וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה נרצחה בעתניאל לעיני ילדיה; מצוד נרחב אחר המחבל בדרום הר חברון

הפלסטיני דקר את דפנה מאיר בתוך ביתה ונמלט. תושבי עתניאל נקראו להסתגר בבתיהם וכוחות גדולים מבצעים סריקות באזור. כלי טיס הוזנקו לאוויר וחגים מעל אזור חברון. עד ראיה: "שמעתי צרחות, הייתי בהלם"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל, הצלה יו"ש, אחים לשעת צרה; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

דפנה מאיר, בת 39 ואם לשישה, נרצחה היום (ראשון) בפיגוע דקירה שבמהלכו נכנס מחבל לבית בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון, תקף אותה ונמלט מהמקום. ככל הנראה, האישה פתחה למחבל את הדלת ואז פרץ מאבק ביניהם, בעוד שלושה מילדיה נוכחים בבית. לאחר שדקר אותה כמה פעמים, הוא נמלט מן המקום וכוחות גדולים פתחו בסריקות אחריו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לביתה של האישה ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות - אך נאלצו לקבוע את מותה.

כוחות גדולים של חטיבת גבעתי וכוחות נוספים מהגזרה הגיעו לדרום הר חברון במסגרת המצוד. החשש במערכת הביטחון הוא כי המחבל נמלט לכיוון הכפר העוין חרבת כרמה, הסמוך לעתניאל, אולם ייתכן כי הוא נותר בתוך עתניאל. לפי הערכות, הוא עבד בתוך ההתנחלות. הכוחות מאגפים את דרכי הגישה לכפר וכלי טיס חגים בגובה נמוך באזור חברון. כמו כן, כלי טיס חגים בגובה נמוך מעל לאזור חברון ופצצות תאורה נורו ביישובים הסמוכים.


עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אובמה: "זהו יום טוב, איראן לא תשים ידיה על פצצה גרעינית"
הצלף מחברון שב לפעול? אש נורתה לעבר מתפללים במערת המכפלה
שנה וחצי לאחר "צוק איתן": קטאר חנכה יותר מאלף יחידות דיור בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, כוחות ממשיכים בסריקות בתוך עתניאל. ההתנחלות נסגרה לכניסת מבקרים ועל התושבים להישאר בבתיהם עד להודעה חדשה של כוחות הביטחון, מאחר שנבדקת האפשרות שהמחבל עדיין ביישוב. מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף ליאור כרמלי, הגיע לפני זמן קצר ליישוב עתניאל על מנת לפקד על המצוד אחריו.

חובש בכיר במד"א, נועם בר, הגיע למקום וסיפר על הרגעים הראשונים בזירה. "המראה היה קשה, ראינו אישה כבת 40 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא סבלה מפציעות חודרות בפלג גופה העליון", סיפר. "ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רחוב ריק בהתנחלות עתניאל בזמן מצוד אחר מחבל שנמלט באזור. 17 בינואר 2016. תצפית TPS
רחובות ריקים בעתניאל/תצפית TPS

עד ראייה לפיגוע סיפר כי המחבל נראה לו כמו בחור צעיר. "ישבתי כמה עשרות מטרים מהבית ושמעתי צעקה. הייתי בשוק, לא בדיוק הבנתי מה קרה", סיפר. "ראיתי אותו רץ. היה לו סוויטשרט ארוך, כהה אם אני זוכר נכון. לא בטוח אם ג'ינס או לא. רץ באטרף לכיוון מטה. כשהגיעו הכוחות כיוונתי אותם. לפי מבנה הגוף אני מבין שהוא היה יחסית צעיר".

מאיר הייתה אחות במחלקה הניורוכירורגית בבית החולים סורוקה בבאר שבע. היא הותירה אחריה בן זוג ושישה ילדים - רננה בת 17, אהבה בת עשר, עקיבא בן 15 ונעה בת 11 וחצי. מלבדם, למאיר היו שני ילדי אמנה - יניב בן הארבע ויאיר בן השש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיר ובעלה, נתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי נפצע קצין צה"ל באורח קל בידו בפיגוע דקירה באזור הר עיבל, סמוך לשכם שבשומרון. מתחקור ראשוני עולה כי מחבל השליך חפץ לעבר כוח צה"ל במקום, ולאחר מכן שלף סכין ודקר את החייל. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים מאיר שבכפר סבא. הפלסטיני חוסל בידי החיילים.

שעות אחדות לפני כן אירע אירוע ביטחוני נוסף. מחבל ניסה לדקור חייל צה"ל ליד הכפר בית ענון הסמוך לחברון. לפי הודעת צה"ל, הוא הגיע רגלית עם סכין שלופה לעבר חיילים ששהו במקום ונורה על ידם לפני שהספיק לפגוע בחייל. מותו של המחבל נקבע במקום. אין נפגעים בקרב החיילים.

(עדכון ראשון: 17:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצצות תאורה במהלך החיפושים/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
חיפושים מבית לבית בעתניאל/תצפית TPS, יוחאי הלל
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
עתניאל, הערב/תצפית TPS, יוחאי הלל
חיפושים אחר מחבל בהתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. 17 בינואר 2016.. יוחאי הלל, תצפית TPS
כוחות סורקים את אזור הפיגוע בעתניאל, הערב/תצפית TPS, יוחאי הלל
תושבי ההתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון מסתגרים בבתיהם ברקע מצוד אחר מחבל. 17 בינואר 2016.. תצפית TPS
מתבצרים בבתים בעתניאל/תצפית TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עתניאל נצורה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully