וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה לביתה: רשת מעבירה הפקות פנימה, המפיקים זועמים, והרשות תבדוק חריגה

1.2.2016 / 10:02

לאחר ש"הישרדות" וה"מירוץ למיליון" הוצאו מידיהם של מפיקים חיצוניים, זכיינית ערוץ 2 רשת שוקלת להעביר גם את "דה וויס" להפקה פנימית. כעת, כך נודע לוואלה ברנז'ה, הרשות השנייה בודקת האם הזכיינית עומדת במכסות ההפקות החיצוניות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנסת פנימה. "דה וויס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם רשת מפרה את כללי הרשות השנייה בהוצאת הפקות לחברות חיצוניות? בזכיינית ערוץ 2 בוחנים את האפשרות להעביר גם את הריאליטי "דה וויס" להפקה פנימית – כך נודע לוואלה ברנז'ה.

על פי כללי הזיכיון, רשת מחויבת להוציא 65% מההפקות למפיקים ואולפנים חיצוניים, אולם מתברר כי האסטרטגיה של הזכיינית היא להשאיר את ההפקות הגדולות בבית (in house). כך, למשל, "הישרדות" שהופקה לערוץ 10 במשך שנים על ידי חברת אבוט המאירי, הוכנסה עם מעברה לרשת להפקה פנימית. גם הפקת העונה החדשה של "המירוץ למיליון" - שבעונה האחרונה הופקה על ידי אבוט המאירי - הוכנסה פנימה למשרדי הזכיינית. כעת, גם "דה וויס", שהופקה על ידי חברת קונסטנטין, צפויה לעבור פנימה לרחוב הברזל. לצד אלו, תוכניות כמו "אבודים", "המערכת", משחקי השף" ו"אקס פקטור" מופקות על ידי חברות הפקה חיצוניות.

אבי צבי. ינאי יחיאל,
מנכ"ל רשת אבי צבי/ינאי יחיאל

"לא יודעים בוודאות האם רשת עומדת בכללים"

מפיק בכיר: "בהפקה חיצונית קנויה אסור לזכיינית להשתמש בשום אמצעי שלה, בין אם כוח אדם ובין אם חדרי עריכה. מפיקים ובעלי אולפנים רבים לא יודעים בוודאות האם רשת עומדת בכללים"

לוואלה ברנז'ה נודע כי באחרונה פנו מספר בעלי אולפנים ומפיקים לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והתלוננו על כך שהזכיינית אינה עומדת בכללי הרשות בכל הנוגע להוצאת הפקות למפיקים חיצוניים ולשימוש באולפנים, חדרי עריכה ופוסט פרודקשן חיצוניים. בעקבות הפניות פתחה הרשות השנייה בבדיקה.

"בהפקה חיצונית קנויה אסור לזכיינית להשתמש בשום אמצעי שלה, בין אם כוח אדם ובין אם חדרי עריכה. מפיקים ובעלי אולפנים רבים לא יודעים בוודאות האם רשת עומדת בכללים, בפרט לאחר שההפקות הגדולות, מפלצות הריאליטי, עברו להפקות פנים בתוך רשת", טוען מפיק בכיר בתעשייה ומוסיף כי "גם חלק מהעבודה על הפקות חיצוניות נעשות במשרדי רשת".

בתוך כך, החליטה הזכיינית לבטל את משרות הרפרנטים (עורכים ומפיקים האחראיים מטעמה בהפקות הפנימיות מ.מ) שכן ממילא בהפקות האלו העורכים והמפיקים נבחרו על ידי רשת ומייצגים את תפיסתה המקצועית של הזכיינית. אותם עורכים ומפיקים אחראיים, חשוב לציין, לא יפוטרו אלא יועברו להפקות חיצוניות.

מרשת נמסר בתגובה לדברים: "טרם התקבלה החלטה באשר להפקת העונה הבאה של "דה ווייס", האם תופק חיצונית או פנימית". בנוגע לטענות המפיקים ובעלי האולפנים נמסר בתגובה: "רשת עומדת בכללי הרשות השנייה ובעיקרם מכסת ההפקות החיצוניות והפנימיות שנקבעו".

מהרשות השנייה לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully