וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התיעודים: מצ"ח תחקור בריחת חיילים חמושים מזירות פיגועים

20.10.2015 / 19:50

המשטרה הצבאית החוקרת תצטרף גם לחקירת המשטרה ותחקור חשד למעורבות חיילים בלינץ' באריתריאי בפיגוע בבאר שבע. דובר צה"ל מוטי אלמוז: "ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא להסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, שי מכלוף, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה היום (שלישי) בחקירה בגין התנהלות חיילים חמושים שלא חתרו למגע בזמן ששהו בזירות פיגועים בבאר שבע, רעננה וחברון. כמו כן, מצ"ח תצטרף לחקירת משטרת ישראל בבדיקת אירוע הלינץ' באזרח האריתריאי בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון, ותחקור חשודים במעורבות בתקיפה. מצ"ח גם תסייע למשטרה לאתר חייל שתועד לכאורה משתתף בלינץ'.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לשתי החקירות. באשר לסוגית החתירה למגע המצופה מחיילים כתב: "ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי. זו הפקודה, זו רוח צה"ל – זה תפקידנו כמגני העם".

תא"ל אלמוז כתב כי פיגוע הטרור בתחנה המרכזית בבאר שבע ביום ראשון האחרון הוא אירוע חמור. הוא ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של חייל גולני, סמל עומרי לוי, והחלמה מהירה לפצועים. דובר צה"ל אמר גם כי צה"ל מצר על מותו של האזרחי האריתריאי הבטום זרהום ומשתתף בצער המשפחה.

לקריאה נוספת:
מ"מ המפכ"ל על הלינץ' בבאר שבע: "התחלנו לזמן אזרחים לחקירה"
השר ארדן: "אם המחבל נוטרל - אסור להמשיך לפגוע בו"

השיחה למוקד 100 לאחר הפיגוע בבאר שבע. צילום מסך
חיילים בפיגוע בבאר שבע/צילום מסך

אתמול התייחס שר הביטחון משה יעלון לאירוע בבאר שבע וגינה אותו. "עלינו לגנות בקול רם וברור מעשי לינץ', כפי שבוצע אתמול באזרח האריתראי הבטום זרהום, ולהעמיד לדין את מבצעיו. אסור לאיש לנהוג כך, גם כשהכעס רב והעצב גדול", אמר. "גם בימים אלו, בהם הטרור מרים ראשו, אל לנו לאבד את דרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully