וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את העלאת שכר חיילי החובה במאות שקלים בחודש

6.12.2015 / 14:15

הממשלה אישרה פה אחד את המלצת הוועדה המשותפת שהוקמה בנושא. העלאת שכרם של משרתי החובה נכנסה לתוקף החודש, והמשך מתוכננות העלאות נוספות. העלות: 600 מיליון שקלים בשנה. השר כחלון, שהביא ההצעה לאישור הממשלה: "זה לא מספיק, אבל אנחנו בכיוון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להעלות את דמי הקיום של החיילים בשירות החובה בשיעור של כ-50%. ההעלאה תתוקצב ב-600 מיליון שקלים בשנה ותיכנס לתוקפה כבר החודש, כאשר בממשלה כבר רומזים על אפשרות להעלאות נוספות.

בכך קיבלה הממשלה את המלצות הוועדה המשותפת שהוקמה על ידי משרד האוצר, הביטחון והמשפטים. לטענת חברי הוועדה, ההעלאה עשויה לשפר משמעותית את מצבם הכלכלי של חיילי החובה, עוד במהלך שירותם הצבאי.

המרוויחים העיקריים מההחלטה הם הלוחמים, ששכרם זינק באחת מ-1,077 שקלים ל-1,616 שקלים בחודש. שכרם של תומכי הלחימה עלה מ-784 שקלים ל-1,176 שקלים, ויתר החיילים יזכו למשכורת חודשית בשווי 810 שקלים, לעומת 540 שקלים בחודש נובמבר.

עוד בנושא:
המדינה: כך מחושבת המשכורת החודשית של חיילי החובה
"אבל עני חייל": כך נראית מחאת החיילים ברשת
בג"ץ דן בהעלאת שכר החיילים: "איך אמורים לממן מצרכים בסיסיים?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההעלאה שתיכנס לתוקפה החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר האוצר, משה כחלון, מסר כי "מדובר בתיקון עוול של הרבה מאוד שנים ואני שמח שזה נפל במשמרת שלנו. התוספת היא תוספת משמעותית של כ-50% במכה אחת. זה עדיין לא מספיק, אך אנחנו בכיוון".

בחודש יוני השנה השיבה המדינה לבג"ץ שהוגש בנושא מ-2012 וחשפה לראשונה כיצד מחושבת משכורתם החודשית של חיילי החובה. זאת, כאשר בעתירה נטען כי דמי הקיום בעשור האחרון נותרו כשם שהיו לפני עשור ועומדים על 352.2 שקלים בלבד מדי חודש, בעוד משכורתם של חיילי הקבע ושל הרמטכ"ל דווקא הועלתה.

יומיים לפני שנערך הדיון בחודש נובמבר האחרון, הוחלט בצה"ל במפתיע להעלות את שכר חיילי החובה, כאשר נטען שההעלאה מתבססת על "חישוב סל הצרכים של החיילים". ההודעה הנוכחית על אודות העלאת דמי הקיום לחיילים אינה מפרטת את חישוב אותו "סל צריכה", לרבות ההלבשה התחתונה של החיילים, מימון חבילות השיחות במכשירים הסלולריים שלהם וכן מוצרי ההיגיינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully