וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי או מת? דיווחים סותרים באפגניסטן על גורלו של מנהיג טליבאן

לאחר שבשבוע האחרון דווח רבות על כך שמולה אחטר מנסור נהרג בקרב יריות מול גורם יריב בתוך הארגון, פרסם הארגון הקלטה, שבו נשמע לכאורה המנהיג אומר שמדובר בשקר שהופץ כדי לפצל את הארגון. טרם התברר אם אכן מדובר בקולו של מנסור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בימים האחרונים נפוצו דיווחים רבים על כך שמנהיג טליבאן, מולה אחטר מוחמד מנסור, נפצע ואף נהרג בקרב יריות מול בכיר לשעבר בארגון המתנגד לשלטונו. כדי להזים את השמועות, פרסם אמש הארגון הודעה מוקלטת שבה נשמע, לטענתם, מנסור. בהקלטה, שאורכה 16 דקות, נשמע לכאורה המנהיג אומר כי השמועות על מותו הופצו באופן מכוון, כדי ליצור פיצול בתוך הארגון. לא ניתן היה לאמת כי אכן מדובר בקולו של מנסור.

החיזוק המשמעותי ביותר שקיבלו השמועות על מותו של מנהיג הארגון הקיצוני אירע בסוף השבוע, לאחר שסולטאן פייזי, דובר סגן נשיא אפגניסטן עבדול ראשיד דוסטום, טען כי מנסור נפצע קשה ומת מפצעיו בקרב שפרץ בביתו של עבדאללה סרהאדי, בכיר בטליבאן לשעבר. הוא טען כי שישה אנשים, בהם סרהאדי, נהרגו גם הם. כמו כן, כמה לוחמי טליבאן הקרובים למנסור, וכן גורמים מהפלג בארגון המתנגד לסמכותו, אמרו כי הוא נפגע באורח אנוש ונלקח לבית החולים. כמה אף דיווחו כי הוא מת מפציעותיו.

עוד כתבות מהעולם:
כוחות קומנדו ומל"ט חדשני: נחשף המבצע לחיסול ג'ון הג'יהאדיסט
מטבע רשמי, לוחיות רישוי ושירותי רווחה: כך הפך דאעש למדינת טרור
"חממת טרור": כך הפכה טורקיה לאויב הציבור ברוסיה

מנהיג טליבאן אחטר מוחמד מנסור. רויטרס
"השבח לאל, אני נמצא בין חברי". מנסור/רויטרס

"השבח לאללה, אני נמצא עם חברי", אומר האיש המדבר בהקלטה. "התקרית הזו מעולם לא קרתה, היא איננה נכונה. מדובר בתעמולה של האויב שהופצה באמצעות כלי התקשורת בקאבול". "לא ראיתי את גוחלק זה שנים", אמר בהקלטה, בהתייחסו לאזור שבו התנהל לכאורה קרב היריות. הוא התעקש כי טליבאן ימשיך להילחם בממשל באפגניסטן ולא ייכנע ללחץ מבחוץ להגעה להסכם בין הצדדים. פרסום ההקלטה, שאינה שכיחה בקרב הארגון, משקפת את הדאגות לכך שהדיווחים ישפיעו על אחדותו.

הטלת הספק על הדיווחים לגבי הישארותו בחיים של מנסור מובנות – ההודעה על מותו של המנהיג הקודם, מולה מוחמד עומר שנהרג ב-2013, יצאה באופן רשמי רק שנתיים לאחר מכן. מנסור כיהן כסגנו של עומר במשך זמן רב, ומונה למחליפו ביולי האחרון. כמה גורמים בתוך הארגון דחו את ההכרזה, והאשימו אותו בהסתרת מותו של עומר ועליה לשלטון בצורה בלתי-חוקית. בחודש האחרון נהרגו עשרות אנשים בעימותים בין שני הפלגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully