וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השינוי באמצעי הלחימה: חיל החימוש ייקרא חיל הטכנולוגיה והאחזקה

6.12.2015 / 10:15

שמו של החיל יוחלף בקרוב בטקס רשמי לאחר עשרות שנים, בהתאם להמלצתו של קצין החימוש הראשי תא"ל אליעזר בן הרוש. הסיבה: מעברן של היחידות השונות לעיסוק טכנולוגי, בשל הטמעת מערכות מתקדמות

נגמ"ש, אפריל 2015. דובר צה"ל
שם חדש לחיל החימוש/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אישר באחרונה לשנות את שמו של חיל החימוש לחיל הטכנולוגיה והאחזקה, לאחר עשרות שנים שבהן נשא שם זה. הסיבה למהלך: שינוי העיסוק השוטף של היחידות בחיל. בשבועות האחרונים התבשרו בכירי החיל בעבר ובהווה על החלטתו של איזנקוט, שתיכנס לתוקף בטקס רשמי ולאחריו יוטמע השם על גבי סמלים צה"ל, לרבות סיכות ומסמכים צבאיים.

ההמלצה על שינוי השם הוגשה לרמטכ"ל לפני כמה חודשים על ידי קצין החימוש הראשי, תת-אלוף אליעזר בן הרוש. זאת על רקע תקופה רגישה עבור החיל, שצפוי לעבור קיצוץ בכוח האדם ותהליכי התייעלות במסגרת מיזוג עם יחידות בזרוע היבשה.

חיל החימוש הוא חיל בתוך אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), שאחראי על אחזקת כלי רכב, משוריינים, תחמושת ואמצעי לחימה. בזמן מלחמה, עיקר משימותיו היא לדאוג לכשירות הכלים ואמצעי לחימה וחלוקת התחמושת, וכן תיקון וחילוץ הכלים משטח האויב.

לקריאה נוספת:
"לא יעזור לכם": צפו במתנחל חוסם סיור של "שוברים שתיקה"
חייל נפצע באורח קל בפיגוע דקירה בחברון; שני מחבלים חוסלו
בשל המצב בסוריה: ישראל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי נרחב

אהרון חליוה ותמיר ידעי. דובר צה"ל
מועמדים לתפקיד ראש אט"ל. ידעי וחליוה/דובר צה"ל

עם כניסתו לתפקיד, בתחילת מבצע "צוק איתן", הורה תא"ל בן הרוש לבצע עבודת מטה שתבחן את יכולותיו המתפתחות של החיל, בניסיון לשרטט את עתידו. בין היתר, ביקש לבחון את שינוי שם החיל, על רקע המעבר של היחידות השונות לעיסוק טכנולוגי שאליו הן נדרשות לאור השינוי באמצעי הלחימה והטמעת מערכות מתקדמות בטנקים ובנגמ"שים.

בתוך כך, בשבועות הקרובים צפוי הרמטכ"ל לבחור ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה חדש. בין המועמדים הבולטים, תא"ל תמיר ידעי, ששימש בתפקידו האחרון מפקד אוגדת איו"ש, ותא"ל אהרון חליוה, שמשמש ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים במטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully