וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה מפצעיה הצעירה שנדקרה בפיגוע בבית חורון: "הייתה מלאת שמחה"

שלומית קריגמן, בת 24, נדקרה על ידי שני מחבלים במכולת בהתנחלות ופונתה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה. לפנות בוקר נקבע מותה. חברתה סיפרה: "לפני שבוע וחצי ניסינו לחשוב איך להתקדם, לבנות תכניות לעתיד, אולי אוניברסיטה". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שלומית קריגמן, הצעירה בת ה-24 שנפצעה אתמול (שני) באורח אנוש בפיגוע הדקירה בבית חורון שבבנימין, מתה לפנות בוקר מפצעיה בבית החולים הדסה הר צופים שבירושלים. היא הובאה לקבורה בשעה 13:00 בהר המנוחות בבירה. במצבה של הפצועה הנוספת בפיגוע, בת ה-58 שנפצעה באורח בינוני, חל שיפור הלילה.

קריגמן חגגה לאחרונה את יום הולדתה. היא התגוררה בבית סבה וסבתה בבית חורון, שם נרצחה. אביעד יזרעאלי, דובר מושב שדמות מחולה שבבקעת הירדן, שבו גדלה שלומית, סיפר הבוקר כי היא הייתה "מתוקה, חייכנית וחברמנית, עשתה שנתיים שירות לאומי, שנה באריאל ושנה שנייה קומנרית בני עקיבא בבית חורון, שם נרצחה לצערנו".

הוא סיפר כי שלומית הייתה "בוגרת האולפנים בטבריה, בת של אחת המשפחות הוותיקות בשדמות. זה כאב גדול מאוד לאבד בת יישוב, הטרור הגיע גם אלינו. דברים כאלה לא רק של מרפים את ידנו, אלא מחזקים אותנו ואת מעשה ההתיישבות ואנו נמצא את הדרך לציין את זכרה בנקודה הזו".

לקריאה נוספת:
אישום: אחיות תאומות בנות 18 ייצרו מטעני חבלה לפיגועים נגד ישראל
תאונת האימונים הקטלנית בצאלים: פצצת המרגמה נורתה לכיוון הלא נכון
בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעד של חמאס במרכז רצועת עזה

זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הותקפו בתוך מכולת על ידי שני מחבלים. זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

יזרעאלי הוסיף כי "היישוב כולו באבל קשה, משפחה עם שבעה ילדים שצמחה כאן והכאב גדול. לצערנו בקעת הירדן שבעה מטרור. בשנים האחרונות יותר שקט, ההתיישבות שלנו בבקעה חשובה כתשובה לטרור הערבי וחשוב ביום הקשה הזה לשדר עוצמה, עם החיבוק למשפחה, להעביר מסר לעם ישראל שאנו חלק אינטגרלי ממנו".

לדבריו, "חשוב להציב מסר לממשלה, אנו אזרחים שומרי חוק, את המצב במדינה חייבים להביא לידי פתרון. אני לא צריך לתת פתרונות. אנו סומכים על הצבא אבל משהו צריך להיעשות. מתעוררים כל בוקר עם טרגדיה חדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיעוד הפיגוע בבית חורון בבנימין. צילום מסך
המחבלים מנסים להיכנס למכולת בבית חורון ונבלמים בידי מנהל המקום/צילום מסך

עינת דרמר, חברת ילדות של קריגמן, סיפרה על חברתה שנרצחה: "אני מכירה אותה מאז שאני מכירה את עצמי. היא הייתה חברת אמת, אדם שנמצא איפה שצריכים אותו, שחברים צריכים אותו, אדם מאוד אוהב שרוצה לתת ולעשות טוב. היא הייתה אדם עם הרבה שמחה וחוכמה". לדבריה, "השנה הזאת הייתה מאוד מיוחדת וכשחזרה לבית חורון גרה אצל סבא וסבתא. לפני שבוע וחצי דיברנו וניסינו לחשוב איך להתקדם, אולי באוניברסיטה, שתנסה לבנות תכניות לעתיד. אף אחד לא העלה על דעתו שהעתיד לא יהיה רחוק כל כך או קרוב כל כך".

זירת פיגוע בבנימין. א.צמח קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבנימין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, א.צמח קבוצת מדברים תקשורת

הפיגוע התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים בהתנחלות על כביש 443. קריגמן ואישה נוספת הותקפו בתוך מכולת על ידי שני מחבלים. השתיים פונו על ידי כוחות מד"א - קריגמן הועברה לבית החולים הר הצופים, ובת ה-58 פונתה לבית החולים שערי צדק בבירה.

שני המחבלים, איברהים אוסאמה עלאן בן 23 מבית עור א-תחתא וחוסיין אבו רוש בן 17 ממחנה הפליטים קלנדיה, חוסלו על ידי כוחות הביטחון במהלך מנוסתם מהמכולת. בסמוך לזירת הפיגוע איתרו כוחות המשטרה שלושה מטעני צינור מאולתרים שנזרקו לעבר המכולת ולא התפוצצו. חבלני משטרה נטרלו אותם.

מפקד תחנת בנימין, סגן ניצב דודי חיון, אמר כי "הפיגוע הוא אירוע קשה והוא בבחינת עליית מדרגה בחומרתו בהשוואה לפיגועים האחרונים. מדובר בחדירה של שני מחבלים חמושים בסכין ומטענים ליישוב, שמצליחים לדקור שתי נשים. תגובה ערנית תוך אומץ לב של אזרחים מנעה פיגוע גדול יותר. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בשיתוף צה"ל ערוכים בכוחות גדולים, דבר שגרם לתגובה מהירה של כלל גורמי הביטחון".

מקום הפיגוע:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון בשבוע שעבר נרצחה דפנה מאיר מעתניאל בידי מחבל בכניסה לביתה, בעת ששלושה מילדיה נכחון בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו ניסתה מאיר לסגור את דלתה כמה פעמים, ולבסוף הוא נמלט מהמקום. בתום מצוד שנמשך יותר מיממה עצרו כוחות צה"ל ושב"כ את מוראד אדעיס בן ה-16. הוא נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מעתניאל.

יום לאחר מכן נפצעה באורח בינוני מיכל פרומן, אישה בהריון בשנות ה-30 לחייה, בפיגוע דקירה בחנות בגדים בהתנחלות תקוע שבגוש עציון. אין סכנה לעובר שבבטנה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפרומן, שנפצעה בפלג גופה העליון, טיפול רפואי בשטח ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בירושלים. הפצועה היא כלתו של הרב לשעבר של תקוע, מנחם פרומן, שהלך לעולמו לפני כשלוש שנים. המחבל, בן 17, נורה ונפצע אנוש.

(עדכון ראשון: 07:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully