וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שנייה בראש: עפרה קלינגר תמונה לנציבת שב"ס

19.10.2015 / 19:59

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ימליץ לממשלה למנות את גונדר קלינגר בת ה-47 מיהוד לתפקיד הבכיר. היא האישה הראשונה שצמחה בארגון והגיעה לעמוד בראשו. קדמה לה רב-גונדר בדימוס אורית אדטו שהגיעה לשב"ס מצה"ל. "נרגשת ומודה על המינוי"

האישה הראשונה עופרה קלינגר אשר מונתה לדרגת גונדר בשב"ס, יוני 2011. שב"ס,
"נרגשת". קלינגר/שב"ס

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט היום (שני) להמליץ לממשלה על מינויה של גונדר עפרה קלינגר לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס). הדבר פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע כי אין מניעה לקדם את מינוייה. קלינגר, שהתגייסה לשב"ס בשנת 1989, היא האישה הראשונה שצמחה בארגון והגיעה מרחק פסיעה מלעמוד בראשו. קדמה לה כאישה ראשונה בראשות שב"ס רב-גונדר בדימוס אורית אדטו שמונתה בשנת 2000, אולם היא הגיע לארגון אחרי שירות ארוך בצבא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הפיגוע בבאר שבע: "ייתכן שחלק מהפצועים נפגעו מירי כוחות הביטחון"
התשובה למסיתים: סרטון פרו-יהודי שבר את האינטרנט עם מיליוני צפיות
נ' זה נטרול, כ' זה כתר נושם: מילון המושגים השלם של גל הטרור

במשך 26 שנות שירותה בשב"ס מילאה קלינגר בת ה-47 שורה של תפקידים בכירים. בין השאר כיהנה כראש מחלקת האסיר, ראש מחלקת סגל, ראש חטיבת הכליאה וראש אגף האסיר. היא בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. לקלינגר בעל ושלושה ילדים והיא גרה ביהוד.

"אני נרגשת להיות הנציבה הראשונה המתמנה משורות הארגון, ומודה לשר ארדן על בחירתי ועל האמון שניתן בי להובלת שב"ס", אמרה הערב קלינגר. הנציב הפורש, רב גונדר אהרון פרנקו בירך על החלטת ארדן.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
"קלינגר היא קצינה מצטיינת בעלת ידע וניסיון רב". ארדן/ערן גילווארג

"לראשונה מאז קום המדינה, תמונה נציבה מתוך שירות בתי הסוהר", אמר השר ארדן. "גונדר קלינגר היא קצינה מצטיינת בעלת ידע וניסיון רב, והיכרות מעמיקה עם הארגון. לאורך שירותה בשב"ס היא הובילה עבודות מטה ומהלכים בין ארגוניים מורכבים שתרמו רבות לארגון. אני בטוח שהיא תצעיד את הארגון קדימה אל מול האתגרים הרבים המצפים לו".

יצוין שארגוני נשים פעלו רבות כדי לקדם את מועמדותה של קלינגר לתפקיד הבכיר. נוכח ההמלצה של ארדן עשוי סגן הנציב גונדר אלי גביזון, שנחשב לאיש החזק בארגון, לפרוש מתפקידו.

יו"ר ארגון נעמת גליה וולוך אמרה על המינוי: "אני מברכת את השר גלעד ארדן על בחירה ראויה ונכונה של גונדר עופרה קלינגר לנציבת השב"ס. הבחירה בקלינגר לעמוד בראש שירות בתי הסוהר היא בחירה טבעית וצעד משמעותי עבור נשים המשמשות בתפקידים בשירות הציבורי במדינת ישראל. כולנו היינו עדים לפארסה של מינוי המפכ"ל בשבועות האחרונים. עוד טרם החלטתו בעניין המפכ"ל, פניתי לשר וביקשתי ממנו למנות אישה לתפקיד נציבת שב"ס כשברור היה לי שקלינגר היא הדמות הראויה ביותר. אני רואה במינויה לתפקיד הוכחה לכך שיש בדרך בה אנו צועדות כוח לשנות ולהוביל נשים בכלל ובשירות הציבורי בפרט לעמדות מפתח.

"קלינגר היא אישה מוכשרת, ישרה, מקצועית, מרשימה ואין ראויה ממנה לתפקיד. אני מברכת אותה ומאחלת לה הצלחה רבה אל מול האתגרים הניצבים בפניה".

יוסי אלי השתתף בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully