וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל העם בסלובניה הסתיים בביטול נישואים חד-מיניים

63% מהמצביעים במשאל העם התנגדו לאשר שוויון בנישואים לזוגות חד-מיניים ולאפשר להם לאמץ ילדים, לאחר שהחקיקה אושרה בפרלמנט בתחילת השנה. "הגיע הזמן שנוכל לבחור אם להתחתן או לא, כרגע אין לנו את הבחירה הזאת"

אישה מצביעה בעיר סורה שבסלובניה במשאל עם על אישור נישואים חד-מיניים במדינה, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
"מנוגד למסורת הנוצרית". מצביעה במשאל העם, היום/רויטרס

משאל העם שנערך היום (ראשון) בסלובניה בנוגע לאישור נישואים חד-מיניים הסתיים במפלה לתומכי הלהט"בים במדינה. בתום ספירת 96% מקולות הבוחרים, נמסר מוועדת הבחירות המרכזית כי 63% מהמצביעים התנגדו לאישור נישואים חד-מיניים ואימוץ ילדים על ידי זוגות גאים, ורק 37% תמכו בהצעה.

בתחילת החודש שעבר אישרו המחוקקים ברוב גדול את הצעת החוק הקוראת לקיום משאל העם. בחודש אוקטובר, הסוגיה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון, שפסק כי אין כל מניעה לקיום משאל עם, למרות עתירותיהם של ארגונים שמרניים. זאת בעקבות התנגדות לחקיקה שהתקבלה בפרלמנט בחודש מרץ, בעידוד הממשלה, התומכת בנישואים חד-מיניים.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה נוספת בקהילה הגאה: טרנסג'נדר בן 21 מרמלה התאבד בביתו
להט"בים בגיל השלישי: מסתבר שהחיים לא נגמרים בגיל 50
ההומואים באוגנדה מחכים באפלה בזמן שהאפיפיור מחבק את העניים

חוגגים נישואים חד-מיניים בסולט לייק סיטי, יוני 2015. רויטרס
חגיגות בסולט לייק סיטי, יוטה, ארה"ב, לאחר אישור נישואים חד-מיניים בחודש יוני/רויטרס

בשנת 2012, עלה הנושא לראשונה למשאל עם במדינה, אז 55% מהאזרחים הצביעו נגד. החל משנת 2006, זוגות חד-מיניים יכולים להירשם כידועים בציבור. בחלק ממדינות האיחוד האירופי, בהן בריטניה, צרפת וספרד, נישואים חד-מיניים הם חוקיים, אולם במרבית הגוש הנושא נותר שנוי במחלוקת.

"אני אישית נגד זה, כנוצרי, כי זה מנוגד למסורת הנוצרית", הסביר אנזה טרזאן, תושב הבירה ליובליאנה, לאחר שהצביע. "לכן החלטתי להצביע נגד, ואני מקווה שנצליח". מנגד, סיפר סימון מלייבץ', תושב העיר שחי עם בן זוגו כבר 11 שנים: "חיכינו להגיד כן כבר 11 שנים, ואנחנו יודעים שהפעם יש לנו סיכוי לעשות את זה. זה יום חשוב עבורנו".

"הדיון על שוויון בנישואים בסלובניה נמשך כבר זמן רב מדי", הוסיף בן זוגו של מלייבץ', רומן קוהר. "היו לנו 30 שנים של מאבקים, ואני חושב שהגיע הזמן שהמדינה הזאת, החברה הזאת, תפסיק לדחוף קבוצת אנשים לחלק האחורי של האוטובוס, עם פחות זכויות, רק בגלל מי שהם אוהבים. זה הזמן לשוויון לכולם. הגיע הזמן שנוכל לבחור אם להתחתן או לא, כרגע אין לנו את הבחירה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully