וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: חשש למתקפות נוספות בפריז, נסגרו מקומות ציבוריים

עם המשך חקירת שורת הפיגועים שהביאה למותם של לפחות 128 בני אדם, הנשיא פרנסואה הולנד הורה על איסור התכנסויות מרובות משתתפים. "החל ממחר, יסגרו כל בתי הספר, המוזיאונים, הספריות, בריכות השחייה ומרכזי הקניות"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

בבוקר שלאחר מתקפת הטרור בלב בירת צרפת, עיריית פריז הודיעה היום (שבת) על סגירת כל המקומות הציבוריים, מחשש למתקפות נוספות. טרם ידוע באופן ודאי מי אחראי לשורת המתקפות במהלך הלילה, שבהן נהרגו לפחות 128 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, בהם 99 באורח אנוש, ולא ידוע אם קיימות חוליות נוספות ברחבי העיר, שמתכוונות לפעול בזמן הקרוב.

הנשיא הולנד האשים היום את דאעש באחריות לפיגועים, ואמר כי הארגון "הכריז מלחמה על צרפת". "נהיה חסרי רחמים במאבק בטרור". לדבריו, "המתקפות תוכננו ואורגנו מבחוץ, עם סיוע מתוך צרפת".

"החל ממחר, יסגרו כל בתי הספר, המוזיאונים, הספריות, בריכות השחייה ומרכזי הקניות", נמסר בהודעה רשמית מהעירייה. כמו כן, נאסר על התכנסויות מרובות משתתפים. התושבים התבקשו כבר במהלך הלילה להימנע מיציאה מהבתים מלבד מקרים דחופים, ומוקדי חירום הוקמו על ידי המשטרה המקומית.

עוד בוואלה! NEWS:
"מפחדים לטוס": ישראלים רבים ביטלו את טיסותיהם לפריז
כ-120 הרוגים בסדרת פיגועים בפריז: יותר ממאה נרצחו באולם מופעים
בני ערובה שהוחזקו בפריז: "עזרו לנו, הם הורגים אנשים אחד-אחד"

זירת הפיגוע מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
מחוץ לאולם המופעים "בטקלאן", הבוקר/רויטרס

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל הבוקר אחריות על מתקפת הטרור. בהודעה שפורסמה בחשבונות טוויטר המזוהים עם הארגון, אולם לא אומתה, איים דאעש כי ימשיך במתקפות נגד בירות מערביות נוספות, בהן רומא, וושינגטון ולונדון.

מקור המעורה בחקירת הפיגועים מסר כי שמונה מחבלים נהרגו במהלך, בהם שבעה שפוצצו את עצמם באמצעות חגורות נפץ. אתמול הורה נשיא צרפת פרנסואה הולנד להטיל עוצר על העיר, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, וכן לחסום את גבולות המדינה. עם זאת, הובהר כי טיסות ורכבות ימשיכו להגיע באופן סדיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה מהמחבלים נהרגו באולם ההופעות בטקלאן, שלושה מפיצוץ חגורות הנפץ שהיו על גופם ואחד נורה על ידי המשטרה. שלושה אחרים נהרגו ליד האצטדיון הלאומי והרביעי נהרג ברחוב במזרח פריז. המחבלים הגיעו לפריז חמושים למלחמה, עם רובים אוטומטיים וחגורות נפץ. באולם המופעים בטקלאן שבמזרח פריז, פתחו המחבלים באש על הקהל שחיכה לשמוע את להקת הרוק "איגלס אוף דת' מטאל". עד ראייה מסר לתחנת רדיו צרפתית כי שמע "אללה אכבר" ו"זה למען סוריה" בטרם החלו את מסע ההרג ושבו בני ערובה.

סדרת פיגועים בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
עד ראייה: "שמעתי 'אללה אכבר' ו'זה למען סוריה' לפני הירי"/AP

41 איש נוספים נהרגו בשורת פיגועים נוספים שזעזעה את בירת צרפת. לפחות מחבל מתאבד אחד התפוצץ בסמוך לאצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. עוד שני פיצוצים, שייתכן שנגרמו מרימוני יד, נשמעו ליד סניף של "מקדונלדס" הנמצא במתחם האצטדיון. במתקפה נהרגו ארבעה בני אדם.

באותו זמן אירח ה"פארק דה פראנס" את נבחרת הכדורגל המקומית ונבחרת גרמניה. הנשיא הולנד פונה מיד עם הישמע הפיצוצים. הוא הועבר למקלט תחת אבטחה כבדה. המשחק נמשך עד סופו, אך הקהל נכנס לפאניקה עם התפשטות הידיעות על המתרחש וחלקו ירד אל המגרש עם שריקת הסיום.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
הולנד, הלילה/AP

במרכז פריז, אירעה מתקפת ירי במסעדה קמבודית ברובע העשירי של העיר שבה נהרגו 14 סועדים. בירי שהתבצע בסמוך לבר ברובע ה-11 של העיר נהרגו 19 בני אדם. במוקד ירי חמישי בשדרות הרפובליקה שבעיר נהרגו ארבעה אנשים. ככל הנראה, המחבלים שביצעו את הפיגועים האלו נמלטו מהזירה.

הנשיא הולנד כינס דיון חירום של הממשלה שבסיומו הכריז על מצב חירום ועל סגירות הגבולות, בעקבות מה שהוא כינה "מתקפת טרור חסרת-תקדים". לדבריו, "המשטרה פועלת ברחבי העיר". הולנד אף הודיע כי יבטל את נסיעתו לטורקיה, שם תתקיים פסגת ה-G20 בתחילת השבוע. בנוסף לכך, הוטל עוצר לילי על פריז, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, ו-1,500 חיילים נפרסו ברחובות העיר.

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015/רויטרס

"זהו מחזה אימים", אמר הולנד. "שתי החלטות יתבצעו בעקבות זאת: מצב חירום יוכרז, ומשמעו שכמה מקומות ייסגרו, התנועה עשויה להיעצר וייערכו סריקות ברחבי אזור פריז". הנשיא הוסיף: "ההחלטה השנייה שלקחתי היא לסגור את הגבולות. אנחנו חייבים להבטיח שאף אחד לא יכול להיכנס לכאן ולבצע פעולה כלשהי. באותו זמן, זה יבטיח את מעצרם של אלו שאחראים לפשעים הללו אם הם ינסו לעזוב את המדינה".

"החלטתי לגייס את כל הכוחות שאנחנו יכולים כדי לנטרל את הטרוריסטים האלו ולהציב אבטחה בכל מקום שעומד בפני סכנה". לדבריו, "ביקשתי גם תגבורת מהצבא. הם פרוסים בשלב הזה בפריז רבתי כדי להבטיח שלא יתרחשו מתקפות נוספות".

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015/רויטרס
פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully