וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קילמייסטר, סולן להקת מוטורהד, הלך לעולמו בגיל 70

29.12.2015 / 8:16

למי, ממייסדי להקת המטאל הבריטית המשפיעה, גילה כי חלה בסרטן אלים מאוד רק שלושה ימים לפני שגרם למותו, כך דיווחו חבריו בהודעתה של הלהקה בפייסבוק

למי קילמיסטר, סולן מוטורהד. Gaye Gerard, GettyImages
למי בהופעה עם מוטורהד, 2010/GettyImages, Gaye Gerard

סולן להקת המטאל מוטורהד, למי קילמייסטר האגדי, מת הלילה (שני) בביתו ממחלת הסרטן, שלושה ימים בלבד אחרי שגילה כי לקה בה, ושבועות מעטים אחרי יום הולדתו ה-70. "אין דרך קלה לומר את זה - חברנו החזק, האציל לני הלך לעולמו היום אחרי מאבק קצר עם סרטן אלים במיוחד", כתבו החברים בדף הפייסבוק של הלהקה. "הוא למד על קיומה של המחלה ב-26 בדצמבר, והיה בבית, ישוב בפני משחק הווידאו החביב עליו... עם משפחתו".

מוטורהד נחשבת לאחת ממכוננות המטאל. היא נוסדה ב-1975 על ידי למי, שנולד כאיאן פרייז'ר קילמייסטר, ושימש כחבר היחיד שנשאר קבוע בה לאורך העשורים הבאים. מאז ועד היום הוציאו 22 אלבומי אולפן, המוכר בהם הוא "Ace of Spades" מ-1980, והאחרון שבהם יצא באוגוסט 2015; בעקבותיו תוכנן ללהקה מסע הופעות במהלך 2016, זאת למרות שהיה חשש לבריאותו אחרי עשרות שנים של הרגלי שתייה ובריאות רעועים, וקוצב לב שהושתל בגופו ב-2013.

השפעתה של מוטורהד היתה משמעותית למטאל בפרט ולמוזיקה בכלל, ואמנים רבים הביעו הלילה את צערם על מותו. במקביל לזכויותיו הרבות במוזיקה, למי אחז בתחביב שנוי במחלוקת, בלשון המעטה: איסוף מזכרות נאציות, כולל חדר שלם בביתו המוקדש לעניין. במספר ריאיונות עמו בעבר הוא טען כי מדובר באיסוף של חפצים בלבד ולא של רעיונות, אולם זה כמובן לא הניח את דעתם של רבם, בהם סולנה היהודי של להקת DISTURBED, שהתבטא בנושא ואמר שמדובר בטאבו ושהוא רואה בכך עלבון.

כמובן, האלמנט הזה נדחק הצדה בהספדים של חבריו עליו. בעמודי הפייסבוק והטוויטר של פו פייטרז נכתב, "איבדנו חבר ואגדה. לבי שבור. נוח בשלום למי. נולד כדי להפסיד, חי כדי לנצח". אוזי אוזבורן צייץ בטוויטר: "איבדתי את אחד מחבריי הטובים ביותר, למי, היום. הוא יחסר בעצב. הוא היה לוחם ואגדה. אראה אותך בצד השני".

בטוויטר של מטאליקה נכתב, "למי, אתה הסיבה העיקרית לכך שהלהקה הזו קיימת. אנחנו אסירי תודה לנצח על ההשראה שלך". פלי, בסיסט רד הוט צ'ילי פפרס, צייץ: "או מן, היתה ללמי טביעת רגל ענקית. השפיע על כולם ללכת על מוזיקה רועשת". ואילו סבסטיאן באך, סולן להקת סקיד רואו, צייץ: "רוקנ'רול יהיה קצת פחות מגניב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully