וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון: "נפתלי בנט בצרה"

31.12.2015 / 17:24

בעקבות סערת הוצאת "גדר חיה", ספרה של דורית רביניאן, אל מחוץ לתוכנית הלימודים במערכת החינוך, מגיב ירון לונדון בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אני לא חושב שלנפתלי בנט היתה יד בעניין", אמר לונדון, "אבל הוא במצור"

צילום: אבי כהן; עריכת וידאו: ניר חן

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה ירון לונדון הגיב הערב (חמישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS על הסערה שהתחוללה בעקבות החלטת משרד החינוך להוציא את הספר "גדר חיה" מתוכנית הלימודים. "הספר הוא ספר נחמד, אבל לא יצירתה הטובה ביותר של דורית רביניאן", מסביר לונדון. "הסכנה שהאנשים במשרד התרבות ראו בו לדעתי היא שנערים ונערות יכולים להתפתות לקסם הרומנטי ולבגוד בשליחו המוטלת עלינו להיות עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

בעקבות ההחלטה נמתחה ביממה האחרונה ביקורת חריפה על שר החינוך נפתלי בנט, שגיבה את ההחלטה. "אני לא חושב שלנפתלי בנט היתה יד בעניין הזה", טוען לונדון, "הוא רק אישר את זה. שר החינוך לא מתערב בעניינים שכאלה (הוצאת ספרים). אבל המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך והתרבות כנראה פוחדת מאוד שבנות ישראל יתמסרו לידי גויים ובעיקר לידי ערבים רחמנא ליצלן. העובדה שבמקרה הזה זה אמן ניו יורקי היא סכנה אפילו יותר גדולה מאשר סתם פלאח ערבי". עם זאת הוא מסביר שהפרשה מסבכת מאוד את בנט עם מצביעיו הטבעיים. "הוא במצור. מצד אחד יש את החרד"לים מימינו. הוא צריך להיות גם מודרני אבל גם אחוז היטב ברוח היהדות. עכשיו הוא בצרה צרורה. מה הוא יגיד? 'לא אכפת לי מהספר הזה? לא אכפת לי שישראלית היא מתבוללת? יהיה לו קשה להגיד את זה'".

רבים ממבקרי ההחלטה טוענים שההחלטה להסיר את הספר היא תקדים מסוכן, שעלול להביא בהמשך הדרך למגבלות ואיסורים נוספים. ללונדון כבר יש מספר הצעות להגבלות שכאלה. "לדעתי צריך לאסור על ספרים שיש בהם רמז ליחסי מין הומוסקסואליים, יחסי מין הטרוסקסואליים בטרם נישואים, לבטי אמונה באלוהים וקל וחומר כפירה אתאיסטית", הוא מציע. "גם ספרים על ירידה מהארץ ובמיוחד עקירה לגרמניה, קשרי אהבה בין יהודי או יהודיה אורתודוקסים לבין יהודיה רפורמית, אזכור של בהמה לא כשרה ובמיוחד חזירים, השחתת זרע לשווא, זרם תודעה שלתוכו משתרבבים הרהורים בלתי תקינים, גילויים היסטוריים הפוגמים בדמותם של גדולי האומה, אמירות שמערערות את הביטחון ואמיתותו המוחלטת של הנרטיב הציוני המוסכם על הרוב, ביקורת על מקרא ודרוויניזם. אני בטוח שהשר יוכל להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully