וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אם תרצו: "זו לא הסתה; שה'שתול' יישא בתוצאות אם ייפגע"

שבתי בנדט ודב גיל-הר

16.12.2015 / 12:35

בעימות באולפן וואלה! NEWS אמר מתן פלג על ישי מנוחין, יו"ר אמנסטי ישראל, שמוצג בסרטון של הארגון יחד עם פעילי שמאל כסייען למחבלים, כי הוא "רוצה שיבדקו אם הוא מסייע לחמאס". מנוחין השיב: "'אם תרצו' אחראים אם יתקפו אותי"

עריכה: ניר חן

על רקע פרסום קמפיין ה"שתולים" שהפיץ ארגון "אם תרצו" ובו מוצגים פעילי שמאל כסייענים למחבלים, הבהיר היום (רביעי) מנכ"ל הארגון מתן פלג כי לא מדובר בהסתה, אלא בחשיפה של פעילותם של ארבעת הפעילים המוצגים בסרטון. "המטרה של הקמפיין שלנו היא חשיפת הפעילות פוליטית הזרה שבשמה הם פועלים", אמר באולפן וואלה! NEWS בריאיון משותף עם ישי מנוחין מהוועד נגד עינויים, שהגיש תלונה נגד הארגון בגין הסתה לרצח. בתגובה, הגיש הארגון היום תלונה נגד מנוחין בגין סיוע לאויב בשעת מלחמה.

"ישי מנוחין אדם בגיר, וידע מה הוא עושה כשהוא יצא נגד חיילי צה"ל וקרא לתבוע חיילי צה"ל. אם הוא דיבר בצורה הזאת נגד החברה הישראלית, זאת אחריות שלו", אמר פלג והבהיר: "זה לא עניין שלי אם יפגעו בו, אדם בוגר שאומר מה שהוא אומר, שיישא בתוצאות". לדבריו, הארגון הגיש את התלונה נגד מנוחין בעקבות "מידע נוסף שהתקבל בעקבות הסרטון". הוא הוסיף: "הארגונים האלה פועלים בשירות ממשלות זרות, אבל אני לא רוצה להגיד בוגדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"22 שנות מילואים לא מספיקות". מנוחין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"22 שנות מילואים לא מספיקות, כי אני חייזר שפוגע באנשים. שתול", ענה מנוחין, מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים ויור אמנסטי ישראל, לדבריו של פלג באולפן וואלה! NEWS. הסרטון נפתח בדמותו של מחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה, כשברקע קוראת הקריינית: "לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע שישי מנוחין, שתול של הולנד, יגן עליו מחקירה בשב"כ". בסוף הסרטון אומרת הקריינית: "נלחמים בטרור - הם נלחמים בנו". מנוחין הוסיף כי במידה שמישהו יפגע בו – הוא יראה בארגון האחראי לדבר. "יש פה קמפיין פשיסטי, ניצול פחדי הציבור, קמפיין שנאה נגד אנשים", אמר. "יש פה ניצול הפחד בפני דקירות והאווירה שאנחנו לא באמת ישראלים ולמעשה התרת דמנו. אני אראה ב'אם תרצו' אחראים אם יתקפו אותי".

פלג פנה למנוחין ואמר כי "החיילים שלנו נמצאים עם מסיכות כי הארגונים מצלמים אותם. אני רוצה שהמשטרה תבדוק אם יש לנו אדם שמומן על ידי ממשלות זרות ועוזר לחמאס". אך האחרון השיב: "מעולם לא קיבלנו כספים פלסטינים. הוועד עובד עם משרד המשפטים ועם המשטרה הצבאית החוקרת ועם שירות בתי הסוהר ועם משרד ראש הממשלה. כאשר אנחנו מקבלים מידע על עינויים, אנחנו שולחים אותו ליועץ המשפטי לממשלה. הצבא משתמש בעדויות שלנו כדי לבצע חקירות והם מודים שאנחנו עוזרים להם. אין להם אמירה שמטילה ספק בישראליות שלנו או בנכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מתלונת הארגון שהוגשה היום נגד מנוחין בתחנת המשטרה מוריה שבירושלים, עולה כי "אם תרצו" טוענים שהוא פועל ל"כבילת ידי השב"כ בחקירת מחבלים ומסייע למחבלים על ידי הגשת עתירות לבג"ץ". בנוסף, טוענים בארגון כי הוא פועל בארץ ובעולם לקידום תעמולת דה-לגיטימציה לישראל ובכך מסייע לחמאס ולארגוני טרור נוספים בפעילותם נגד המדינה. עוד טוענים באם תרצו כי מנוחין מאשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה.

"אם תרצו" מוסיפים כי מנוחין פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שיורה להעמיד לדין קציני צה"ל שאישרו התנקשויות במבוקשים פלסטינים בגדה, למרות שניתן היה לעצור אותם". כמו כן, טענו כי "קרא למערכת המשפט להעמיד לדין את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון' עמד מאחורי ענת קם שהורשעה במסירת מסמכים סודיים לעיתונאי, האשים את הכיבוש כגורם לפיגועים ותומך בסרבנות לשרת בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully