וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בלבנון נגד קבורת מפקד צד"ל לשעבר: "מרגל ובוגד"

מפגינים התאספו ליד נמל התעופה של ביירות, הניפו דגלי חיזבאללה וקראו למנוע את קבורתו במדינה של אנטואן לחאד, שמת בשבוע שעבר בפריז. "אנטואן לחאד הוא אחד מגדולי המרגלים", אמר אחד המפגינים

הפגנה נגד קבורתו של אנטואן לאחד, מפקד צד"ל לשעבר, בלבנון, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
ההפגנה בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות, היום/צילום מסך, טוויטר

כמאתיים אנשים התאספו היום (שני) בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות והפגינו נגד הבאת גופתו של אנטואן לחאד, מפקד צבא דרום לבנון (צד"ל) לשעבר שמת בסוף השבוע האחרון בפריז, לקבורה בכפר הולדתו שבדרום לבנון. את ההפגנה ארגנו פעילים של תנועת מחאה שקמה עם היוודע מותו של לחאד, בשם "הקמפיין הלאומי למניעת קבורת אנטואן לחאד בלבנון".

ההפגנה התארגנה דרך הפייסבוק, ובהזמנה לאירוע מופיעה תמונתו של לאחד לוצץ ידיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהזמנה נכתב כי "עלינו לשמור על חיילנו ודם השהידים שלנו", ושעל העם הלבנוני למחות על "קבורת גדול המרגלים באדמת המולדת".

המפגינים נשאו דגלים של מפלגות לאומיות, של המפלגה הקומוניסטית הסורית ושל ארגון חיזבאללה, וכן הניפו שלטים הקוראים לאסור את קבורתו של לאחד במדינה. לטענת המפגינים, אסור לאשר קבורה של "מרגל" שעבד עם "האויב הישראלי". "אנטואן לאחד לא היה מרגל רגיל, אלא אדם שהגן על הצבא הישראלי", נמסר בהודעת התנועה.

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי ארמון הנציב בירושלים "חיים עם הטרור": "נהרס לנו החג"
נתניהו מציע: מעצר מנהלי לחשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה
ארה"ב: ייתכן שרוסיה בונה בסיס אווירי לתמיכה בצבא אסד בסוריה

מפקד צד"ל, הגנרל אנטואן לאחד. AP
חי בישראל ובצרפת לסירוגין. לאחד/AP

אחד המפגינים אמר לערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני: "אנו כתנועה אזרחית יצאנו לרחוב כדי להגיד לכולם כי הגופה הזו לא תגיע למדינה. אנו האזרחים שותפים בכל המאבק הזה". מפגין אחר אמר: "אנו מבקשים מהממשלה בלבנון לקחת אחריות. אנטואן לחאד הוא אחד מגדולי המרגלים. הוא בוגד בצבא. לבנון היא ארץ השהידים וההתנגדות".

לאחד, שמת בגיל 88 כתוצאה מהתקף לב, לאחד צפוי להיקבר במקום הולדתו בכפר קטרה שבדרום לבנון. הוא מונה למפקד צד"ל ב-1984 ובנובמבר 1988 נפצע באורח קשה בניסיון התנקשות בחייו בלשכתו שבמארג'-עיון. הוא אושפז לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם שבחיפה ולאחר שהחלים שב ללבנון. הוא עזב את לבנון לאחר נסיגת צה"ל ב-2000 וחי לסירוגין בפריז ובישראל. בחמש השנים האחרונות התגורר בבירת צרפת.

באחד מביקוריו בארץ, ב-2008, התייחס ליחסים בין סוריה, לבנון וישראל. "סוריה יודעת היטב כי הסכם שלום עם ישראל יהווה את סיום משטרו של אסד בסוריה", אמר. "הסורים נמצאים במשא ומתן עם ישראל לא בשביל שלום אלא על מנת למשוך זמן".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully