וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היורד למעלה" הוא זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2015

4.10.2015 / 17:54

סרטו של אלעד קידן זכה בפרס קרן תרבות חיפה לסרט הטוב ביותר. הסרט "ברש" זכה בפרס על התסריט, וכן בפרסי השחקנית והשחקן הטובים ביותר

יח"צ - חד פעמי

הסרט "היורד למעלה" של אלעד קידן זכה בפרס קרן תרבות חיפה לסרט הטוב ביותר, בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-31 חיפה. שווי הפרס הוא מאה אלף ש"ח.

הסרט הוא קומדיה קיומית המתרחשת בחיפה. בחור צעיר יורד את הכרמל ברגל כדי לעלות על אונייה ולברוח מכל מה שהוא אוהב ומתעב. במקביל יוצא גבר קשה-יום מהעיר התחתית למסע סיזיפי במעלה ההר, בעקבות עגיל שאבד לאשתו. אחד עולה, השני יורד. ולמרות שהם עשויים להתנגש, תמיד קיימת האפשרות שהם יעברו האחד דרך השני.

חבר השופטים מנה את היו"ר מוחסן מחמלבאף (איראן - במאי, סופר, פעיל לזכויות האדם), קרל אוך (צ'כיה - מנהל אמנותי, פסטיבל הסרטים קרלובי וארי), איבון מיקלוש (ישראל - צלמת ובמאית), לורנס קארדיש (ארה"ב- לשעבר אוצר מחלקת הקולנוע ב MoMA) וג'ולי שלז (ישראל- במאית ומפיקה). מנימוקיהם בבחירה ב"היורד למעלה": "הפרס מוענק על יצירה המציגה בדרך מקורית וקוהרנטית את החיים והאבסורד שבהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד זוכים שהוכרזו הערב: הסרט "למה עזבתני" שביימה הדר מורג, וזכה בפרס לסרט ביכורים עלילתי ע"ש ענת פרחי ז"ל בסך 50,000 ש"ח. פרס לתסריט בשיתוף איגוד התסריטאים בסך 8,000 ש"ח הוענק לתסריטאית מיכל ויניק על הסרט "ברש". הסרט גרף גם את פרסי השחקנית והשחקן בסרט עלילתי על שם דני לרנר, שניהם בשווי 10,000 ש"ח - סיון נועם שמעון ודביר בנדק הם הזוכים.

בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי זכה הסרט "רבין - במילותיו שלו" שביים ארז לאופר בפרס לסרט תיעודי ישראלי ע"ש רוזליה כץ, בסך 30,000 ש"ח. ציון לשבח הוענק לסרט 'תרצה אתר - צפור בחדר' בבימויו של ארי דוידוביץ'. חבר השופטים בקטגוריה מנה את פיני שץ (מנהל התכניות של סינמטק תל אביב), קתרין אוטו-ברנשטיין (גרמניה ארה"ב - במאית, מפיקה ותסריטאית) ודורון ג'רסי (ישראל - במאי ותסריטאי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully