וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש המוסד לשעבר: "ישראל ודאעש - היחידים שהולכים אחורה"

דב גיל-הר

17.9.2015 / 10:20

אלוף (במיל') עמירם לוין ביקר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את מדיניות ישראל באשר להסכם הגרעין: "אם ישראל הייתה משתפת פעולה עם אובמה, היה אפשר לשפרו. הכל מסביבנו משתנה, והשאלה מי הולך קדימה ומי אחורה". על אפשרות של תקיפה צבאית באיראן: "שלא יספרו סיפורים"

עריכה: ניר חן

"הכול מסביבנו משתנה והשאלה מי כורת בריתות ומי נשאר מאחור, מי הולך קדימה ומי אחורה. דאעש ואנחנו הם היחידים באזור שהולכים אחורה" - כך אומר מי שהיה אלוף פיקוד צפון וסגן ראש המוסד, אלוף (במיל') עמירם לוין, בריאיון מיוחד לאולפן וואלה! NEWS. לוין הביע כמה פעמים בשנים האחרונות את תמיכתו בהסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות. בריאיון הסביר לוין מדוע הוא תומך בהסכם וכיצד לדעתו יראה העולם לאחריו, והדגיש כי לדעתו נתניהו היה צריך לפעול אחרת לגמרי מול ארצות הברית.

בערב החג חזר לוין מוושינגטון, שם יחד עם חבר הכנסת עמר בר-לב (המחנה הציוני) והקונסול בניו יורק לשעבר אלון פנקס, כינס אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל כדי להשמיע את תמיכתו בהסכם הגרעין. "ההסכם הזה הוא הרע במיעוטו", אמר לוין והוסיף: "אם ישראל הרשמית הייתה משתפת פעולה עם הצוות של ברק אובמה, היה אפשר לשפר את ההסכם ולהשיג אולי קצת יותר. אבל זה לא נעשה והממשלה בחרה לתקוף את ההסכם מבחוץ. מה שחשוב עכשיו זה לנהל את ההסכם ולעקוב אחריו. לאמריקנים יש מקורות מודיעין מעולים וגם לנו, ולכן שיתוף הפעולה הוא קריטי, במיוחד כדי להחליט מה עושים אם האיראנים יפרו את ההסכם".

לוין התייחס למצב שישרור באזור לאחר ההסכם, ואמר כי כעת על ראש הממשלה לקיים מגעים עם מדינות ערב המתונות. "העולם המוסלמי עשה שינויי עתק בשנים האחרונות. הכול מסביבנו משתנה והשאלה מי כורת בריתות ומי נשאר מאחור, מי הולך קדימה ומי אחורה. דאעש ואנחנו הם היחידים באזור שהולכים אחורה". לדבריו, "נתניהו היה חייל מצוין וקצין מצוין, אבל אני חולק על השקפת עולמו כי מבחינתי הסכמים אזוריים צריכים להיות בראש סדר העדיפויות".

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: נתניהו ואובמה ייפגשו בוושינגטון ב-9 בנובמבר
ביקור היסטורי: רוחאני יבקר בצרפת בנובמבר הקרוב
איראן טוענת: גילינו מרבץ גדול של אורניום במרכז המדינה

ראיון עם עמירם לוין על הסכם הגרעין האיראני לקראת ההצבעה בקונגרס. מערכת וואלה!
"הסכמים אזוריים צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של נתניהו". אלוף/מערכת וואלה!

לוין אף ציין כי לדעתו "יש לחתור להסכם עם אבו מאזן, עם חמאס, ועם כל מי שמוכן. האיום הקיומי היחיד שקיים באמת הוא איבוד צביון כמדינה יהודית. אם לא נגיע לגבולות עם רוב יהודי מוצק, נלך לאבדון".

בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן לאחר ההסכם, הוא הדגיש כי לדעתו "אין אופציה צבאית ושלא יספרו סיפורים. אופציה צבאית במובן המלא לא קיימת מבחינת ישראל. חיל האוויר וצה"ל יכולים לפגוע במתקני הגרעין, אבל תקיפה צבאית תדחה את הפצצה בשלוש עד חמש שנים. ההסכם פותר את הבעיה ל-15 שנים".

"האם ישראל רוצה לפתוח חזית צבאית עם איראן כשאין לנו שום גבול משותף? לא בטוח", הוסיף לוין. "אחד ההישגים של אובמה הוא שהוא לא הסכים לפתוח את ההסכם לכלל המזרח התיכון. האם אנחנו רוצים להפוך את איראן למתגוננת החלשה ואת ישראל לתוקפן, כך שתהיה לעולם לגיטימציה לפרק את המזרח התיכון מגרעין?".

לוין הודה כי ישנם דברים שישראל הייתה צריכה להכניס להסכם, אם הייתה פועלת בצורה נכונה. "אם היינו דנים עם שבדיה אפשר היה לחתום על שני עמודים. אבל בשביל זה יש מאות עמודים בהסכם ויש בו הרבה צדדים טובים. עם זאת, יש הרבה דברים שחסרים מפני שישראל פעלה מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully