וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלה: מסתבר שגן העדן נמצא בכלל בדרום הודו

10.11.2015 / 7:34

מדינת קרלה ששוכנת בדרום הודו, נסתרה עד כה מעיניהם של התיירים מישראל אבל לא עוד. הגיע הזמן שגם הספקנים ביותר יכירו את "ארץ האלוהים"

צילום: אשת טורס קרדיט תמונה: שאטרסטוק

שלווה, רוגע ונופים מרהיבים מופיעים כמעט תמיד ברשימת ההמלצות של מדריכי הנסיעות השונים למבקרים בהודו על שלל אתריה השונים. אבל עבור מי שמחפש משמעות לחייו, התמונה הופכת מורכבת יותר. כמה אתרי תיירות יכולים להעיד על עצמם כמי שתורמים לשיפור איכות חייהם של המבקרים בהם? ובכן, הגיע הזמן שגם הספקנים ביותר יכירו את "ארץ האלוהים" או בשמה עלי אדמות, קרלה (Kerala).

המדינה המפעימה הזה ששוכנת בדרום הודו, נסתרה עד כה מעיניהם של התיירים מישראל אבל לא עוד. נכון, קצב החיים בה שונה בתכלית מזה הקיים בארץ הקודש והזמן מקבל כאן חיים משלו, אבל בכל זאת, כשמגיעים לקרלה ההמלצה הטובה ביותר היא לעצור רגע. השלב הבא הוא פשוט לקחת נשימה ארוכה, להוריד את קצב פעימות הלב – אם לא תעשו את זה באופן עצמאי מישהו אחר יעשה זאת עבורכם בלית ברירה – ופשוט להסתכל סביב על פירותיה של אמא אדמה.

לפרטים על טיול מאורגן להודו לחצו כאן

קארלה הודו. ShutterStock
ארץ התבלינים. חצי מיליארד טונות מיוצאים לעולם/ShutterStock

ארץ התבלינים

אף ביקור בקרלה לא יהיה שלם בלי טעימות ורכישות של כמה מהתבלינים המפורסמים בעולם. למען האמת, קרלה היא כמעט מונופול עולמי בכל מה שקשור במסחר בתבלינים והיקף הייצוא שלה למדינות העולם מסתכם בכחצי מיליארד טונות של תבלינים מדי שנה בשווי 1.5 מיליארד דולר.

המסחר בתבלינים בקרלה החל כבר בתקופות קדומות, בימים בהם הנמל שלה היה מרכז סחר עולמי והגעתם של המתיישבים מהמערב הביאה עמם גם טעמים וריחות שלא היו ידועים עד אז בהודו כולה. כיום מגדלת המדינה בעצמה מגוון שלם של תבלינים כמו הל, וניל, ציפורן, קינמון, מוסקט ועוד רבים. כל אלה מוצעים בשווקים המקומיים והתיירים, כמובן, לא חוסכים מקום בתיקים ורוכשים מכל הבא ליד.

החוויות הכי מרתקות במדינת קרלה מתחילות כאן

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קוצ'ין – הבחירה של התיירים

עיר הבירה של המדינה היא המרכז הכלכלי של קרלה והנמל הימי שלה נחשב לחשובים בהודו כולה. קוצ'ין או בשמה הנוכחי קוצ'י מהווה למעשה את שער הכניסה המשמעותי ביותר למדינה והיחיד שעוד מציג צורת חיים מודרנית עם מרכזי קניות ועסקים. בשטח העיר פועלים לא מעט מוקדי משיכה תיירותיים ביניהם בית הכנסת היהודי שנבנה בעיר בשנת 1568 וכולל מבנה מרשים שחודש במהלך השנים והתפאר באריחים מסין, נברשות יקרות מבלגיה וחפצי אמנות נוספים מכל העולם. קוצ'י היא העיר הראשונה בהודו שקיבלה את פניהם של היהודים משחר ההיסטוריה ומאז הם מתגוררים שם ועוסקים במסחר ללא כל פרסומים על גילויי אנטישמיות.

אתר תיירות נוסף הוא מקדש Kodanad ששוכן במחוז Ernakulam הכפרי ומשמש מרכז להצלת פילים שלא מצאו את מקומם ביערות המצויים במדינה.

קארלה הודו. ShutterStock
אחד מסימני ההיכר הגדולים של קרלה. מופעי הקתקאלי/ShutterStock

קתקאלי – סיפור ומנגינה

בדיוק כמו התבלינים גם מופעי הקתקאלי נחשבים לאחד מסימני הזהות המוכרים ביותר של קרלה. קשה לפספס את זה כשזה קורה לא רק משום שמדובר באירוע חברתי ענק שמתחיל בשעות הערב ומסתיים לפנות בוקר, אלא בעיקר בשל התלבושות הססגוניות שעוטים הגברים על עצמם והריקודים המסורתיים שהחלו כבר במאה ה-17. במהותו, מדובר בפסטיבל דתי שמספר את סיפוריהם של גיבורים תרבות הודיים בליווי מוסיקה מקומית וקולות רקע. אבל כל זה לא הפריע ליוצריו להתפרסם ברחבי העולם ולהופיע בתיאטראות מפורסמים ובבתי קולנוע.

קארלה הודו. ShutterStock
התעלות של קרלה הן אטרקציה בפני עצמה/ShutterStock

קרלה Backwaters

אחת האטרקציות המרתקות ביותר בקרלה היא רשת התעלות שמכונה Backwaters ונמתחת לאורך של 1,500 ק"מ ומתפצלת ל-38 נהרות ואגמים לאורכה ולרוחבה של המדינה. אם זה מזכיר לכם את ונציה, אתם לא רחוקים משם. רשת התעלות משמשת כדרך תחבורה ראשית לתיירים וסוחרים שמבקשים לחצות את המדינה. יופיין של התעלות מגיע לשיא באזור החופים של קרלה, שם הן מתמזגות עם לגונות תכולות ונהרות שזורמים לים הערבי. ההמלצה הטובה ביותר לתיירים היא פשוט לשוט בין התעלות ולבקר במחוזות הגדולים של המדינה. בדרך, גם נחשפים לכמה איים פראיים שהפכו למגרש חניה של ציפורים נודדות ושאר בעלי חיים ימיים.

שומרי מסורת? הודו מחכה גם לכם

קארלה הודו. ShutterStock
מקדשים במדוראי/ShutterStock

מולדת האירוודה

שיטת הריפוי שכבשה את המערב בזכות יכולתה לחדש ולהחיות את הגוף היא חלק מחיי היומיום בקרלה. משמעות המילה, "מדע החיים", אומרת בעצמם את הכל. בכל מקום אליו מגיעים בדרום הודו ניתן להרגיש כאילו תושביו יודעים יותר, מרגישים יותר וכמובן, מחייכים יותר. שיטת הריפוי עצמה היא עתיקת יומין ששורשיה מתחילים לפני כאלף שנה וההודים משלבים בה צמחים ייחודיים וטכניקות עיסוי מופלאות. את המטפלים המוסמכים של קרלה תמצאו כמעט בכל בית מלון או אתר נופש במדינה. אחרי הטיפול הם גם ישמחו להדריך אתכם בנוגע לתזונה, הירגעות והפסקת מרדף החיים לטובת מודעות עצמית.

קארלה הודו. ShutterStock
שיט בנהרות קרלה/ShutterStock

פלא טבעי במונאר

העיר מונאר היא המקום המתאים ביותר לחובבי טבע שפוקדים את דרום הודו. היא שוכנת למרגלות הרים מוריקים ומשמשת כשער יציאה לטיולים בנהרות ובמדרונות הסובבים אותה. מוקד המשיכה הגדול ביותר שלה הוא מטעי התה הענקיים שאהובים, איך לא, על התיירים הבריטיים שרואים בה את עיר הנופש המועדפת בדרום מזרח אסיה. אבל לא רק התה הופך את העיר לאטרקטיבית. לא מעט תיירים מגיעים מדי יום בעדרי פילים נהנים מהשלווה הציורית בקרבת סכר הבטון Mattupetty או מטיפוס לנוף הפנורמי של עמק Theni שנמצא 40 ק"מ ממרכז העיר, שם ממוקמת גם רכבת העמק הוותיקה של מונאר.

מקדשים במדוראי

עיר עתיקה שנמצאת במדינת טאמיל נאדו הגובלת עם קרלה ונבנתה לפי צורתו של פרח הלוטוס. אף שייעודם של מרבית המטיילים המגיעים אליה הוא ביקור במקדשים הרבים ומרכזי הפולחן שמציפים את העיר צפייה במופעי התרבות הליליים של המקומיים, מדוראי מציעה הרבה יותר מזה: כבר במבט ראשון מבינים שמדובר באחת הערים התוססות ביותר בהודו וכן, גם העמוסות ביותר וכמובן שהטעימות ביותר. הסצנה הקולינארית של מדוראי היא למעשה חלוצת המטבח של דרום הודו וכזאת שמייצרת מאכלים מקוריים ביותר, כמו חלב כותנה ותבשילים מעלי בננה.

וואלה! NEWS בשיתוף אשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully