וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיה בלגן": השיחה שחשפה את אחורי הקלעים של מלחמות העבריינים בדרום

1.2.2016 / 17:55

הימים הם אלו שלאחר חיסול אחיו של בני שלמה, "הקומפיוטר". שני חיילים של שלום דומרני "מזמרים", ולא יודעים שהם מוקלטים. "הוא דפק להם מבצע אחושרמוטה, יהיה מעניין", הם העריכו – ולא טעו. עם מעצרו של שלמה, מקווים במשטרה להפוגה במאבק הארגונים

בווידאו:"חיילים" של שלום דומרני תועדו מדברים על בני שלמה במצלמה נסתרת/צילום: מצלמות נסתרות, עריכה: מתן חדד

"הולך להיות בלגן, כולנו צריכים לשים גופיות (שם קוד לשכפצ"ים - י"א)", כך, במילים אלו, תיארו שני "חיילים" בארגון הפשיעה של שלום דומרני את חששם, בעוד מוזרמות אליהם הידיעות הראשונות בעניין חיסולו של שלום שלמה, אחיו של בני "הקומפיוטר", מהארגון המתחרה. השניים, שניר וזאנה וע', שלימים יהפוך לעד מדינה נגד דומרני, ישבו בדירת מסתור באשדוד ו"זימרו" על המאבק הקשה בין שני הארגונים ויחסי הכוחות ביניהם אל מול מצלמות האבטחה של המשטרה.

השיחה, שנערכה זמן קצר לאחר החיסול בספטמבר 2015, והגיעה היום (שני) לידי וואלה! NEWS, ממחישה היטב את גודל הקרע הקיים בין שתי הקבוצות הגדולות באזור הדרום, בשעה שחוקרי ימ"ר לכיש, בפיקודו של נצ"מ יגאל קלימיאן, מצליחים לשים את ידיהם על אנשי שתי הקבוצות כחלק מחקירת פרשת "בלוק חוסם".

השבוע היו אלה בני שלמה, והאחים "העורקים" רזיאל ולידור רווח, שנעצרו על ידי המשטרה בחשד לשורה של סחיטות באשדוד. שלמה נעצר ביום שישי האחרון בנמל התעופה בן גוריון כשניסה לברוח מהארץ. היום נעצר אדם נוסף בחשד למעורבות ברצח שלום שלמה וכן בחשד לסחר בסמים. כעת, מקווים במשטרה כי המעצרים יובילו להפוגה במאבק בין הארגונים.

לקריאה נוספת:
הרצח שהצית מלחמה בין שלום דומרני ל"קומפיוטר"
ניסיון חיסול כל 10 ימים: כך עבדה שיטת המלחמה של דומרני ויריביו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השטח בער. וזאנה וע' בדירת המסתור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"'עוד שבוע פיגוע אחולמניוקי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"בואנה, דפקו לו פיגוע. צריך לשים כולם גופיות. יש עכשיו מרמור"

"תשמע, זה אח של בני נראה לי", נשמע וזאנה אומר לע' בהקלטה.

"מה, הוא מת?" תוהה ע'.

וזאנה: "הולך להיות מעניין, הוא דפק להם מבצע אחושרמוטה".

בתגובה ובהתלהבות צעק אליו ע': "בואנה, דפקו לו פיגוע".
וזאנה: "צריך לשים כולם גופיות. עכשיו מרמור, מעכשיו מתחיל מרמור, אתה יודע מה זה מרמור. איזה מהלך, על הכיפאק. זה ביצועיסט!".

ע': "מי נראה לך דפק לו זה?"

וזאנה: "אני נראה לי גם 'באסה' (שלומי – י"א). הוא תמיד אמר 'עוד שבוע פיגוע אחולמניוקי, ביום שישי קשה להאמין אחרת ו... רחובות (כינוי של האחים אופיר ועמוס לביא - י"א)".

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
תכנן במשך זמן רב לנקום את מות אחיו. שלום שלמה לצד אחיו בני/ניב אהרונסון

השיחות שניהלו השניים לאחר החיסול של שלום שלמה במושב תלמים מעידות כי השטח רתח. גורמים בעולם הפשע בדרום סיפרו כי בעקבות החיסול תכנן בני שלמה במשך זמן רב נקמה על מות אחיו. פרשת "בלוק חוסם", שבמסגרתה נעצר דומרני ושחומרי החקירה שלה נחשפו בוואלה! NEWS, היטיבה בהתחלה עם בני שלמה. לפי מידע מודיעיני, בזמן זה ניסה שלמה להעמיק עוד יותר את ההשתלטות על הדרום על חשבונו של דומרני.

כך, למשל, סיפר וזאנה בשיחה כיצד הוזהר על ידי חייל של שלמה שלא להסתובב באזור אשדוד כיוון שהשטח עדיין "חם". וזאנה "נשלח" לעיר כדי לנסות לחסל את מנהיג "הכנופיה הגרוזינית", יוסי קריחלי, שסר למרותו של בני שלמה.

"בא אליי אומר לי 'כוס אימא של פפו, אני אגיד לך את האמת, שניר, אתה רוצה להקשיב לי, לא רוצה? אל תקשיב לי, אתה השבוע רדפת אחרי מישהו שקשור אלינו?' אמרתי לו 'כן'. אומר לי: 'תשמע, מאותו רגע שעשית את זה, עשית טעות, הדלקת את כל האורות עליך. כל האורות. הם חשבו שאתה תקוע בצפון ועכשיו הם בטוחים ב-100% שאתה באשדוד, בבית שלך".

תיעוד: כך נראו ההכנות לניסיון החיסול של בני שלמה. צילום מסך
ההכנות לחיסול בני שלמה/צילום מסך

בשלב זה, מזהיר המקור מארגונו של שלמה כי "הקומפיוטר" שלח את שני האחים המסוכנים ביותר באשדוד, האחים רווח, "להגיע" לווזאנה. וזאנה עצמו סיפר כי המקור אמר לו שהם משכירים בית באשדוד, יחד עם "עוד איזה ילד של יהודה עמר (בכיר נוסף בארגון של בני שלמה – י"א)". וזאנה המשיך לצטט את החייל של שלמה: "הם רק עליך, רק עליך. אתה יודע, הם רצו לחכות לך מחוץ לאולם". וזאנה הסביר כי לא התייחס אליהם ואל אזהרותיו של החייל. "הסתכלתי עליו ואמרתי לו 'תגיד להם שאני שם עליהם זין'. ואז הוא אומר לי: 'אני יודע שאתה תזיין אותו, הבן זונה, אבל תיתן פגיעה, תלך כבר, תן פגיעה, אל תחכה עם עצמך, תאכל פגיעה'".

המעצר הנוכחי של שלמה, יחד עם אנשיו, אירע סביב ניסיונות ההשתלטות על הוואקום שנוצר לאחר המעצרים של פרשת "בלוק חוסם". סחיטות באיומים של בעלי מסעדות, ניסיון השתלטות על חנויות צ'יינג' - אלו הם רק חלק מן האופרציות שביצעו אנשי בני שלמה, כחלק ממאמציהם להשתלט על הגזרה הדרומית.

הארכת מעצר לשלום דומרני, בית משפט השלום אשקלון, 6 באוקטובר 2015. שי מכלוף
שלמה גייס את פורשי דומרני לשורותיו. דומרני/שי מכלוף
"שלום המזדיין הזה, לא אכפת לו מאף אחד. רואים אותך בתור זוטר קטן"

באחת השיחות בין שני "כוכבי" פרשת "בלוק חוסם", נשמעים השניים מסבירים את השיטה של בני שלמה, ואת הסיבה שבגינה הצליח לגייס את פורשי דומרני לשורותיו. באחד מקטעי הווידאו של מצלמות האבטחה נראה וזאנה קם ממקומו, לובש ג'ינס ומספר שבאחד הימים פגש את "זילבר", חייל שמשתייך לקבוצה של בני שלמה.

וזאנה: "הוא אומר לי שבני שלמה קנה אותו. אחלה בני, משקיע בחיילים שלו. אתה יודע איך הוא מחפש אנשים יעשו. אם היינו איתו, אחי, היינו מסודרים".

ע': תמיד הדשא של השכן ירוק יותר, עזוב אותך".

בשלב זה, הביע וזאנה את מרמורו על דומרני עצמו: "שלום המזדיין הזה, לא אכפת לו מאף אחד. רואים אותך בתור זוטר קטן. אומרים לך 'נתנו לך לפתור את כל הבעיות, יאללה נפרק אותך אחרי זה'. אתה תראה שיפתרו כמה דברים באשדוד איך ייצאו גם נגדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully