וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העם מודאג מההגירה": המפלגה הלאומנית זכתה בבחירות בשוויץ

19.10.2015 / 17:36

מפלגת "העם השוויצרי" זכתה ברוב הקולות בבחירות לפרלמנט וגרפה 29.4% מקולות הבוחרים - התוצאה הטובה ביותר של מפלגה בודדת במדינה זה מאה שנים. "ההצבעה הייתה ברורה"

מנהיג מפלגת "העם השוויצרי", טוני ברונר, בזמן נאום בפרלמנט, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
מנהיג מפלגת "העם השוויצרי", טוני ברונר, בזמן נאום בפרלמנט, אתמול/רויטרס

מפלגת הימין המתנגד להגירה ניצחה בבחירות לפרלמנט שהתקיימו אתמול (ראשון) ברקע המשבר שפוקד את היבשת. מפלגת "העם השוויצרי" גרפה את רוב הקולות וצפויה להפעיל לחץ על הממשל בברן כדי שזו תציג מכסות לקליטת מהגרים מהאיחוד האירופי. הצלחתה של המפלגה, לצד הגדלת כוחה של המפלגה הליברלית, מצביעה על הנטייה ימינה במדינת האלפינית.

"ההצבעה הייתה ברורה", אמר מנהיג מפלגת הימין טוני ברונר. "העם מודאג מההגירה ההמונית לאירופה". לפי התוצאות הרשמיות, מפלגת העם גרפה 29.4% מקולות הבוחרים, לעומת 26.6% שקיבלה בבחירות הקודמות ב-2011 והרבה מעבר לציפיות. זאת הייתה התוצאה הטובה ביותר של מפלגה בודדת במדינה במהלך מאה השנים האחרונות. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית סיימה במקום השני, אך איבדה שלושה מושבים.

עוד ידיעות בנושא
מרקל לטורקיה: קידום ההצטרפות לאיחוד - בתמורה לבלימת הפליטים
בשל תמיכתה בפליטים: מועמדת לראשות עיר בגרמניה נדקרה
אחרי שהונגריה חסמה הגבול עם קרואטיה: המהגרים נוהרים לסלובניה

בכך הגדילה המפלגה את כוחה בבית התחתון של הפרלמנט ב-11 מושבים, ועתה היא מחזיקה ב-65 – כמות המושבים הגדולה ביותר עבור מפלגה בודדת מאז הורחב ל-200 ב-1963. התוצאות של המפלגה, שכבר עכשיו היא הגדולה ביותר בשוויץ, מגיעה כ-20 חודשים אחרי שהתושבים אישרו במשאל עם הגבלות על אזרחים זרים החיים במדינה. מפלגת "העם השוויצרי" תומכת בהגבלות הללו.

למחוקקים יש זמן עד 2017 כדי לגשר בין תוצאות משאל העם לבין העסקה שנחתמה עם האיחוד האירופי, שלפיה תובטח גישה חופשית של עובדים אל תוך המדינה. ללא ההתאמה בין הסתירות בחוק, ממשלת שוויץ תהיה חייבת להכניס לחוק מכסות לקליטת מהגרים.

תוצאות הבחירות צפויות להגדיל את הקריאות מצד מפלגות הימין לייצוג גדול יותר במועצה בת שבעת החברית השולטת במדינה, שהרכבה ייקבע בדצמבר הקרוב על ידי הפרלמנט. למפלגת "העם הימנים" ולמפלגה הליברלית יש מושב אחד לכל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully