וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: שם הרשות בדרכונים החדשים ישונה ל"מדינת פלסטין"

יו"ר הרשות הודיע על הצעד בתום פגישתו באתונה עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, וציין כי התהליך יסתיים "בתוך שנה לכל היותר". היום ינאם אבו מאזן מול הפרלמנט במדינה, לפני הצבעה בנוגע להכרה במדינה הפלסטינית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע אתמול (שני) כי בדרכונים הפלסטיניים החדשים שיונפקו, ישונה שם הרשות ל"מדינת פלסטין". זאת, לדבריו, במסגרת תהליך שיסתיים "בתוך שנה לכל היותר". את הדברים אמר אבו מאזן בתום פגישתו עם ראש הממשלה היווני, אלכסיס ציפראס, באתונה, לשם הגיע אתמול. היום הוא צפוי לנאום בפני הפרלמנט במדינה, בישיבה שבמהלכה יוחלט אם להכיר באופן רשמי במדינה הפסלטינית.

גורם מתוך הממשלה אמר שלשום כי ההכרה במדינה הפלסטינית צפויה לעבור ברוב קולות בפרלמנט. כמו כן, ועדת החוץ והביטחון היוונית קראה לממשלה לאשר את ההחלטה.

על אף נטייתה של מפלגתו של ציפראס לעמוד לצד הפלסטינים, הוא פועל כדי לאזן בין היחס לפלסטינים ליחס כלפי ישראל, בעיקר נוכח שיתוף הפעולה המתגבר בין שתי המדינות סביב נושא הגז הטבעי. בנובמבר האחרון הגיע ציפראס לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן הוא המשיך לרמאללה ונפגש עם אבו מאזן.

עוד בוואלה! NEWS:
בשמאל מגנים ההסתה נגד השופט בפרשת דומא: "מתנהגים כמו ארגון פשע"
נסראללה: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"
בהמלצת מערכת הביטחון: ישראל צפויה להאיץ החזרת גופות מחבלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ציפראס במהלך פגישתו עם נתניהו, נובמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול נפגש אבו מאזן גם עם נשיא יוון, פרוקופיס פבלופולוס. במהלך הפגישה שב ואמר כי יש לסיים את "הכיבוש הישראלי" – דבר אשר לטענתו יביא לסיום בעיות אזוריות רבות, וביניהן פעולות הטרור המתגברות וגלי ההגירה לאירופה. הוא הוסיף כי הוא בטוח ביכולת להגיע לפתרון בר-קיימא לסכסוך, המבוסס על פתרון שתי המדינות. "אנו מושיטים ידינו לצד הישראלי כדי שנשתף פעולה בכל הנוגע למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית", אמר. אבו מאזן הודה לפבלופולוס על תמיכת יוון בעם הפלסטיני, וזה בתגובה אמר כי יוון תמשיך לפעול למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית, שיתאם לחוק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully