וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוששים: הרשות הפלסטינית מגייסת מיליונים לשיקום בתי מחבלים

14.1.2016 / 6:15

יוזמה חדשה ברשות קוראת ל-145 אלף עובדי הציבור לתרום יום משכורת לקרן שמטרתה בניית בתי מחבלים שנהרסו בידי כוחות הביטחון. בצה"ל מעריכים כי היקף התרומות עשוי להסתכם ביותר מ-25 מיליון שקלים – ולנטרל את אפקט ההרתעה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: גדי וינסטוק

הקבינט המדיני-ביטחוני הורה על האצת הריסות הבתים של מחבלים. ההוראה על כך התקבלה בישיבה לפני כשלושה חודשים, במטרה לקצר את הזמן הנדרש מרגע ההחלטה, שנמשך כשנה וחצי בממוצע, לעד חודשיים. להערכת הפלסטינים, ישראל צפויה להרוס בעתיד גם את בתיהם של מי שיסייעו לעוסקים בפעילות טרור.

גורמים בפיקוד המרכז טוענים כי הריסת בתים מהווה לחץ משמעותי על הפלסטינים, בין היתר מאחר שבניגוד לעבר לרשות הפלסטינית אין יכולת כלכלית לממן בניית בתים חדשים. עם זאת, גורמי הביטחון ברשות העבירו למקביליהם בישראל כי ההרס, שנעשה על ידי כלי הנדסה, פוגע בבתי אזרחים חפים מפשע ומתסיס את האווירה ברחוב הפלסטיני.

לקריאה נוספת:
צה"ל תקף חוליה שהניחה מטען על גדר המערכת ברצועת עזה
עציר פלסטיני שובת רעב 49 ימים; חמאס: "לא נשתוק אם יהיה בסכנה"
ניסיון פיגוע דקירה ליד בית ענון; המחבל חוסל

הריסת בית המחבל, עלא אבו ג'מל, מפיגוע הדריסה בירושלים באוקטובר 2015. שכונת ג'בל מוכבאר, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
הריסת בית מחבל בשכונת ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים, בשבוע שעבר/אתר רשמי, טוויטר

הקושי הכלכלי של הרשות לסייע למשפחותיהם של המחבלים בבניית בתים חדשים נותן את אותותיו. על רקע המצוקה הכלכלית נוצרו כמה התארגנויות שמטרתן לגייס כספי אזרחים למימון בנייה מחדש. כך, למשל, החל לפני ארבעה ימים גיוס כספים ברמאללה למימון בית למשפחת המחבל מוהנד שפיק מוחמד חלבי, בן 19 מהכפר סורדא שמצפון לרמאללה. ביתו נהרס על ידי כוחות הביטחון ביום שבת האחרון.

חלבי, תומך הג'יהאד האיסלאמי, רצח באוקטובר האחרון את הרב נחמיה לביא והחייל אהרון בניטה ופצע שני אזרחים נוספים בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. בתוך יממה נאספו 150 אלף שקלים מתושבי רמאללה, לא כולל תרומה מיוחדת של אבן לבניית ביתו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כמו כן, החלו ברשות הפלסטינית לקדם יוזמה שלפיה כל עובד ציבורי יתרום יום ממשכורתו להקמת קרן למען בנייה מחדש של בתי מחבלים שנהרסו. לדברי גורמים בצה"ל, ברשות מועסקים 145 אלף עובדים במגזר הציבורי, לרבות אנשי ביטחון ומשטרה, פקידים, מורים ואנשי תברואה. תרומת יום עבודה של שכירים אלו עשויה להסתכם ביותר מ-25 מיליון שקלים.

מהלך זה, מזהירים בצה"ל, עלול להוות משקל נגד לתהליך הגובר של הריסות הבתים. בלא מעט מקרים שתוחקרו על ידי צה"ל ושב"כ נמצא כי מחבלים רבים יצאו לבצע פיגוע על רקע סכסוך אישי משפחתי, במטרה שהעונש יהיה הרס ביתם.

פעילות צה"ל בקלנדיה להריסת בית המחבל שרצח את דני גונן, רמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
הריסת בית המחבל שרצח את דני גונן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully