וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ניקולו לניקולה: הנקמה המתוקה של מלי במכבי תל אביב

5.11.2015 / 22:50

הגיבור הטרגי של נס מילאנו קבע ציון דרך נדיר דווקא הערב, גיא גודס נואש מהצמד ג'ורדן טיילור והרצף ההיסטורי של הצהובים מתחיל לעמוד בפני סכנה ממשית. האם יושבי ההיכל יגלו בקרוב "מה זה יורוקאפ"?

one

כשניקולו מלי נכנס הערב (חמישי) בשערי האולם בבאמברג, הוא ידע שכל העיניים - לפחות של הצופים הישראלים - יתמקדו בו. כל נגיעה שלו בכדור לוותה ברחש פנימי על העבירה הבלתי ספורטיבית ההיא במילאנו, על ההטבעה שהחטיא אחר כך, על האיבודים המוזרים ועל כל מה שקרה בסדרת רבע הגמר ב-2014.

ואז הוא החליט: הפעם אני לא אהיה ניקולו, אלא ניקולה. מלי, שחקן של 0.7 אסיסט למשחק ב-85 הופעות ביורוליג, פיטם את חבריו בעשרה אסיסטים. לא בכל יום מגיע שחקן בגובה 2.05 מ' למספרים כאלה; למעשה, האחרון שעשה זאת במפעל הבכיר היה ניקולה וויצ'יץ', אי אז ב-2006. וזה לא הכל. הפורוורד האיטלקי סוגר בינתיים 126 דקות העונה על הפרקט, ולרשותו אפס איבודים.

אהרל'ה ויסברג | מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

שחקן מכבי תל אביב, טיילור רוצ'סטי, מול שחקן באמברג, ניקולו מלי. GettyImages
זה ניקולו או ניקולה? מלי מול רוצ'סטי/GettyImages

אחרי שהתפזר העשן מחגיגות הניצחון על ססארי, התברר שהבעיות הישנות נותרו יציבות במקומן, ולצידן הפציעו צרות חדשות. זה היה אמור להיות הערב שבו המונח "רוח המועדון" יככב בתיאורי המשחק. הרי מכבי לא הפסידה בגרמניה כבר כמעט 19 שנים, ובאמברג, הסכימו כולם, היא יריבה בהזמנה. זו בדיוק הקבוצה מהסוג שהצהובים מטאטאים בעיתות משבר.

אבל באמברג, בניגוד ליריבתה הישראלית, היא עדיין האלופה במדינתה. ובאמברג, בלי להפוך לשם גדול, זכתה בתואר הזה שבע פעמים ב-11 השנים האחרונות. ממש כמו יריבתה הישראלית.

חוסר הכימיה הבולט בין חברי הצמד ג'ורדן טיילור, פארמר את רוצ'סטי, הוא אולי הסיבה המרכזית לחוסר הכימיה בין כולם. לפחות לעת עתה, נראה שגיא גודס התייאש מהציוות והוא מנסה להימנע ממנו ככל שניתן: הם שיחקו 66 שניות זה לצד זה ברבע הראשון, עוד 68 שניות ברבע השני, וחמש דקות נדירות בשלישי. דווקא בהן סגרה מכבי את הפער, והחלה את הריצה בדרך ליתרון הגדול ביותר שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב (שני מימין). ברני ארדוב
למה להשקיע 2.5 מיליון דולר בשני הגארדים המובילים שלך? פארמר/ברני ארדוב

אלא שאז, כמה טראגי, הגיע הרבע האחרון. תגידו שזו היתה העייפות, תסבירו שהכל בגלל בעיית העבירות, אבל במקום לנצל את המומנטום ולסגור עניין בצורה מהירה וזריזה, גודס העלה הרכב טלאים שכלל את רוצ'סטי, סילבן לנדסברג, גיא פניני, דראגן בנדר ואייק אופייבו. בקיצור - חמש עמדות על המגרש, ובאף אחת מהן לא מתייצב השחקן המועדף.

לא לקח הרבה זמן עד שרכבת החילופים יצאה מהתחנה, אבל המומנטום כבר היה עמוק בצד הנגדי. להלן התוצאות: אחרי שעצרה את באמברג על תשע נקודות ברבע השלישי, ספגה מכבי עוד תשע בשלוש הדקות הבאות; היא פתחה את הרבע הרביעי ב-1 מ-13 מהשדה ואיפשרה ליריבתה לרוץ ל-2:18; לקו העונשין היא בכלל לא הגיעה; ואת עשר הדקות המכריעות חתמה במדד שלילי (2-).

ובעצם, למה להשקיע 2.5 מיליון דולר בשני הגארדים המובילים שלך? אפשר פשוט להשאיר את בראד וונאמייקר, בעונה האחרונה לפני החוזה הגדול בקריירה שלו, שהגיע הערב לקו העונשין יותר פעמים ממכבי כולה; ואפשר לייבא את ניקוס זיסיס, שאת החוזה הגדול שלו קיבל מזמן. זו העונה ה-16 בקריירה של הרכז היווני, וממוצע הנקודות הנוכחי שלו (12) הוא הגבוה ביותר שהעמיד אי פעם בזירה האירופית.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד הפסד כזה - ויושבי ההיכל ילמדו בקרוב מה התשובה לשיר האלמותי "מה זה יורוקאפ"/ברני ארדוב

הצהובים, כמו ברצלונה ופנאתינייקוס, מעולם לא החמיצו הופעה בטופ 16. עכשיו הם עומדים על מאזן 3:1, מה שלא קרה ביד אליהו מאז עונת 1998/99, אבל לפחות אז היה יסוד לאופטימיות בתום המחזור הרביעי. עודד קטש בדיוק חזר מניו יורק המושבתת והביא את ניצחון הבכורה, ואחרי ההפסד הבא הצטרף אליו פיני גרשון. שניהם פנויים כרגע, אגב.

בשבוע הבא מתקיים משחק העונה: מכבי תל אביב נגד דואוש דרושפאקה בקרב ישיר על הכרטיס לשלב הבא. מי היה מאמין. עוד הפסד כזה - ויושבי ההיכל ילמדו בקרוב מה התשובה לשיר האלמותי "מה זה יורוקאפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully