וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שנתיים אחרי פיצוץ בלון הגז בגילה: הבניין שנהרס ייבנה מחדש

15.11.2015 / 22:16

מאז אותו לילה טראגי בירושלים שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, נותרו יתר הדיירים ללא קורת גג. לאחרונה סוכם על בנייתו מחדש, אלא שחלקם כבר לא מאמינים להבטחות. "אחרי כל הזמן הזה אני כבר לא יודעת אם להיות אופטימית"

צילום: דוברות מד"א

(השיחה למוקד מד"א אחרי פיצוץ בלון הגז, ינואר 2014)

פיצוץ בלון הגז שאירע בינואר 2014 בבניין ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה שבירושלים, גבה את חייהם של ארבעה בני אדם. אברהם וגלית טופאן, בנם יוסף בן השנתיים ושכנתם לינדה שוורץ, שמתה כעבור שבוע מפצעיה. 11 דיירים נוספים נפצעו, בהם אחד באורח קשה.

מאז אותו לילה היו דיירי הבניין בן 12 הדירות, שנהרס כמעט לחלוטין, ללא קורת גג. רבים מהם השתכנו תחילה בבתי מלון ולאחר מכן שכרו חלקם דירות ברחבי העיר. אחרים השתכנו אצל קרובי משפחה, כשבמקביל הם מנהלים מאבק מסובך מול הרשויות וחברת סופרגז, שטכנאי שלה נחשד ברשלנות.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מעתניאל הוסגר על ידי אביו שחשש שביתו יהרס
"חלפו שעתיים עד שהכוחות מצאו את הגננת שמתה באשדוד"
ראשי הקואליציה התחייבו: התיקון לחוק הגיוס יעבור בתוך עשרה ימים

פיצוץ בלון גז בירושלים. יואב דודקביץ'
הבניין שניזוק, בליל הפיצוץ/יואב דודקביץ'

ביום חמישי האחרון נחתם הסכם בין העירייה לחברת הגז שלפיו עיריית ירושלים תממן את שלבי התכנון של הבניין שחרב, וחברת סופרגז, חברת הביטוח שלה וחברות הביטוח של הדיירים, יממנו את שלבי הביצוע. תהליך הבנייה יבוצע בידי קבלן חיצוני אך ילווה על ידי החברה העירונית "מוריה". בימים הקרובים תציג העירייה לדיירים את מתווה הבניין והיא מאמינה שעד חודש פברואר הקרוב יהיה ניתן להתחיל בבנייה. "אסון הגז בגילה היה אירוע טרגי, חריג ומצער ואני שמח שהצלחנו להציע מתווה בו הדיירים יוכלו לשוב בהקדם ובכבוד בחזרה לבתיהם", אמר ראש העירייה ניר ברקת. על פי ההסכם שהושג, חברת סופרגז תקצה 4.5 מיליון שקלים ואילו חברות הביטוח של הדיירים יקצו מיליון נוסף. את היתר תשלים העירייה.

אלא שהדיירים למודי הסבל, מתקשים להאמין שהתכנית תצא לפועל. "אחרי כל הזמן הזה אני כבר לא יודעת אם להיות אופטימית", אמרה יוכי אפללו, בת 66, שהתגוררה עם בנה בדירה בבניין. "בינתיים בשטח אין כלום, אנחנו קראנו את ההודעה של העירייה. העירייה ראתה שיש לחץ ואני מקווה שזה אמיתי", אמרה אפללו, שבעת האסון הייתה בביתה. "הייתי בבית חצי ישנה כשהכול התפוצץ עלי, יצאתי בנס. כל הרהיטים שלי, המקרר, הטלוויזיה - הכול התפוצץ לי. כמעט ולא נשאר לי כלום".

יוכי אפללו, התגוררה בבניין בגילה שהתפוצץ באסון הגז בינואר 2014, 15 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"בגיל 66 אני צריכה לישון על מיטת נוער". יוכי אפללו/נועם מושקוביץ
"ראש העיר ישן בשקט, הוא לא רואה אותי שכל פעם צריכה להוציא אחד מהנכדים שלי מהמיטה כדי שיהיה לי איפה לישון"

מאז אפללו מתגוררת בבתי ילדיה ברחבי העיר. "אני נודדת בין הילדים שלי, אני משתכרת 3,000 שקל בחודש כפנסיונרית של העירייה ולא יכולה להרשות לעצמי לשכור דירה. שאר הדיירים שוכרים דירות, קיבלו כסף מהביטוח והכסף נגמר, לי לא היה ביטוח. מי שהיה לו קיבל סכום כסף, ואני לא קיבלתי כלום. אני לא מתלוננת רק רוצה את הבית שלי חזרה. מעולם לא הייתי מקרה סעד ולא אהיה, אבל זה מה שמנסים להביא אותנו, שנהיה נטל על הממשלה", סיפרה.

עלות השיקום מוערכת בכ-12 מיליון שקל. "בשביל כל הפורמולה והמצעדים בירושלים הוציאו מיליונים", זעמה אפללו. "ראש העיר ישן בשקט, הוא לא רואה אותי שכל פעם צריכה להוציא אחד מהנכדים שלי מהמיטה כדי שיהיה לי איפה לישון. בגיל 66 אני צריכה לישון על מיטת נוער".

"זה הישג גדול", אמר מנגד סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן. לדבריו, "למרות שלעירייה אין שום אחריות, הובלנו תהליך מייגע אל מול חברת הגז והביטוח, כך שתוך שנתיים הדיירים ייכנסו אל הבית שיהיה משופץ וכולל ממ"ד נוסף ובא לציון גואל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully