וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת הקומנדו של צה"ל יוצאת לדרך: "נחזק את השימוש בתחבולה"

28.12.2015 / 0:55

ברקע גל הטרור הנוכחי והחרפת האיומים מדאעש וחיזבאללה, נחנכה באופן רשמי חטיבת עוז, שמאחדת את מגלן, אגוז, רימון ומסתערבי דובדבן. "המזרח התיכון בטלטלה ובתבערה, אנו מקבלים על כך תזכורת בכל יום", אמר מפקד עוצבת האש, שתחתיו תפעל החטיבה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: שניר דבוש

חטיבת הקומנדו בצה"ל, עוז, שעליה הכריז הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ביולי האחרון החלה אתמול (ראשון) את פעילותה בטקס חגיגי שהתקיים בגן הלאומי מעין חרוד. החטיבה תהיה תחת פיקוד עוצבת האש (98) ומורכבת מארבע יחידות עילית מיוחדות: יחידת מגלן, המסתערבים של יחידת דובדבן, סיירת אגוז של חטיבת גולני וסיירת רימון של חטיבת גבעתי. בראש חטיבת הקומנדו יעמוד אלוף-משנה דוד זיני, קצין עתיר ניסיון מבצעי שגדל בחטיבת גולני. בעבר פיקד על גדוד 51 בחטיבה החומה, יחידת אגוז וחטיבת המילואים אלכסנדרוני.

"חטיבת הקומנדו שהוקמה היום נשענת על ארבע יחידות עם עבר מפואר שרשמו פרקים מרשימים בתולדות ההגנה על מדינת ישראל", אמר איזנקוט בנאומו בטקס והמשיך כי "לא צריך הבנה מודיעינית ואסטרטגית רחבה כדי להבין את רגישות התקופה".

לדבריו, "כשמסתכלים לצפון ורואים את דברי הרהב, את הרוח הנושבת מלבנון, את האיומים של מפקדי דאעש מאזור סוריה ועיראק, את גל ההסלמה שאנחנו מתמודדים איתו בחודשים האחרונים ביהודה ושומרון ואת האיומים מדרום, כל אלו מחייבים יותר מתמיד את היכולת שנמצאת פה במרחב הקטן הזה. חטיבת הקומנדו של צה"ל תשמש כמשמר קדמי וסמן ימני ליכולת ולרוח של צבא ההגנה לישראל בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
האחראי על "החץ" הודח: במחשבו נמצאו מסמכים מסווגים
צבא עיראק: השגנו שליטה מלאה על מעוז מרכזי של דאעש
"אני הולך לזירה, מכיר כל ראיה": הסנגור שלא נתן לעיוורון לעצור אותו

טקס הקמת חטיבת הקומנדו היבשתי. מעיין חרוד, 27 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
תג החטיבה החדש/דובר צה"ל

מפקד החטיבה הנכנס, אלוף-משה דוד זיני, אמר בטקס כי "הקמת החטיבה מכריזה על הרמת רף הציפיות מאתנו כחטיבה ומצה"ל כולו כצבא. בעת הזו בה צה"ל מתייעל, זוהי אחריות וחובה כבדה. ברצוני להודות לרמטכ"ל, למפקד הפיקוד ולמפקד האוגדה, על האמון שנתתם בי בהטלת משימה חשובה ומורכבת זו".

מפקד עוצבת האש, תת-אלוף אורי גורדין, דיבר בנאומו על האתגרים שניצבים בפני החטיבה החדשה שתפעל תחת פיקודו: "המזרח התיכון בטלטלה ובתבערה, אנו מקבלים על כך תזכורת בכל יום". לדבריו, "ארגוני הטרור המידפקים על גבולנו ובתוכנו והמלחמה על זכותנו לחיות כעם חופשי בארצנו עוד רחוקה מסיום. עלינו המשימה, זוהי המשמרת שלנו".

עוד הוסיף תת-אלוף גורדין בדבריו כי "אנשי חטיבת הקומנדו ויחידותיה, נדרשים להוביל את הלחימה, להתאים את המענה והיכולות לאתגרים המשתנים, לחזק את השימוש בתחבולה ולקדם את פני האויב במוכנות ובעוצמה. נמשיך ונקווה שתשקוט הארץ, ועד אז נבצע את משימותינו ונחכה ליום פקודה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טקס הקמת חטיבת הקומנדו היבשתי. מעיין חרוד, 27 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
"הרמת רף הציפיות". אלוף-משה זיני, אתמול/דובר צה"ל

החטיבה צפויה לספק למטכ"ל כלי מבצעי חדש תוך שיפור התיאום בין היחידות המובחרות ויחידות העילית. בצה"ל מעריכים כי איכות ההון האנושי, הכשירות וההתמחות של היחידות המובחרות יאפשרו ביצוע מבצעים מיוחדים בסדר כוחות גדול וברמת אפקטיביות גבוהה.

כמו כן, הקמת החטיבה מהווה מהפכה בשיטת גיוס הלוחמים. עד כה, מועמדים לשירות ביטחון שרצו להתגייס ליחידות דוגמת אגוז, דובדבן ומגלן היו צריכים לעבור דרך חטיבות החי"ר השונות, ורק לאחר מכן להתמיין ליחידות המובחרות. במקרה שבו המועמד כשל בתהליך המיון הוא נשר לשורות החטיבה. עתה, עם הקמת הקומנדו ייתכן שתורגש ירידה במוטיבציה להתגייס לחטיבות החי"ר, שכן כדי להגיע ליחידות המובחרות יהיה צורך לעבור תהליך מיון מיוחד לקומנדו בלבד.

(עדכון ראשון: 22:39)

טקס  השקצ יחידת קומנדו חדשה היום בגדעונה. אדריאן הרבשטיין
הטקס, אתמול/אדריאן הרבשטיין
טקס  השקצ יחידת קומנדו חדשה היום בגדעונה. אדריאן הרבשטיין
הטקס, אתמול/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully