וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: עלינו על עקבות המחבל; מסתמן כי היה פועל בניין בהתנחלות

כוחות גדולים פעלו הלילה במטרה לזהות את המחבל שרצח אמש את דפנה מאיר ולהתחקות אחר נתיב הבריחה שלו. ההתנחלות אמנם לא מוקפת בגדר, אך התושבים טוענים כי "יהודי לא מרגיש בטוח, ולא משנה אם יש או אין גדר"

צילום: שי מכלוף עריכה: ניר חן

יום לאחר שנרצחה דפנה מאיר לעיני שלושה מילדיה בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון, ממשיכים הבוקר (שני) כוחות גדולים של משטרה וצבא לסרוק את השטח בתקווה לעלות אחר נתיב הבריחה של הרוצח, לאחר שנמצאו ראיות על אודות זהותו בזירה ובנתיב הבריחה המשוער. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי מניתוח הממצאים, גוברת הערכה שהמחבל תכנן היטב את הפיגוע, כולל נתיב הבריחה, והותיר אחריו עקבות. מסתמן כי מדובר היה בפועל בניין ביישוב, שניצל את הגישה שלו לעתניאל.

במהלך הלילה נעצרו חמישה פלסטינים ולדברי הצבא מטרת הפעילות הלילית הייתה הפעלת לחץ על האוכלוסייה המקומית במטרה לאסוף מידע מודיעיני הנוגע למקום מסתורו של המחבל. בשעות הקרובות צפויים הכוחות בשטח לקיים הערכת מצב, כאשר הם מסתמכים בעיקר על עדותה של רננה בת ה-17, בתה של מאיר, שהייתה עדה לרצח והצליחה לתאר לשוטרים ולחיילים את המחבל. כמו כן, נלקחת בחשבון עדותו של שכן המשפחה שתיאר להם את בגדיו של האיש. בין היתר, סורקים הכוחות מערות ושיפולים בשטח.

עוד בנושא:
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"
הנרצחת כתבה לאחר פיגוע: "המצב הביטחוני מרגיש כמו רולטה רוסית"

הבית בעתניאל בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
בית משפחת מאיר, הבוקר/שי מכלוף

אלחנן קלמנזון מכיתת הכוננות של היישוב אמר לאולפן וואלה! NEWS כי סוגיית הגדר אינה רלוונטית עבור היישוב. "אין גדר ליישוב, למעט במוסדות החינוך", אישר. "יש לנו מרכיבי ביטחון שונים פה שאני כמובן לא אפרט, אבל הם טובים ואמינים ואנחנו בודקים אותם חדשות לבקרים והם הוכיחו את עצמם, לא רק בעבר, אלא גם הפעם. לצערנו הרב, אנחנו נמצאים במצב שבו אם יהודי ישן בביתו הוא לא יכול להרגיש בטוח, ולא משנה אם יש או אין גדר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
חיילים עוברים מבית לבית בהתנחלות, אמש/תצפית TPS, יוחאי הלל

איש הימין יהודה גליק, שכן של משפחת מאיר בעתניאל, בימים הקרובים ישתנה הנוהל של הכנסת פועלים פלסטינים למקום. לאחר מכן, ייבחנו הנהלים מחדש. "אנחנו אנשי שלום, אבל יש לנו פה דילמה אמיתית", אמר גליק לאולפן וואלה! NEWS. "לא היינו רוצים להכתים את כל האוכלוסייה הערבית כתומכת טרור. אם לא ימצאו דרך להוקיע את ההתנהגויות האלה, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו אם האמונות שלנו בשלום הולכות יד ביד עם הרצון הלא פחות חשוב שלנו לחיות".

הבית בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
כוחות בעתניאל, הבוקר/שי מכלוף
תמונות מזירת הפיגוע בעתניאל. מח"ט יהודה, אל"ם יריב בן עזרא המתדרך את הכוחות בשטח. דובר צה"ל
הכוחות מבצעים הערכת מצב בשטח, אמש/דובר צה"ל

"בשני המקרים יתבצע תחקיר מעמיק להבין כיצד ניצל המחבל את המצב בשטח לביצוע הפיגוע האכזרי", הבהיר אמש קצין בגזרה. לדברי הקצין, "יש נוהל מסודר וברור כיצד לסיים יום עבודה ביישוב שבו עובדים פועלים פלסטינים ואיך בודקים שכולם עזבו את היישוב. במקרה שלא מדובר בפועל, יש פה עדיין שאלות קשות שנוגעות לאופן שבו הוא חדר ולפרצה". קצינים בפיקוד המרכז הוסיפו כי "התחקיר המעמיק ינסה לפענח כיצד קרסה ההגנה על היישוב".

בשעה 09:00 יצא מסע הלוויה של מאיר מעתניאל, וב-11:00 היא תובא לקבורה בהר המנוחות שבירושלים. מתחקיר הפיגוע עלה כי המחבל הגיע לבית שנמצא בקצה הצפוני של היישוב בזמן שהאם צבעה את דלת הכניסה לבית וכשבנותיה שהו בקומה התחתונה. צרחותיה של האם הובילו את הבנות לעלות למעלה כדי לבדוק מה קרה. מאיר הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: רננה בת 17, אהבה בת עשר, עקיבא בן 15 ונעה בת 11. תחת חסותה היו גם שני ילדי אומנה, יניב בן ארבע ויאיר בן שש. "רננה צעקה על המחבל ולאחר שלא הצליח להוציא את הסכין הוא החל להימלט", סיפר חבר המשפחה. "היא המשיכה לצרוח וראתה אותו בורח לכיוון שביל היציאה מהיישוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תובא למנוחות ב-11:00. דפנה ובעלה נתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהמחבל נמלט הייתה זו רננה שנאלצה להודיעה לאביה על המקרה הנורא. לדברי החבר ששוחח עמה, נתן מאיר, אבי המשפחה, היה בדרכו לטיפול רפואי עם אחד הבנים בגוש עציון בשעה שאירע הפיגוע הרצחני. בתו התקשרה אליו וסיפרה לו שמחבל נמצא בביתם. תחילה אמרה לו כי פציעתה של האם קשה אך לאחר כמה דקות היא הסבירה לו כי האם אינה בחיים.

מיד לאחר הטלפון, הסתובב האב והחל בנסיעה חזרה לכיוון עתניאל. כמה חברים מההתנחלות פגשו אותו בדרך ונסעו איתו אל ביתם. כשהגיע האב נתן לבית, אמרה לו הבת: "ניצלתי בנס, המחבל רצה לבוא גם אליי. הסתכלנו אחד לשני בעיניים ורק בזכות זה שהוא לא הצליח להוציא את הסכין הוא ברח".

(עדכון ראשון: 08:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully