וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני ארבעת ילדיהם: זוג הורים נרצח בפיגוע ירי בשומרון

שבתי בנדט, אמיר בוחבוט ויהושע בריינר

2.10.2015 / 0:30

איתם ונעמה הנקין כבני 30 מההתנחלות נריה נורו למוות מרכב חולף כשנסעו בציר איתמר שבשומרון. ארבעת ילדיהם ששהו ברכב לא נפגעו. הערכה: לפחות שני מחבלים ירו מטווח קרוב על ההורים. הלוויית בני הזוג תתקיים ב-11:00 בירושלים. נתניהו: "ההסתה מובילה לטרור"

עריכה: שניר דבוש

זוג הורים כבני 30 מההתנחלות נריה שבבנימין נהרגו אמש (חמישי) מירי באזור שבין ההתנחלויות איתמר לאלון מורה שבשומרון. הזוג, איתם ונעמה הנקין, נסע בכלי רכב מאלון מורה יחד עם ארבעה מילדיהם, בני תשע, שבע, ארבע ותינוק בן חצי שנה, שלא נפגעו באירוע. לפי הערכה ראשונית, המתבססת על ממצאי הזירה, לפחות שני מחבלים עצרו את המכונית, פתחו את הדלת וירו מטווח קרוב בזוג ההורים. לא ברור אם היה רכב שחיכה להם או שהם נמלטו רגלית מהמקום. כוחות רבים ביצעו סריקות אחרי הרכב שנמלט. הלוויית בני הזוג תיערך היום בשעה 11:00 בהר המנוחות שבירושלים.

אב המשפחה, הרב איתם הנקין, בוגר ישיבת ההסדר קרית ארבע, הוא בנו של הרב יהודה הנקין, ראש מדרשה מוכר בציונות הדתית. אמו משמשת ראש מדרשת "נשמת" לנשים בירושלים. אם המשפחה, נעמה הנקין, היא יזמית מיתוג ותוכן למעצבים.

בשעה 21:04 התקבל דיווח במד"א מרחב ירקון על ירי לעבר כלי רכב בכביש איתמר-אלון מורה סמוך לכפר בית פוריק. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של ההורים במקום בתום ביצוע פעולות החייאה. פרמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום סיפר: "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב עומד במרכז הכביש ולצדו שכב גבר סובל מפציעות בפלג גופו העליון. בתוך הרכב ישבה אישה עם פציעות קשות בפלג גופה העליון. שניהם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

גדודי השהיד עבד אל-קאדר אל-חוסיני, יחידות השייכות לזרוע הצבאית של פתח, לקחו אחריות על הפיגוע. בהודעה שפרסמו היחידות נמסר כי "אנו מזהירים את האויב מפעולות נגד האזרחים הפלסטיניים, מפני שכוחותינו יגיבו על התוקפנות באותו המטבע. אנו רואים בפעולות אלה פשעי מלחמה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרות סדר בשומרון בעקבות פיגוע הירי; 4 גדודים הוקפצו לגדה
השתיקה הרועמת של נתניהו נתקלה בחומה האטומה של האו"ם
10 הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה שאל את הקורבנות מהי דתם"

הרוגי פיגוע הירי בשומרון. אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
איתם ונעמה הנקין/צילום מסך, פייסבוק

זמן קצר לאחר הפיגוע ברך חמאס על הפיגוע "ההירואי" לדבריו וקרא לאנשיו לבצע עוד פיגועים. "זו התגובה האמיתית לפשעי הכיבוש", צוטט הארגון בכלי תקשורת פלסטיניים. חמאס קרא לבצע עוד פיגועים "איכותיים שיהדפו את הכיבוש מהגדה המערבית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לאחר הפיגוע: עימותים בין מתנחלים לפלסטינים

בעקבות הפיגוע פרצו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בכמה אזורים ביהודה ושומרון. הלילה קיים המטה הכללי הערכת מצב בעקבות הפיגוע שבו הוחלט כי ארבעה גדודים יתגברו את אוגדת יו"ש. קצין בכיר אמר כי "המאמץ המודיעיני בעקבות הפיגוע הוא בראשיתו. אני מציע להיות זהירים לגבי הכיוונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לפיגוע כי "זהו יום קשה למדינת ישראל. אנחנו עדים למעשה רצח אכזרי במיוחד, מזעזע, שבו נרצחו זוג הורים ונותרו ארבעה יתומים קטנים. לבי עם הילדים, הלב של כולנו עם הילדים ועם המשפחה". לדבריו, "הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואמא, הילדים היו שם. ושוב הוכח שההסתה הפלסטינית הפרועה מביאה למעשי טרור ולמעשי רצח כמו זה שראינו הערב. אני עומד לשוחח עכשיו עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ על הצעדים שננקוט, לא רק כדי לתפוס את הרוצחים, אלא גם כדי להגביר את הביטחון לכל אזרחי ישראל".

גם מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את הפיגוע ומסרה כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את מתקפת הטרור שאירעה אמש בגדה המערבית. אנו מביעים את צערנו בפני משפחת הקורבנות וקוראים לשני הצדדים להימנע מהסלמת המצב ולפעול יחד כדי להביא את המפגעים לדין"

שני הרוגים בפיגוע ירי ליד איתמר שבשומרון. אוקטובר 2015. הצלה - יו"ש, דוברות כב"ה
"יום קשה למדינת ישראל". כלי הרכב בזירה/דוברות כב"ה, הצלה - יו"ש

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיע לזירת הפיגוע ואמר כי מדובר באירוע קשה ביותר. "זה פיגוע אחד מהחמורים שאני באופן אישי זוכר. המראות שאנחנו רואים פה בזירה הם קשים מאוד ולצערי התוצאות איומות".

הוא הוסיף כי צה"ל ושב"כ "עושים כאן את העבודה שלהם. אנחנו מחזקים את ידיהם. אגף הרווחה של המועצה האזורית שומרון נכנסים לתמונה בכל הכוח". דגן ציין את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית באו"ם ואמר: "לצערי מאז הנאום האנטישמי של אבו מאזן היה ברור לנו שדבר כזה עלול לקרות. לצערי אנחנו לא התבדינו".

שני הרוגים בפיגוע ירי ליד איתמר שבשומרון. אוקטובר 2015. הצלה - יו"ש, דוברות כב"ה
כוחות הקימו מחסומים באזור. רכב המשפחה/דוברות כב"ה, הצלה - יו"ש

שר הביטחון משה יעלון אמר כי "הפיגוע הרצחני הוא המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולניסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים".

שר הכלכלה וחבר הקבינט הביטחוני נפתלי בנט העביר את דרישות הבית היהודי לפעולה בעקבות הפיגוע. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מפלגתו דורשת את "הפסקת קשירת ידי הלוחמים ומתן גיבוי למפקדי השדה, בנייה מידית של שכונה או יישוב כתגובה על כל פיגוע והחזרת הרוצחים מעסקת שליט לכלא באופן מידי".

בנט: "לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה"

מוקדם יותר אמר בנט כי "פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם. לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח את תנחומיו לבני המשפחה. "רוצחים ארורים נטלו הלילה את חייהם של זוג הורים והותירו את ילדיהם הרכים יתומים. הלב נקרע מעומק האכזריות והשטנה. נמשיך ונילחם בטרור האכזרי והנפשע הזה ללא רחם וללא מורך לב, למען ידעו אויבנו וייראו. זוהי חובתנו. רק כך נבטיח ליתומים שאיבדו הלילה את הוריהם, רק כך נבטיח לילדינו ונכדינו כולם, את הזכות לחיות בביטחון ובשלווה בכל מקום בארץ ישראל. תפילותינו להחלמתם המהירה של הילדים הפצועים, ליבנו ומחשבותינו עמם", אמר.

שני הרוגים בפיגוע ירי ליד איתמר שבשומרון. אוקטובר 2015. אהוד אמיתון סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אהוד אמיתון סוכנות תצפית

שר החקלאות אורי אריאל הוסיף: "האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו"ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי C והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לפיגוע ואמרה: "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב-המרצחים אבו מאזן, נרצחו בעל ואישה בישראל. בכל מילה שלו מעודד אבו מאזן את רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפאת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה".

פוסט שהעלתה נעמה הנקין, ההרוגה בפיגוע הירי, ברשת החברתית פייסבוק. אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
פוסט שכתבה הנקין לפני כמעט שנתיים/צילום מסך, פייסבוק

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, טען גם הוא שהפיגוע הוא תוצר של מסע הסתה. "הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע - זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם. אני מחזק את ידם של כוחות הביטחון הישראלים במלחמת החורמה נגד הטרור. במלחמה הזאת אסור שיהיו פשרות. יש לעשות הכל כדי להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

הלילה היו אמורים לבקר מתפללים לקבר יוסף בגזרת שכם בליווי צבא. בעקבות הפיגוע החליט אלוף פיקוד מרכז רוני נומה החליט לבטל את התפילות.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully