וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: הפרשן הצבאי הותיק בישראל הוא בכלל חרדי

וואלה ברנז'ה

10.9.2015 / 9:26

ישראל קצובר, ותיק הכתבים הצבאיים בישראל, העיתונאי שהפיל את ממשלת רבין הראשונה, מסכם יובל שנים במקצוע ומצהיר בגאווה על רקע המאבק נגד גיוס בני ישיבות בכוח "אני גייסתי יותר צעירים חרדים לצה"ל מכל הקצינים הבכירים"

יח"צ - חד פעמי
"אני קצין קישור. הרב עובדיה יוסף לדוגמה, היה מעדיף לקבל את התדרוכים ממישהו שיושב על הגדר ולא ממישהו שלובש מדים"

ישראל קצובר, הפרשן הצבאי הותיק של עיתון "המודיע" מסכם בימים אלו 50 שנה של כתבות ופרשנות בנושאי צבא וביטחון ומשוכנע כי דווקא החרדים בישראל, למרות מערכת היחסים הטעונה מול צה"ל, הם שמתעניינים הרבה יותר באקטואליה. "הציבור החרדי מתעניין בחדשות הרבה יותר מאשר הציבור החילוני, התקשורת החרדית גם נותנת מבחינת שטח סיקור הרבה יותר מקום לנושאים צבאיים-ביטחוניים באופן יחסי בעיתון כי היא לא יכולה לכתוב על נושאים אחרים. אין לתקשורת החרדית לא מדורי אופנה ולא ספורט ולא דברים אחרים".

הראיון המלא עם ישראל קצובר ישודר ביום שישי הקרוב בתכנית "תעודת עיתונאי" בהגשת רועי כ"ץ ב-FM102 רדיו תל אביב בשעה 07:00 בבוקר.

קצובר מודה כי הוא רואה את עצמו לא רק כעיתונאי מסקר אלא גם כגשר בין מערכת הביטחון ובין המגזר החרדי שעוין אותה ביותר, "כתב צבאי בעיתון חרדי לא יודע אם הוא נציג צה"ל בציבור הדתי או נציג הציבור הדתי בצה"ל. אני קצין קישור. הרב עובדיה יוסף לדוגמה, היה מעדיף לקבל את התדרוכים ממישהו שיושב על הגדר ולא ממישהו שלובש מדים. עד היום אני מוזמן מדי שבוע כמעט, לאדמו"ר הזה ולאדמו"ר האחר כדי לעדכן אותם בנושאים צבאיים". ובכל זאת, אין מילה בעיתון "המודיע", כמו בכל העיתונות החרדית המודפסת, שאינה עוברת אישור של סמכות רוחנית וגם קצובר הוותיק והמוערך נאלץ ליישר קו ולוותר על סיפורים בנושאים עליהם לא מדווחים במגזר.

כ"ץ: סיפור עיתונאי ענק דוגמת פרשת גבי אשכנזי ובועז הרפז זכה לכותרות בעיתון "המודיע"?

קצובר: "מעט, מינון נמוך בנושא של גבי אשכנזי ובנושא של הרפז. הקוראים ידעו את הנושא בגדול בלי להיכנס לתוך כל הפרטים הקטנים כי אני עדיין רואה בזה פרשה רכילותית".

"הגאוותנות של צה"ל תוביל לפיצוץ"

לא כל עיתונאי בישראל יכול להתגאות בסיפור בלעדי שחשף וגרם להפלת ממשלה. לישראל קצובר תלויה על החגורה הגולגלת של ממשלת רבין הראשונה. הוא העיתונאי שחשף כי מטוסי F-15 הראשונים שקיבל חיל האויר נחתו לאחר כניסת השבת. החשיפה הובילה להצבעת אי-אמון בממשלת רבין ובסופו של דבר למהפך של 77. ראש הממשלה הנבחר מנחם בגין אף העניק לקצובר את הראיון הראשון אחרי בחירתו, כאות תודה.

קצובר, ששירת בעצמו בנח"ל ושנים רבות במילואים, חושף עד כמה היה מעורב בגיוס בחורי ישיבה לשירות צבאי, "בשנותיי ככתב צבאי גייסתי יותר צעירים (חרדים) מאשר קצינים רבים. הייתי נכנס "לתדרוך" של איזה אדמו"ר והוא היה אומר לי: 'תראה יש לי תלמיד או שניים שהם לא יהיו גאונים ולא לומדים, אולי גם מפריעים. אני (האדמו"ר) מוכן לומר להורים שילכו לצה"ל אבל בתנאי אחד, שצה"ל ידע לקלוט אותם באיזושהי יחידה שתשמור על הדתיות הבסיסית שלהם'. אז הייתי בא לצה"ל שהעמיד לרשותי קצינה באכ"א שכל דבר הייתי מביא וסוגר איתה. אבל זה היה עד לפני חמש שנים, עד שהתחילו להיכנס לאכ"א קצינים בכירים דתיים שהפסיקו את ההסדר הזה. הגאוותנות הזאת (של צה"ל) תוביל לפיצוץ. אני אומר שוב, מי שלומד צריך לשמור על לימודו, מי שלא לומד, צה"ל צריך למצוא לו את הדרך לשמור על המסגרת הדתית שלו. צה"ל היום לא יודע לעשות זאת. צר לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully