וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מודה: התכנית לאימון המורדים הסורים נגד דאעש נכשלה

17.9.2015 / 18:01

גנרל אמריקני בכיר הודה בשימוע בסנאט כי נותרו רק "ארבעה או חמישה" לוחמים שאומנו בתכנית המיוחדת של וושינגטון, שבתחילה הציבה יעד של 5,400 לוחמים בשנה. יו"ר הוועדה מקיין: "אי אפשר להגיד שדאעש מפסיד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רק ארבעה או חמישה מורדים סורים שאומנו בידי ארצות הברית נלחמים בסוריה – כך הודה אמש (רביעי) מפקד הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני בשימוע בקונגרס, גנרל לויד אוסטין. מדובר בהודאה רשמית בחוסר הצלחתה של התכנית של וושינגטון לחיזוק האופוזיציה המתונה במסגרת המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). גורמים אמריקניים רשמיים הודו כי משרד ההגנה בוחן מחדש את התכנית ובסופו של דבר ייתכן שהיא תשונה.

צבא ארצות הברית החל בתכנית האימונים בחודש מאי השנה, במטרה להכשיר 5,400 לוחמים בשנה, במה שנראה כמבחן לאסטרטגיה של הנשיא ברק אובמה לשתף פעולה עם כוחות מקומיים ולא לשלוח חיילים אמריקנים לחזית. ואולם, התכנית נתקלה בקשיים מתחילתה, כשחלק מהמחזור הראשון של הלוחמים, שמנה פחות מ-60 לוחמים, הותקפו על ידי ג'בהת א-נוסרה עם חזרתם לשטח סוריה. חלקם נתפסו ונהרגו והיתר התפזרו.

לקריאה נוספת בנושא
חיזוק אסד הופך את רוסיה למעצמה הדיפלומטית שפוטין חלם עליה
אוסטרליה תקפה לראשונה מטרות דאעש בסוריה
המבצע המצרי המסיבי בסיני שעשוי לסלול את דרכנו חזרה לחושות

לוחם בצבא סוריה החופשי, 2012. AP
לוחם בצבא סוריה החופשי/AP

במהלך השימוע בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט אמר גנרל אוסטין כי בשלב זה, בשל קצב ההתקדמות האטי של התכנית, היעדים המקוריים שלה לא רלוונטיים יותר. כשנשאל כמה לוחמים נותרו בסוריה, השיב: "מדובר במספר קטן. אנחנו מדברים על משהו כמו ארבעה או חמישה שעדיין נלחמים". תת-שר ההגנה לענייני מדיניות כריסטין וורמות' אמרה בשימוע כי רק מאה עד 120 לוחמים סורים משתתפים בתכנית. היא הוסיפה כי הפנטגון שוקל כמה אפשרויות בנושא, כולל שינוי המטרות הראשוניות שהוצבו. "התכנית קטנה הרבה יותר ממה שציפינו. כן, אנחנו לא משוויצים".

יו"ר הוועדה, הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, תקף את המערכה שמנהל אובמה נגד דאעש בעיראק ובסוריה. "שנה אחת מתחילת המערכה, נראה בלתי-אפשרי לקבוע שדאעש מפסיד ושאנחנו מנצים. אם אתה לא מנצח בשדה קרב מסוג זה, אז אתה מפסיד", אמר מקיין. כמו כן, הסנאטור הרפובליקני ג'ף סשן מאלבמה אמר: "עלינו להודות בכך שמדובר בכישלון מוחלט. זהו פשוט כישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully