וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 15 הרוגים בפיגוע התאבדות במרפאה לחיסון מפוליו

הפיגוע, שעליו קיבלו אחריות שני ארגונים המזוהים עם דאעש, אירע בדרום-מערב המדינה. הצוותים הרפואיים הפכו למטרה בשל החשש שמדובר ב"ריגול מערבי" או ניסיון להפצת תרופות לסירוס ילדים. "בקרוב נתקוף מרכזים נוספים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: עימות בין כוחות צבא אפגניסטן לחמושים שתקפו את הקונסוליה ההודית במדינה, השבוע)

15 בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) בפיגוע התאבדות מחוץ למרפאת חיסונים לפוליו (שיתוק ילדים) בעיר כוותה שבמחוז בלוצי'סטן במערב פקיסטן. שני ארגוני טרור – טליבאן בפקיסטן וג'ונדוללה, שנשבעו אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – קיבלו אחריות על המתקפה, האחרונה בשורה של פיגועי התאבדות במדינה.

הפיצוץ פגע בניידת משטרה שהגיעה כמה רגעים לפני כן למרפאה, על מנת ללוות את העובדים הרפואיים בדרכם לחסן את הילדים מתחת לגיל חמש. אחמד מרוואת, דובר ארגון "ג'ונדוללה", מסר: "אנו מקבלים אחריות על הפיצוץ במרכז הפוליו. בימים הקרובים, נתקוף מרכזי חיסונים נוספים ועובדי פוליו".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מעצר האמריקנים באיראן: שירת הברבור של המתנגדים להסכם הגרעין
נשיא צרפת: בלתי נסבל שיהודים יסירו את הכיפות
לאחר שנתפס: "אל צ'אפו" מועבר מתא לתא בכלא כדי למנוע ממנו לברוח שוב

פיגוע התאבדות במרפאת פוליו בעיר כוותה שבפקיסטן, ינואר 2016. רויטרס
פקיסטן ואפגניסטן היחידת שבהן פוליו עדיין נפוץ. זירת הפיגוע מחוץ למרפאה, אתמול/רויטרס

הצוותים הרפואיים הפועלים לחסן ילדים נגד הנגיף הפכו למטרה של טליבאן ושל ארגונים אחרים, שטוענים כי מדובר במבצע מוסווה של ריגול מערבי, או מאשימים את הצוותים בהפצת תרופות שנועדו לסרס את הילדים. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי פקיסטן ושכנתה אפגניסטן הן המדינות היחידות שבהן פוליו עדיין נפוץ. בשנה האחרונה נרשם הישג בצמצום המקרים בפקיסטן, אולם המתקפות הרבות נגד הצוותים הרפואיים מקשה על הגברת המאמצים בנושא.

עוד באותו נושא

"אויבי השלום": הודו מתמודדת עם טרור מבית ומחוץ

לכתבה המלאה
פיגוע התאבדות במרפאת פוליו בעיר כוותה שבפקיסטן, ינואר 2016. רויטרס
שלוחות דאעש קיבלו אחריות על פיגוע בקונסוליה הפקיסטנית באפגניסטן. זירת הפיגוע/רויטרס

במקביל, שלוחות של "המדינה האיסלאמית" קיבלו אחריות על פיגוע התאבדות בקונסוליה הפקיסטנית בעיר ג'לאלבאד שבאפגניסטן, שהביא למותם של שבעה אנשי כוחות הביטחון, ועל ירי לעבר משרדי תחנת הטלוויזיה ARY News שבאיסלאמבאד, שהביא לפציעתו של אדם אחד. זאת, על רקע המאמצים לחדש את תהליך השלום עם טליבאן ובצל חשש כבד מהתפשטות דאעש בתת-היבשת ההודית.

כמו כן, משטרת פקיסטן עצרה את מאולנה מסעוד אזהאר, מנהיג ארגון "צבא מוחמד", בחשד שעמד מאחורי התקיפה על בסיס חיל האוויר ההודי בפטנקות מוקדם יותר החודש. זאת על רקע חידוש המגעים לשיתוף פעולה ביטחוני בין הודו לפקיסטן, והניסיונות לקידום שיחות השלום עם טליבאן באפגניסטן, לאחר שסבב המגעים הקודם הסתיים בכישלון בחודש יולי. בחודש שעבר, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ביקר בבירת אפגניסטן קאבול ובבירת פקיסטן איסלאמבד, במטרה לקדם את המגעים לשיתוף פעולה בין המדינות, שהיחסים ביניהן התאפיינו כבר שנים ארוכות בעוינות קשה.

פיגוע התאבדות במרפאת פוליו בעיר כוותה שבפקיסטן, ינואר 2016. רויטרס
פיגוע התאבדות במרפאת פוליו בעיר כוותה שבפקיסטן, ינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully