וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בישראל: שליש מכוחו הסדיר של חיזבאללה נפגע בלחימה בסוריה

15.12.2015 / 11:45

חיזבאללה מפרסם לאחרונה פרטים על לוחמיו שנהרגו, בניגוד למנהגיו בעבר. לפי הערכות, ספג הארגון השיעי בין 1,300 ל-1,500 אבדות בקרבות במלחמת האזרחים וכ-5,000 מלוחמיו נפצעו. הנתונים הדרמטיים עשויים להשליך על פוטנציאל הלחימה של הארגון בזירות אחרות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כוחות חיזבאללה נלחמים לצד כוחות צבא אסד נגד דאעש)

כשליש מכוחו הסדיר של חיזבאללה, המונה כ-18 אלף לוחמים, נפגע בקרבות בסוריה – כך מעריכים בישראל. לפי ההערכה הרווחת, בין 1,300 ל-1,500 לוחמי הארגון השיעי נהרגו במסגרת מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה זה כמעט חמש שנים. מספר הפצועים של חיזבאללה נאמד בכ-5,000. הנתונים הדרמטיים עשויים להשליך על פוטנציאל הלחימה של הארגון בזירות אחרות.

לאחרונה מפרסם חיזבאללה פרטים על אודות הלוחמים שנהרגו בקרבות בסוריה ואינו מנסה להסתירם. זאת בניגוד למדיניות שאותה נקט בשנים הראשונות של מלחמת האזרחים בסוריה. בנוסף לכך, להרוגים הרבים אף נערכות הלוויות רשמיות וארונותיהם נעטפים בדגלי חיזבאללה. בסוף השבוע פרסמה התקשורת הערבית דיווחים לפיהם 14 לוחמי חיזבאללה נהרגו בקרבות מול אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור אל-בקאעה הלבנוני, שנמצא סמוך לגבול סוריה. תמונותיהם של ההרוגים אף פורסמו בתקשורת הלבנונית. על פי אותם דיווחים, הקרבות מול אנשי דאעש הסבו אבדות כבדות גם לארגון המדינה האיסלאמית. עשרות מאנשיו נהרגו ורבים אחרים נפצעו.

לקריאה נוספת:
איראן מכחישה: לא מסיגים את כוחותינו מסוריה
"הרוצחת השקטה בעולם" שמאיימת על פעילות צה"ל באזור
דיווח: עשרות הרוגים במתקפות של רוסיה וסוריה ברחבי המדינה

הלוויית לוחם חיזבאללה מוחמד ספאווי, שנהרג בלחימה בסוריה, כפר קנרית, לבנון. רויטרס
הלוויית לוחם חיזבאללה שנהרג בסוריה, בכפר קנרית בלבנון/רויטרס

המערכה של חיזבאללה מתנהלת באזור הגבול בין סוריה ללבנון ובמקביל גם בגזרות אחרות כמו צפון-מערב סוריה, בשטח המכונה "עלאוויסטן", הסמוך ללטקיה, מעוזו של הנשיא בשאר אסד העלאווי. בשלושת החודשים האחרונים מנהלים לוחמי חיזבאללה קרבות נגד ארגוני האופוזיציה הסורים בגזרת אידליב לצד אנשי משמרות המהפכה האיראניים וכוחות צבא סוריה הסדירים תוך שהם נהנים מחיפוי אווירי מסיבי של רוסיה. אולם גם משמרות המהפכה האיראנים ספגו אבדות כבדות ועל פי דיווחים בתקשורת האיראנית, יותר מ-80 חיילים איראנים נהרגו וכמה אף נלקחו בשבי בידי ארגונים סורים שונים.

עם זאת, הארגון השיעי נוחל גם הצלחות לצד כוחות אסד. אתמול הצליחו לוחמי חיזבאללה וחיילי צבא סוריה לכבוש מחדש את נמל התעופה הצבאי במזרח עוטה ואת העיירה הסמוכה לו, מארג' אל-סולטאן, שנמצאת מזרחית לדמשק, אחרי יותר משלוש שנים שנשלטו על ידי ארגוני המורדים, כך מסרו מקורות צבאיים לרויטרס.

אנשי חיזבאללה בלבנון נושאים את ארון מפקדם מוחמד ספאווי שנהרג בסוריה 13 דצמבר 2015. רויטרס
מפרסם על אודות האבדות בקרב/רויטרס

במקביל, נמשכים הניסיונות להשיג לסיום הסכסוך הסורי. שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הגיע היום לביקור במוסקבה, שם הוא צפוי להיוועד עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ולדון עמו בדרכים לקידום הנושא. קרי מנסה להכין את השטח לקראת הסיבוב השלישי של השיחות בין המעצמות על סוריה שאמור להתחיל ביום שישי בניו יורק.

רוסיה וארצות הברית עדיין לא מסכימות בשאלה על עתידו של בשאר אסד כנשיא. הן חלוקות בדעתן על חלקו בתקופת מעבר פוליטית וכן גם על זהות ארגוני המורדים שייקחו חלק בשיחות. לפני פגישתו עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב אמר קרי כי "הנשיא אובמה ופוטין הביעו את נכונותם להתקדם בכל הנוגע לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מהרוגי חיזבאללה בשבוע האחרון, שתמונותיהם פורסמו באתרים המזוהים עם הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully