וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חמושים פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל להריסת בית בקלנדיה

16.11.2015 / 5:06

בפעילות להריסת ביתו של המחבל שרצח את דני גונן פרצו הפרות סדר אלימות שבהן הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר החיילים. לטענת גורמי צבא הפלסטינים פתחו באש לעבר הכוח. חמוש נוסף אושפז במצב אנוש ברמאללה. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שני חמושים פלסטינים נהרגו הלילה (שני), ואחד נוסף אושפז בבית חולים ברמאללה במצב אנוש, במהלך הפרות סדר אלימות וחריגות בהיקפן שפרצו בקלנדיה. במהלך פעילות צה"ל להריסת ביתו של המחבל מוחמד אבו שאהין, שרצח את דני גונן בבנימין ביוני האחרון, נשמע ירי לעבר הכוח. עשרות פלסטינים הגיעו למקום והחלו ליידות אבנים וסלעים ולהשליך בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. החיילים פיזרו אותם באמצעים לפיזור הפגנות.

תוך כדי הריסת הבית, כרזו כוחות מחטיבת בנימין בפיקודו של אל"מ ישראל שומר בערבית לאזרחים באזור להכנס לבתים ולהתרחק מהמקום. תצפיות של צה"ל זיהו חמושים שמתקרבים לעבר החיילים מארבעה כיוונים שונים שפתחו לעברם באש מתוך מכונית, הכוח השיב בירי אף הוא. שלושה פלסטינים נהרגו. לטענת גורמי צבא, הפלסטינים פתחו באש לעבר החיילים. אין נפגעים לכוחות צה"ל. בפעילות השתתפו יחידות דובדבן, גדוד שקד מגבעתי, כוחות חיל ההנדסה ויחידת יהל"ם. כל ההיתקלויות היו של יחידת דובדבן.

הפלסטינים טענו כי במהלך האירוע נפצעו מפגינים נוספים. ההרוגים הם לאיית מונסרה ואחמד אבו עייש, פעיל בגדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של פתח. הם נפצעו מהירי ולאחר מכן מתו מפציעהם. מונסרה פרסם בפייסבוק לפני כשבועיים כי אינו מפחד למות, וכי "הנשמה שלי תהיה מתנה לירושלים. אני מפחד שארצי תשקע באשליות והבטחות ורודות"
חמאס הגיב לאירוע וטען כי זהו "טבח שביצע הטרור הישראלי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"כל הרצפה התמלאה בדם": משפחת ליטמן משחזרת את פיגוע הירי
המחבל מעתניאל הוסגר על ידי אביו שחשש שביתו יהרס
מנהל אגף בשיבא נעצר בחשד להסתה לביצוע פיגועים נגד יהודים

הפרות סדר אלימות בקלנדיה 16 נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפרות הסדר בקלנדיה, הלילה/צילום מסך, פייסבוק

בשבוע שעבר דחה בג"ץ את מרבית העתירות שהוגשו נגד הריסת בתי המחבלים מהפיגועים שבהם נרצחו בני הזוג הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גונן. המשמעות היא אור ירוק לצה"ל להרוס את המבנים.

מדובר בעתירות נגד צווי ההריסה המנהליים שהוציא אלוף פיקוד מרכז רוני נומה. הן הוגשו על ידי ארגון זכויות האדם "המוקד להגנת הפרט". העותרים טענו בין היתר כי מדובר בענישה קולקטיבית הנוגדת את המשפט הבינלאומי. בדיון בבג"ץ התחייבה המדינה, לפנים משורת הדין, לפצות את מי שנכסיו ייהרסו או יפגעו כתוצאה מהריסת בתי המחבלים.

פסק הדין ניתן על ידי נשיאת העליון השופטת מרים נאור, ובהסכמת השופטים חנן מלצר ונעם סולברג. נאור קבעה כי בשל הראיות שהוצגו בפני בית המשפט ובהן הודאות המחבלים כי ביצעו את הפיגועים, קיימת סמכות להרוס את בתיהם. בפסיקתה קבעה כי החיפזון בהוצאת הצווים גרם לבעיות שונות, כמו למשל מתן אפשרות להתנגד לצו ההריסה, אולם פסקה שאין די בכך כדי לבטל את הצווים..

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הריסת בית המחבל של רוצח דני גונן בקלנדיה. טוויטר, צילום מסך
ביתו של מוחמד אבו שאהין, שרצח את דני גונן, ויועד להריסה/צילום מסך, טוויטר
אחמד אבו עייש, פעיל בגדודי חללי אלאקצא, הזרוע הצבאית של פתח הוא אחד ההרוגים בפעילות דובדבן בקלנדיה. פייסבוק, אתר רשמי
אחמד אבו עייש, שנהרג בפעילות/אתר רשמי, פייסבוק
ליית' מונאסרה. אחד ההרוגים בפעילות דובדבן בקלנדיה. פייסבוק, אתר רשמי
לאיית מונאסרה שנהרג בפעילות/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully