וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מלחם הבהיר: מפקד הימ"מ החדש לא מתכוון לאכזב

8.1.2016 / 23:50

לאחר תקופה ארוכה של חוסר ודאות בשורות יחידת העילית של המשטרה בעקבות עזיבתו של המפקד הקודם, נצ"מ נ' זכה באמונו של המפכ"ל אלשיך - ועבר את טבילת האש שלו בהצלחה. גם התקופה הקשה שעברה על היחידה לא שברה את רוחם של הלוחמים

צילום: שלומי גבאי

במהלך השבוע האחרון, כל אנשי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ) התגייסו לחיפושים אחר נשאת מלחם, המחבל שירה למוות בשני בני אדם ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני שבוע ובנהג המונית אמין שעבאן בצפון העיר, עד לחיסולו אתמול (שישי) בערערה שבוואדי ערה. כל הלוחמים, החל מצוות "הקופים" ועד לאחרון הצלפים, עזבו את בתיהם ועלו על מדים עם קבלת ההתראה הקבועה בביפר.

כוחות הימ"מ סרקו כל חלקה ברחובות תל אביב ונשמעו למידע המודיעיני שסיפק שב"כ בנוגע למיקומו של מלחם. גם הפעם, לוחמי היחידה המובחרת לא אכזבו ורשמו את ההישג הראשון לזכותו של מפקדם החדש, ניצב-משנה נ', בדמות חיסולו של מלחם בערערה. הימ"מ עברה טלטלה לא פשוטה בשנה האחרונה, מאז עזיבתו של המפקד הקודם ניצב שלומי מיכאל, וחוסר הוודאות ניכר ביחידה. אולם אתמול עבר נ' בהצלחה את טבילת האש שלו כמפקד אחת מיחידות העילית המשטרתיות המובחרות בעולם.

עוד כתבות בנושא:
לאחר החיסול: בשב"כ מרכזים מאמצים באיתור הסייענים של מלחם
מהגעתו לוואדי ערה לפני שבוע עד ל"ידיעת הזהב": כך חוסל המחבל
אלשיך על חיסול המחבל: "המשימה טרם הושלמה, נגיע לכל המעורבים"

המפכ"ל רוני אלשיך, כרמיאל. 5 בינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
נ' זכה באמונו. אלשיך/אדריאן הרבשטיין

"נ' הוא מפקד הימ"מ החדש", נמסר בסוף החודש שעבר בהודעה לקונית, הראשונה מלשכתו של מפכ"ל המשטרה הנכנס רוני אלשיך. נ' צמח ביחידה ופיקד על פעולות שונות, בהם גם תפיסת המחבלים שרצחו את בני משפחת הנקין. הוא שימש כממלא מקום מפקד הימ"מ מאז עזיבת קודמו, ולפני כשבועיים נכנס באופן קבוע לתפקיד.

עד למינויו, לוחמי היחידה אמנם סמכו על מפקדם החדש, אולם חוסר ההחלטיות בעניין מינוי הקבע העלה תהיות קשות בקרב הלוחמים. המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו החליט להשאיר את המינוי החשוב על היחידה האחרונה כמעט במשטרה שעלתה לכותרות בהקשרים מחמיאים בלבד בשנים האחרונות, תלוי באוויר, ואת אנשיה ללא מפקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיפושים אחר המחבל הנמלט נשאת מלחם באזור ערערה,  8 בינואר 2016. ספק 500
כוחות בערערה, לפני חיסול המחבל מלחם/ספק 500

כך נותרה היחידה ללא מפקד קבוע, בצל הסתבכותם של ניצבים בפרשות מין מביכות. גם המחסור ביחס הולם מדרג הפיקוד הבכיר בארגון ומשכורת שאינה תואמת את רמת הסיכון של הלוחמים לא הפריעו ליחידה להשתתף בשורה של מבצעים נועזים בשנה האחרונה, הבולט שבהם היה תפיסת רוצחי משפחת הנקין בשכם.

אלשיך, שמעריך מאוד את לוחמי הימ"מ ומכיר אותם היטב מעבודתם המשותפת בעת כהונתו בשב"כ, הבין כי היחידה היא הנכס החשוב ביותר במשטרה, ויש לטפח אותו. החלטתו הראשונה בתפקיד הייתה לאשר את מינוי הקבע של נ' ואת העלאתו בדרגה. אם לקצינים אחרים במשטרה הוא נותן כתף קרה יחסית בשבועות הראשונים שלו בתפקיד, לימ"מניקים הוא מפגין יחס חם ואוהד במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת המחבל נשאת מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully