וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית המשטרתית נגד הארגונים הפלסטינים שמבעירים את הר הבית

16.9.2015 / 15:35

ארגוני גברים ונשים, שחבריהם פוקדים את המקום הנפיץ, קוראים נגד יהודים ומתעמתים כדרך קבע עם כוחות המשטרה - יורחקו מהאזור בהוראת מפקד מחוז ירושלים. השר ארדן: "הם גורמים לאלימות שיכולה להתלקח כל יום"

צילום: עולים להר עריכה: גדי וינסטוק

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי פרסם באחרונה פקודה חדשה ולפיה חלק מחברי ומחברות הארגונים הפלסטיניים שפועלים בהר הבית, המוראביטון והמוראביטאת, שנוהגים להתעמת עם יהודים ושוטרים במקום כדרך קבע יורחקו מהאזור. זאת במסגרת הפעלת סמכותו להרחיק אנשים שנוכחותם מהווה סכנה לשלום הציבור.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שיזם את הרעיון להוציא את הארגונים מחוץ לחוק, שיבח את החלטתו של אדרי. "המורביטאת עונות להגדרה של סכנה לשלום הציבור. להר הבית, המקום הנפיץ ביותר במזרח התיכון, מגיעות נשים ממומנות בכסף כדי לצעוק קריאות מתלהמות ולהצר צעדי יהודים בהר", אמר לוואלה! NEWS. "זה גורם לפיצוץ גדול ולאלימות שעלולה להידלק בכל יום".

לפי החשד, נשות המורביטאת, שכבר חלקן הורחקו בשבועות האחרונים מהמתחם, מקבלות מימון מארגוני טרור. במסגרת הנהלים החדשים, חולקו לכוחות המשטרה באזור שמותיהן ותמונותיהן של נשים שנאסרה כניסתן למקום.

לקריאה נוספת:
שינוי נהלים למוסלמים ועליית השר אריאל - הסיבות למהומות בהר הבית
יידוי אבנים, בקבוקי תבערה: חג אלים בעיר העתיקה
מלך ירדן: "פרובוקציה נוספת בהר הבית תשפיע על יחסינו עם ישראל"

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
"כל יום יכול להיות פיצוץ בהר הבית". שוטרי מגב בעיר העתיקה בירושלים/טלי מאייר

המשטרה מנסה להתמודד עם המתיחות באזור העיר העתיקה בכמה דרכים. בין היתר קבעה משטרת ירושלים כי לא תימנע כניסת מבקרים לא מוסלמים להר – קביעה שהייתה מקובלת עד לא מכבר בשל מידע מודיעני והתרעות על כוונה של צעירים להפר את הסדר במקום. "אני לא מכיר שינויים בנוגע לתפילות, חוץ משינוי המדיניות שאני הגדרתי", אמר ארדן, "שבמסגרתו אם מתבצרים פורעים בלילה, אז זכויות הביקור שלהם ייפגעו - ולא של היהודים".

כך למשל, הותרה כניסתם של יהודים להר הבית ביום ראשון האחרון, ערב ראש השנה. זאת, על אף ההתרעות לגבי צעירים שמתכוונים לעלות להר הבית וחרף המידע המודיעיני כי מתבצרים הכניסו למתחם מטעני צינור. בין אותם יהודים היה גם השר אורי אריאל. כמות הכניסות של יהודים להר הבית זינקה פי שישה מאז כניסתה לתוקף של מדיניות זו.

עוד באותו נושא

נתניהו: "נשנה מדיניות נגד מיידי אבנים – גם בנגב ובגליל"

לכתבה המלאה

ואולם, לדברי ארדן, פקודה זו בלבד אינה מספיקה. "צריך לבנות תיק עם הראיות שמצטברות נגד נשות המורביטאת ולהגדיר את סוג פעילות זה", אמר. "זה יאפשר למשטרה פעולות רוחביות לטיפול בתופעה ולא רק בנשים אלו, כי מחר ישלמו לפורעים אחרים. אנחנו רוצים לייבש את הביצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully