וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ונשיא סין סיכמו על "מאבק משותף" בלוחמת סייבר

שי ג'ינפינג התארח לראשונה בבית הלבן ושוחח עם נשיא ארה"ב על שיתוף פעולה בנושא איומים קיברנטיים ועל המאבק בשינויי האקלים. "השאלה כעת היא אם מלים יהפכו למעשים", אמר אובמה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אירח אתמול (שישי) את נשיא סין שי ג'ינפינג בביקורו הראשון בוושינגטון. בתום הפגישה ביניהם הודיעו השניים על חזונם המשותף בנוגע למלחמה בשינוי האקלים ועל שיתוף הפעולה בין שתי האומות בנוגע לריגול ופשעי סייבר.

ג'ינפינג התקבל בטקס חגיגי בבית הלבן שבו הצדיעו לו חיילי משמר הכבוד האמריקני, ולאחר כמן נועד באופן אישי עם אובמה. בהצהרה המשותפת לאחר פגישתם אמר אובמה כי הוא ומקבילו הסיני הגיעו ל"הבנה משותפת" לגבי הטיפול בריגול באמצעי סייבר וכי הם הסכימו ששום אומה לא תתמוך בזדון בניסיונות פריצה למערכות מחשוב. לדברי אובמה, הוא העלה "דאגות רציניות" לגבי כמות איומי הסייבר שהולכת וגדלה, ואמר לנשיא סין כי הדבר חייב להיפסק. "זהו תהליך, אבל אני חייב להתעקש שעבודתנו לא הסתיימה", אמר לעמיתו הסיני.

אובמה הוסיף כי הבהיר לג'ינפינג שסין חייבת להוכיח שהיא לא מממנת פשעי סייבר, וכן דרש שתאכוף את החוקים נגד אזרחיה המשתמשים באינטרנט כדי לחדור לבסיסי נתונים סודיים של חברות אמריקניות. "השאלה כעת היא האם מלים יהפכו למעשים", אמר אובמה במסיבת העיתונאים המשותפת, והוסיף כי יעקוב בזהירות כדי לוודא שיש התקדמות בנושא. אם סין לא תעשה כן, אמר הנשיא האמריקני, ארצות הברית תפעיל סנקציות, תשתמש באמצעים משפטיים ותנקוט באמצעים נוספים "כדי לרדוף אחר פושעי הסייבר".

לקריאה נוספת:
גרמניה: "שליש מהפליטים הטוענים שהם מסוריה - ממדינות אחרות"
המתח ביבשת עולה: משבר הפליטים גרם לסכסוך בין סרביה לקרואטיה
"האפיפיור הוא אח": פרנציסקוס כוכב עליון בארה"ב

נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור רשמי בבית הלבן בוושינגטון. 25 בספטמבר 2015. רויטרס
"שתי הכלכלות החזקות בעולם מתאגדות". אובמה וג'ינפינג/רויטרס

נושא נוסף שאליו התייחסו שני הנשיאים הוא חזונם המשותף בנושא שינויי האקלים, שכולל צעדים חדשים שינקטו שתי המדינות כדי לצמצם בפליטת גזי החממה שלהן. ג'ינפינג הצהיר כי סין תשיק תכנית סחר בפחמן בשנת 2017, שתסייע לווסת את פליטת גזי החממה, ותפתח את שוק הגז לחברות שיהיו מעוניינות לרכוש ולהפיק גזים בצורה מסודרת ומוגבלת. תכנית זו נועדה לתת מענה לתכניות שהציגו שתי האומות בשנה שעברה, שלפיהן יפחיתו את פליטת גזי החממה בהן באופן משמעותי עד לשנת 2025. הצהרתו של ג'ינפינג נועדה, לדבריו, להראות את "נחישות שתי המדינות לפעול בהחלטות כדי להשיג את המטרות שהוצבו בשנה שעברה".

סין היא המדינה שבה פליטת גזי החממה הגבוהה ביותר, אך מעמדה כמדינה מתפתחת מאפשר לה להמשיך ולא לקצץ בכמות הפחמן שמפעליה פולטים. עם זאת, עבור אובמה, הבטחת הסכם גלובלי לגבי שינוי אקלים מהווה הישג בשל מחיקת חלק מההבדלים בין המדינות המתועשות לבין כלכלות חלשות יותר, בדרכן למטרה משותפת. כמו כן, ההסכם עם סין מהווה חיזוק נוסף לקראת הוועידה העולמית בנושא שינוי האקלים שתתקיים בנובמבר בפריז. "כעת שתי הכלכלות הגדולות בעולם, צרכניות אנרגיה ופולטות גזי חממה, מתאגדות. אין שום סיבה למדינות אחרות, מפותחות או מתפתחות, לא לעשות זאת גם", אמר אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור רשמי בבית הלבן בוושינגטון. 25 בספטמבר 2015. רויטרס
יעביר יותר מ-3 מיליארד דולר לסיוע למדינות מתפתחות במאבק האקלים. ג'ינפינג/רויטרס

ג'ינפינג הודיע כי סין תעביר יותר משלושה מיליארד דולר כדי לסייע למדינות מתפתחות להילחם ולהסתגל לשינויי האקלים. מדובר בתרומה משמעותית מאוד ממדינה מתפתחת. לשם השוואה, ארצות הברית אישרה תרומה בגובה דומה לתכנית האו"ם לאקלים ירוק. שתי המדינות הסכימו על הצורך ב"מערכת שקופה ומשופרת" בנוגע להסכם האו"ם באשר לשינוי האקלים, על מנת להבטיח אמון וביטחון בין המדינות.

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully