וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סגן הנשיא ג'ו ביידן הכריז שלא יתמודד לנשיאות

22.10.2015 / 0:21

לאחר חודשים ארוכים של ציפייה מתוחה בוושינגטון, הודיע ביידן רשמית כי לא יצטרף למרוץ הדמוקרטי. הכרזתו צפויה להקל על הילרי לזכות במועמדות. טראמפ צייץ כי "הוא עשה את הבחירה הנכונה", אך לא ויתר על עקיצה נגד קלינטון

ג'ו ביידן מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, הבית הלבן, אוקטובר 2015. רויטרס
"לא נשאר לנו מספיק זמן". ביידן, אתמול/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז אתמול (רביעי) כי הוא לא ישתתף במרוץ לנשיאות בשנת 2016. בהצהרה רשמית שמסר בבית הלבן לצד רעייתו ג'יל והנשיא ברק אובמה, ביידן שם סוף לחודשים ארוכים של שמועות סותרות בנוגע לעתידו הפוליטי. הכרזתו של ביידן צפויה לסייע לסיכויה של שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון לזכות במועמדות הדמוקרטית, שלא תילחם על קולות מול סגן הנשיא הפופולרי.

ביידן הסביר: "לא נשאר לנו מספיק זמן" לפתוח בקמפיין מוצלח. בנו של ביידן, ג'ו, מת כתוצאה ממחלת הסרטן בחודש מאי האחרון, וסגן הנשיא הבהיר כי קמפיין הבחירות מגיע "מוקדם מדי" עבור משפחתו. לדברי אחד מעוזריו של ביידן, הוא קיבל את ההחלטה הסופית בנושא שלשום.

עוד בוואלה! NEWS:
"נער השעון" המוסלמי שנעצר בחשד שיצר פצצה עוזב את ארה"ב
הקנדים מאסו ב"חברו של נתניהו" - והחליפו אותו במנהיג הליברלים
מבוכה בארה"ב: תלמידי תיכון פרצו למייל של ראש ה-CIA

ג'ו ביידן מכריז כי לא יתמודד לנשיאות, הבית הלבן, אוקטובר 2015. רויטרס
"למרות שאיני מועמד, לא אשמור על שתיקה". ביידן לצד אובמה ורעייתו, אתמול/רויטרס

סגן הנשיא נמנע מלהביע תמיכה מפורשת באחד מהמתמודדים במרוץ הדמוקרטי, אלא רק קרא למועמדים להמשיך בדרכו של אובמה. הוא הוסיף וקרא להגדלת המימון הממשלתי להשכלה גבוהה ולמחקר רפואי, והפציר בדמוקרטים לזכור כי האופוזיציה הרפובליקנית "אינה האויב שלנו". לדבריו, "למרות שאיני מועמד, לא אשמור על שתיקה".

בכירים במפלגה הדמוקרטית מיהרו להביע תמיכה בהחלטתו של ביידן. הילרי קלינטון כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי ביידן הוא "חבר טוב ואדם דגול". לדבריה, "היום ותמיד, האופטימיות שלו ומחויבותו לשפר את העולם נותנות השראה". המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ צייץ גם הוא: "אני חושב שג'ו ביידן עשה את הבחירה הנכונה עבורו ועבור משפחתו. אישית, הייתי מעדיף להתמודד נגד הילרי, כי היא אף פעם לא מגיעה להישגים".

ביידן בן ה-72 נבחר לראשונה לסנאט האמריקני בשנת 1972, כשהיה בן 29. במשך שש קנדציות, הוא הספיק למלא תפקידים בכירים, בהם יו"ר ועדת החוץ וועדת המשפט. הוא התמודד בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית לנשיאות בשנים 1987 ו-2008, אולם לא נבחר להנהיג את המפלגה.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully