במרחק שניית אור. בשנת 2116 יצאו טיסות מסחריות לחלל, כאשר הירח ומאדים יהיו יעדי תיירות מיושבים ומאוכלסים.

בעוד שכיום "בניית" בתים במדפסת תלת מימדית זוכים לכותרות. בעוד כמאה שנה זה יהיה עניין שבשגרה- בתים שלמים וכל תכולתם יודפסו במדפסת תלת מימדית. המדפסת התלת מימדית תהיה גם מקור המזון העיקרי שלנו. בעתיד נוכל להוריד את מנות השף האהובות עלינו, להדפיס אותן בתוך שנויות בודדות ולהנות מארוחת מלכים מודפסת ומוכנה לאכילה.

אם התחזיות הללו נשמעות לכם מופרכות, מציעים לכם מחברי הדו"ח להתבונן אחורה. "החיים שלנו כיום שונים בתכלית מאלו שלפני מאה שנה. האינטרנט חולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים, לומדים ושולטים בחיינו" נכתב בדיילי מייל. רק לפני עשור, טכנולוגיה כמו בית חכם לא הייתה עולה על הדעת. אך כיום, קיימת האפשרות לשלוט, לנהל ולאבטח את ביתך באמצעות הטלפון החכם", מסבירה שותפה לכתיבת הדו"ח, ד"ר מגי אדרין פוקקו." במאה הבאה נהיה עדים לשינויים מרחיקי לכת באופן שבו אנו חיים ומתקשרים עם הסביבה", מסכמת פוקקו.
.

עוד בנושא:

כך יראו המבנים בעוד 100 שנים. ShutterStock
הדור הבא צפוי להנות/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully