וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לנשיא צרפת: "חזון שתי המדינות לא יכול להתממש עכשיו"

22.1.2016 / 20:57

יו"ר האופוזיציה נפגש בארמון האליזה עם פרנסואה הולנד ושר החוץ הצרפתי. הוא שיתף אותם בתכניתו המדינית: "אני חסיד גדול של חזון שתי המדינות, אבל העוינות בין העמים וחוסר יכולת של המנהיגים מונעים זאת"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נפגש הערב (שישי) עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר החוץ הצרפתי לורן פביוס בארמון האליזה שבפריז. בפגישה נכחה גם שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן-נון. הרצוג הודה למנהיגי צרפת על מאבקם באנטישמיות והביע הזדהות עם המאבק בטרור. "יש לנו אויב משותף – הטרור האיסלאמי", אמר הרצוג. "העולם הנאור צריך לאחד כוחות נגדו כי הוא מאיים על כולנו".

בשיחה, התייחס הרצוג גם לחזון המדיני שלו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אני חסיד גדול של חזון שתי המדינות אבל אנחנו צריכים להיות ריאליים, הוא לא יכול להתממש עכשיו", אמר הרצוג. "השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי, העוינות בין העמים וחוסר היכולת של המנהיגים מונעים זאת. היפרדות וביטחון הן צעד ראשון הכרחי בדרך לחזון שתי המדינות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "מגבה את שר הביטחון" בפינוי המשפחות מחברון
ההסלמה כהזדמנות: כך בנט ממצב את עצמו כאלטרנטיבה לנתניהו ויעלון
עוקף נתניהו: אבו מאזן מנסה לשדר פייסנות לישראלים מבלי להרגיז הפלסטינים

יצחק הרצוג עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
"הניסיון לחתור למדינה פלסטינית לא יחזיק מים". הרצוג והולנד בפגישתם בצרפת/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

הרצוג הציג לנשיא ושר החוץ את עקרונות תכנית ההפרדה שלו ואמר: "הניסיון לחתור למדינה פלסטינית כעת לא יחזיק מים. לא יכולה לקום עכשיו מדינה פלסטינית כי לפלסטינים אין כרגע הנהגה השולטת בכל השטח ויכולה להוביל מהלך כזה. קודם צריך לייצר הפרדה בין הישראלים לפלסטינים, בזה צריכים להיות מושקעים כל הכוחות האפשריים. הפרדה שתלווה בצעדים ביטחוניים וכלכליים תביא ליתר רגיעה באזור ולהגברת הביטחון. כרגע אי-ההפרדה מגבירה את החיכוך והשנאה בין שני העמים באופן שמסכל כל סיכוי להסדר. לכן, מדינות העולם צריכות לשנות כיוון וללכת על מה שריאלי - קודם כל הפרדה שתרגיע את השטח ולתת גיבוי למהלכים מדיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יצחק הרצוג עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
"על צרפת לחדול מקידום החלטות בינלאומיות שפוגעות בישראל"/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

הרצוג התייחס גם להחלטת האיחוד האירופי להבחין בין ישראל והשטחים. "החלטות מסוג זה הן פרס לטרור ול-BDS", ציין והוסיף: "הישראלים לא מוכנים לקבל תכתיבים מהעולם. ישראל היא מדינה ריבונית וכל צעד או החלטה מסוג זה פוגעת במוכנות של הציבור הישראלי להתקדם לשינוי המצב במזרח התיכון". עוד אמר הרצוג להולנד כי "על צרפת לחדול מקידום החלטות בינלאומיות שפוגעות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully