וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל דקר חייל בקריית גת, התבצר בדירה עם נשקו - וחוסל

אמיר בוחבוט, משה שטיינמץ, יוסי אלי, שבתי בנדט ואבי אשכנזי

7.10.2015 / 13:43

חייל שירד מאוטובוס בעיר הדרומית, נדקר על ידי מחבל. בתום מאבק בין השניים, חטף מחבל את נשק החייל, התבצר במבנה ואיים לירות. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום ירו בו וחיסלו אותו. ח"כ לבני באולפן וואלה! NEWS: "צריך להרגיע את האווירה". תיעוד: כוחות פורצים לבניין

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, שי מכלוף, חטיבת דובר המשטרה, כתבת רדיו דרום 101.5, בלהה לוטן; עריכה: ליאור קירשנר

חייל נדקר היום (רביעי) באוטובוס על ידי מחבל ונפצע באורח קל בקריית גת. המחבל חטף את נשקו והתבצר בבניין. כוח משטרה ממרחב לכיש שהגיע לזירת האירוע חיסל את המחבל במקום. החייל פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון.

מתחקיר ראשוני של משטרת המחוז הדרומי עולה כי החייל ירד מהאוטובוס, ולאחר מכן קפץ עליו החשוד. המחבל חטף את נשקו ודקר אותו בראשו. החייל ניסה להתנגד אך הוא פצע אותו בשנית והצליח לדחוק אותו אל הקרקע תוך שהוא בורח לבניין מגורים סמוך. כוח של שוטרים מתחנת קריית גת קיבל את הדיווח והגיע תוך זמן קצר אל הזירה. אזרחים ששהו במקום כיוונו את השוטרים לתוך המבנה, שבו ככל הנראה התבצר החשוד. ברגע שהשוטרים באו במגע עם החשוד שאחז ב-M16, הוא איים עליהם עם נשקו. בתגובה, השוטרים ירו בו וחיסלו אותו.

לקריאה נוספת:
אימאם מסגד חסן בק על ההפגנה ביפו: "פרובוקציה מיותרת של המשטרה"
קצין בכיר: הרג הפלסטיני בן ה-12 באזור בית לחם - בשוגג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל שנפצע בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, תיאר במשדר לאולפן וואלה! NEWS את השתלשלות האירוע. "המחבל תקף את החייל וניסה לחטוף ממנו את הנשק. השניים נאבקו ובשלב מסוים הנשק נפל והמחבל לקח אותו לבניין. המחבל רץ והגיע לקומה הרביעית, שם הוא נכנס לאחת הדירות משום שהדלת הייתה נראית לו פתוחה. אישה שהייתה בדירה נבהלה ממנו וירדה למטה". בשלב זה מספר ניצב הלוי כי המחבל נכנס לתוך הדירה. "הכוחות נכנסו לבניין והתנהל שיח עם המחבל. הוא פתח את הדלת והרים את הנשק – אך לא ירה עליהם. הכוחות נטרלו אותו מיד". לדבריו, המחבל לא שם לב כי אין מחסנית בנשק. ניצב הלוי שיבח את הפעילות המהירה של השוטרים באירוע.

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הצטרף לשבחים לפעילות המשטרה. הוא אמר בתגובה לאירוע בקריית גת: "אני משבח את הפעולה המהירה של כוח המשטרה שהיה בקריית גת, נכנס לבניין, חיסל מיד את המחבל ומנע אסון גדול. הכוח פעל בדיוק כפי שמצופה ממנו. נמשיך להילחם בטרור בתקיפות ונפגע בכל מי שמנסה לפגוע בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הפיגוע בקריית גת, 7 באוקטובר 2015. לירון מולדובן
הבניין שבו התבצר המחבל/לירון מולדובן

עד ראייה סיפר במשדר באולפן וואלה! NEWS כי המחבל היה על האוטובוס עמו ועם החייל שנדקר. "התחלנו לשמוע צעקות בתוך האוטובוס והבנו שיש מחבל באוטובוס", תיאר נאור אביטל. "התחלנו לצעוק, צעקנו לנהג "תעצור, תעצור, יש מחבל באוטובוס'. הוא לא הבין מה קרה והוא עצר. כולנו ירדנו מהאוטובוס וברחנו לצד אחד. היה עוד חייל שירד אחרון וברח לצד שני. ראיתי שהמחבל לקח לו את הנשק. אחרי כמה דקות שמענו יריות מהבניין והבנו שהלך המחבל".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לפיגוע במשדר באולפן וואלה! NEWS ואמרה: "אני מאמינה במשא ומתן אבל כרגע עצם קיומו לא ימנע את הטרור. אי אפשר להבטיח אפס ניסיונות לפיגועים". עם זאת, טענה כי האסטרטגיה צריכה להיות שונה ושמערכת הביטחון יודעת להתמודד עמה. היא ציינה כי יש על ראש הממשלה "להרגיע את האווירה. ראש הממשלה צריך להתחשב באינטרסים של ירדן ושל מצרים. ולהרגיע ולהרגיע.

אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון, המחבל מפיגוע הדקירה בקריית גת. טוויטר, אתר רשמי
המחבל, אמג'ד חאתם ג'ונדי/אתר רשמי, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל שחוסל בקריית גת/מערכת וואלה!, צילום מסך
קריית גת: מחבל דקר חייל, חטף את נשקו - ונורה למוות. ספק 500
קריית גת: מחבל דקר חייל, חטף את נשקו - ונורה למוות/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully