וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוגע עם קבלות: המהפך של מרקו ארנאוטוביץ', "באלוטלי החדש"

6.12.2015 / 8:30

הוא רדף נשים "עם שדי סיליקון", איבד את רכב היוקרה של אטו ותקף שוטרים. מרקו ארנאוטוביץ' הגיע לסטוק על תקן אחד השחקנים המטורללים בעולם, והפך לפתע למופת להתנהגות טובה. והכל בזכות הפסיכולוג שהוא גם המאמן שלו

AP

לפני שנתיים יצא מריו באלוטלי בנבואה מסקרנת, אחרי שסטוק סיטי החתימה את חברו הטוב מרקו ארנאוטוביץ'. "בתקשורת האנגלית אהבו לדבר על מריו, אבל אני יכול להבטיח לכם שבהשוואה למרקו אני הבחור הכי משעמם בתבל. הוא אחד האנשים המשוגעים והמצחיקים שפגשתי אי פעם. אין רגע דל כשהוא בסביבה", אמר החלוץ האיטלקי ששיחק באותם ימים במילאן, ולא ממש התגעגע לאנגליה.

היה קל מאוד להאמין לבאלוטלי. מספר השערוריות והסיפורים הביזאריים שסחב איתו הכוכב, אז כולה בן 24, היה מרשים. עוד כילד הוא ניסה לבנות את עצמו כסוג של זלאטן איברהימוביץ' החדש, ובאמת יש מספר הקבלות שניתן לעשות. לא מדובר רק בשורשים הבלקניים – אביו סרבי, בעוד אמו אוסטרית, אלא גם במבנה גוף דומה, שליטה מרהיבה בכדור במיוחד עבור שחקן כה גבוה, ואופי שאינו ניתן לשליטה. כל מאמני הנוער שפגשו אותו הבינו שמדובר ביהלום נדיר, ובכל זאת כמעט כולם נכנעו וזרקו אותו מכל המדרגות בשל הפרות משמעת. כך היה באקדמיות של שתי הגדולות – הן אוסטריה וינה, והן ראפיד.

רק מאמן אחד, אוטמר לאריך ממועדון פלוריסדורפר הזעיר, הצליח איכשהו למצוא את הדרך לליבו של הנער הסורר, והוא גם הזמין סקאוטים מרחבי אירופה כדי שיחזו בפלא ודאג למעבר לטוונטה ההולנדית. בגיל 17 הגיע ארנאוטוביץ' למדינה זרה, קרע רשתות בליגה לקבוצות צעירות, וב-2008 נתן לו המאמן האנגלי סטיב מקלארן את הבמה בסגל הבוגר. האוסטרי כבש 14 שערים בכל המסגרות והראה ניצוצות של גאונות, אך מצד שני לא ראה את חבריו ממטר והיה אנוכי להחריד. "מרקו הוא השחקן המטורף ביותר שהדרכתי אי פעם", אמר מקלארן.

מרקו ארנאוטוביץ', סטוק סיטי. AP
מטורף. ארנאטוביץ'/AP

הרכב של סמואל אטו נגנב

ז'וזה מוריניו תמיד האמין בכישוריו לאלף שחקנים מסוגו, ואינטר החליטה להחתים את ארנאוטוביץ' בקיץ 2009. לרוע מזלו של האוסטרי, הוא נפצע בעיתוי הלא נכון, עסקת הרכישה בוטלה, והוא נחת בסן סירו בהשאלה בלבד. בדיעבד, אנשי נראזורי היו מאושרים מכך, כי תרומתו בעונת הטרבל המופלאה היתה אפסית על הדשא מחד וחריגה בכותרות העיתונים מאידך.

הסיפור ההזוי ביותר היה מקרי למדי – הוא "הצליח" לאבד את רכב היוקרה של סמואל אטו. "בדיוק קיבלתי אז רישיון נהיגה, ותיכננתי לקנות רכב, אבל אטו הציע לי בנטלי מהאוסף שלו. שמרתי עליו ממש טוב, שטפתי אותו כל הזמן, אבל אז יום אחד נכנסתי לאכול במסעדה, וכאשר יצאתי החוצה גיליתי שהוא נגנב. הייתי המום ופחדתי נורא. סמואל הרגיע אותי ואמר שזו לא אשמתי, אבל בכל זאת התקשרתי אליו 100 פעם כדי לבקש סליחה".

מעבר לכך, ארנאוטוביץ' איחר באופן קבוע לאימונים, וכאשר היה פצוע בילה בכל לילה במועדונים, רוקד עד אור הבוקר. מוריניו ניסה לחנך אותו, אך הוראותיו לא הצליחו לחדור לראשו של האוסטרי. הוא העדיף להקשיב לבאלוטלי, איתו התיידד מאוד – השניים הבינו זה את זה נהדר. "מרקו אדם מצוין, אבל יש לו גישה של ילד קטן", אמר המיוחד, בעוד אינטר החליטה באופן טבעי לא לממש את אופציית הרכישה בתום העונה, בה היו לחלוץ שלוש הופעות קצרצרות בליגה כמחליף.

עוד באותו נושא

צמד לארנאוטוביץ' ב-0:2 של סטוק על מנצ'סטר סיטי

לכתבה המלאה
סמואל אטו שחקן סמפדוריה. GettyImages
הרכב "נגנב"? סמואל אטו/GettyImages

בחיפוש אחרי שדי הסיליקון

המאמן הבא שהעז להמר על הכישרון הבעייתי היה תומאס שאף של ורדר ברמן. גם לו יש רזומה מצוין בעבודה עם כוכבים סוררים, והוא היחיד שהצליח לגרום לסקורר הברזילאי הסורר אאילטון למצות את הפוטנציאל ולהפוך למלך השערים בעונת הדאבל הגדולה ב-2003/04. ברמן שילמה לטוונטה 6.5 מיליון יורו תמורת ארנאוטוביץ', ושחקניה נדהמו כאשר האוסטרי הופיע לאימון בנעליים עליהן נכתב "זוכה בליגת האלופות 2010" – זאת על אף שלא שיחק אפילו שניה במפעל במדי אינטר, אלא ישב פעמיים בלבד על הספסל במשך כל העונה. כולם הבינו עד כמה האוסטרי שחצן ויהיר, וסגנונו על הדשא רק הדגיש זאת עוד יותר. ארנאוטוביץ' לא עבד עבור הקבוצה, אלא רק למען עצמו.

גם שאף הפנים במהרה שהרכש עלול להרוס את הקבוצה. חודשיים בלבד אחרי הגעתו, קילל ארנאוטוביץ' את המאמן אחרי שהוחלף. אחרי שננזף על כך בחדר ההלבשה, הוא צרח: "אז תקנוס אותי ותתן את הכסף למשפחה שלך, חמור שכמוך". לאור הסלידה ממנו, מדהים שהאוסטרי שרד בגרמניה במשך שלוש עונות, והאוהדים היו מעדיפים לו היה עודף קודם. "תמיד קורה איתו משהו", אמר המנהל הספורטיבי קלאוס אלופס, אחרי שארנאוטוביץ' קרע רצועות בקרסולו תוך כדי משחק עם כלבו בחצר.

הכוכב שהתרגל לחיי הזוהר במילאנו הגדיר בראיון את ברמן כ"מזבלה משעממת", והפגין חוסר כבוד מוחלט כלפי הסובבים אותו. ראיון אחר עשה גלים גדולים עוד יותר. כאשר נשאל על אשת חלומותיו, טען השחקן שהוא חולם על "מישהי עם קעקועים ושדי סיליקון, שתקבל אותי כמו שאני". הוא התרברב על אוסף של מאות נעליים ובגדי מעצבים, וגם על המכוניות הרבות שהספיק לקנות מאז החוויה עם אטו. באותה תקופה, כאשר נעצר על ידי שוטר תנועה בגין מהירות מופרזת, צעק לעברו ארנאוטוביץ': "אני מרוויח מספיק כדי לקנות את כל החיים שלך". פרשת מהירות נוספת, כאשר נתפס דוהר לפנות בוקר מבילוי מועדון לאימון, סיימה את דרכו בברמן במרץ 2013 – הוא הושעה מהקבוצה עד לסיום העונה.

פרנק ריברי, באיירן מינכן, מול מרקו ארנאטוביץ', וורדר ברמן. AP
התרגל לחיי הזוהר. חוטף מפרנק ריברי/AP

מארק יוז, הפסיכולוג המושלם

באותה תקופה אפילו לאריך, מאמן הנוער שאהב אותו, הודה: "מרקו זקוק לטיפול פסיכולוגי". ההחלטה של סטוק להמר עליו נראתה מראש כטעות אומללה, כי בכוחו של האוסטרי היה להרוס בבת אחת את הגורם למרכזי להצלחת הקבוצה הצנועה – הרמוניה בחדר ההלבשה. בתקשורת צמאת הדם בממלכה כבר התכוננו לחגיגה הגדולה, אך הנה לכם הפלא. הצהובונים נותרו מאוכזבים. מאז קיץ 2013, לא היתה אפילו תקרית שלילית אחת עם ארנאוטוביץ'. האוסטרי שינה לחלוטין את דרכיו, השתלב באופן מושלם מבחינה חברתית, הפסיק להתנשא, הפך לשחקן קבוצתי מאוד שמחפש מסירה על חשבון כדרור מיותר, שמח בחלקו כשחקן אגף, לא מתלונן כאשר המנג'ר מרק יוז בוחר להשאירו על הספסל או להחליפו, והקהל מת עליו. לפתע, מחיר של 2 מיליון ליש"ט ששולם תמורת שחקן כה מוכשר נראה פשוט מגוחך.

התברר שיוז הוא הפסיכולוג האולטימטיבי, שהצליח במשימה בה נחלו מוריניו ושאף כשלון חרוץ. "אתה תמיד לוקח סיכון כאשר אתה מחתים שחקן. היתה לנו הזדמנות לבחון את ארנאוטוביץ', נפגשתי איתו וחיבבתי אותו מהרגע הראשון. צריך לדעת איך לטפל בו, אבל ככה זה עם כל שחקן – כל אחד זקוק לגישה קצת אחרת. אולי הכדורגל הגרמני לא התאים לו, אולי הוא חיפש חופש גדול יותר להתבטא. מרקו הוא שחקן שזקוק לתשומת לב, אבל זה בסדר. אני חושב שהיינו הקבוצה המושלמת עבורו. האישיות שלו עלולה להכניס אנשים להלם, אבל כאשר מכירים אותו קצת יותר, מגלים עד כמה הוא ידידותי", הסביר לאחרונה הוולשי את המהפך המדהים שהתרחש, והוסיף: "השנתיים הראשונות של מרקו בסטוק היו טובות, אבל יש לו פוטנציאל להיות טוב עוד יותר אם ימשיך בקצב הזה".

אמר וצדק, כי במשחקים האחרונים המריא ארנאוטוביץ' לגבהים חדשים. לפני חודש, הוא כבש במספרת את שער הניצחון על צ'לסי של מוריניו, והזכיר לפורטוגלי מדוע הביא אותו מלכתחילה לסן סירו. אתמול זו כבר היתה חגיגה פנומנלית על חשבון מנצ'סטר סיטי, עם צמד תוך רבע שעה מבישולים של ג'רדאן שאקירי. עד לשריקה להפסקה היה קרוב האוסטרי להשלים רביעיה, ובמחצית השניה גם בישל מצב מושלם לשאקירי שהחמיץ. "יש לו פוטנציאל של שחקני ברצלונה", אמר פעם לאריך. ואכן, בסטוק משתף ארנאוטוביץ' פעולה עם יוצאי בארסה, בויאן קרקיץ' ואיברהים אפלאי. ימי טוני פוליס עם כדורגל בריטי מהסוג הישן עברו מבריטניה סטדיום, והיום זו קבוצה טכנית באופן יוצא דופן.

מארק יוז מאמן ק.פ.ר. AP
הפסיכולוג הכי טוב. מארק יוז/AP

מנבל לגיבור האומה האוסטרית

וגם בנבחרת חל המהפך הגדול. במשך שנים תיעבו האוהדים האוסטרים את ארנאוטוביץ' שלא מימש אלפית מהפוטנציאלי הזלאטני שלו, והיה סמל לכשלונות הנבחרת. אינספור ביקורות הוטחו בו, אבל הכל השתנה במוקדמות יורו 2016, ובמיוחד לפני המשחק הגדול מול רוסיה בווינה לפני שנה. ארנאוטוביץ' שבר את ידו, אבל התעקש לשחק למרות הכאב, והיה אחד השחקנים הבולטים על הדשא בניצחון 0:1. "הדוגמא של מרקו דחפה אותנו קדימה", אמר הקשר כריסטיאן פוקס, ומאז אין לאוסטרים מילה רעה להגיד על הכוכב שלהם. החבורה התוססת של המאמן מרסל קלר השלימה קמפיין כמעט מושלם בדרך להעפלה היסטורית לאליפות אירופה, וארנאוטוביץ' צפוי להיות אחד המנהיגים שלה בצרפת.

עד אז, הוא ישאף לסיים את עונת השיא האישית בפרמייר-ליג. עם חמישה שערים, כבר הגיע ארנאוטוביץ' לכמות שהבקיע בשתי העונות הקודמות גם יחד. כששיתוף הפעולה עם שאקירי וקרקיץ' פורח, יהיה קשה מאוד לעצור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully