וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ישראל? "צבא סוריה החופשי" קיבל אחריות על חיסול קונטאר

ארגון מורדים קטן בקואליציית הארגונים המתונים טען בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות כי דווקא הוא זה שהתנקש בבכיר חיזבאללה. "הניסיונות לשייך זאת למטוסים ישראלים אינו אלא ניסיון של חיזבאללה להמעיט בגבורתם של לוחמינו"

עריכה: גדי וינסטוק

ארגון מורדים סורי המוכנה "חטיבת פרשי חוראן", החבר בקואליציית המורדים המתונים "צבא סוריה החופשי" קיבל היום (שני) אחריות על ההתנקשות בפעיל חיזבאללה סמיר קונטאר אתמול לפנות בוקר בפרבר ג'רמאנא של דמשק, בירת סוריה. לטענת הלוחמים המופיעים בסרטון, הדיווחים הרבים על כך שישראל אחראית לירי הטילים שהביא לחיסולם של קונטאר ושל כמה בכירים נוספים, "נועדו להפחית מגודל ההישגים של 'צבא סוריה החופשי'".

"הניסיונות לשייך זאת למטוסים ישראלים אינו אלא ניסיון של חיזבאללה להמעיט בגבורתם של לוחמינו ולהעלות את המורל של שכירי החרב שלו", טענו הלוחמים. "אנו מודיעים כי אנו צופים בכל תנועותיכם, ולא נחוס עליכם גם בעתיד. תחי סוריה החופשית".

עוד בוואלה! NEWS:
כוננות בצפון לאחר חיסול קונטאר: "ישנו בממ"ד, אנחנו בלחץ"
הגולן הסורי איבד את המושך בחוטים שידע לנצל את הכאוס
המשפחות שנהרסו על ידי קונטאר: "ידענו שזמנו קצוב"

סמיר קונטאר. אי-פי, AP
"לא נחוס עליכם גם בעתיד". קונטאר/AP, אי-פי

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "א-ספיר", ארבעת הטילים החכמים שנורו לעבר הבית שבו חוסל קונטאר היו מסוג "ספייס", ושוגרו משני מטוסי F-15 ישראליים שהמריאו מבסיס חיל האוויר מחצרים. הטילים שוגרו ממרחק של 90 קילומטרים, מעל אזור טבריה. עוד דווח כי מערכות המכ"ם הסוריות זיהו את הטילים רק במרחק של כ-15 קילומטרים מהיעד.

חיזבאללה הצטרף למלחמת האזרחים בסוריה, לצדו של הנשיא בשאר אסד. למרות הדיווחים על התקדמות במגעים הדיפלומטיים לפתרון המשבר בסוריה, הצדדים ממשיכים להתכתש ולהיאבק – בשדה הקרב ובמרחב התעמולתי. לאחרונה נערכה ועידה של יותר מ-30 ארגוני מורדים בריאד, בירת ערב הסעודית, והסכימו על ייצוג משותף במגעים להדחתו של אסד ולתחילת תקופת מעבר פוליטי.

ביום שישי האחרון, מועצת הביטחון של האו"ם הסכימה לראשונה על טיוטת החלטה לקידום תהליך השלום בסוריה. זאת, על מנת שהאו"ם יוכל להעניק את אישורו הסופי למאמצים להשגת הפסקת אש ושיחות פוליטיות במדינה השסועה, השרויה במלחמת אזרחים כמעט חמש שנים. ההחלטה כוללת צעדים הנוגעים להפסקת אש בין הצדדים הלוחמים, לתחילתן של שיחות שלום שיתווכו על ידי האו"ם ולקיומן של בחירות, בסופו של דבר, שיאפשרו לאזרחי סוריה לקבוע את גורל ארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully