וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: ישראל לא תהיה קיימת עוד 25 שנים. עד אז - ניאבק בה

המנהיג העליון של איראן נאם בפני המונים ואמר כי כל עוד ישראל תתקיים, "לא נשאיר להם רגע של מנוחה". עוד הבהיר כי טהראן לא מוכנה לדון עם ארה"ב בשום נושא מלבד הגרעין

מערכת וואלה!

(אובמה מקווה לקדם שיחות על הגדלת החבילה הביטחונית לישראל)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נשא הבוקר (רביעי) נאום בפני קהל של אלפי בני אדם בטהראן, אשר עסק בהשלכות של הסכם הגרעין שנחתם בין איראן לבין המעצמות. "אחרי שהסתיימו השיחות (להסכם הגרעין), הציונים אמרו כי לא יהיו להם דאגות לגבי איראן ב-25 שנים הקרובות. אני אומר – ראשית, אם ירצה האל, לא תהיה מדינה ציונית בעוד 25 שנים. שנית, עד אז יהיה מאבק, של גבורה, ג'יהאד ומורל, שלא ישאיר לציונים רגע של מנוחה", אמר המנהיג האיראני.

חמינאי חזר על העמדה האיראנית לפיה ההסכם שנחתם עם המעצמות אינו משנה בדבר את יחסיה של איראן עם ארצות הברית, אשר נותרה בעינה "השטן הגדול". לדבריו, איראן לא תסכים לקיים משא ומתן עם האמריקנים בשום נושא שהוא, מלבד נושא הגרעין. "יש כאלו המנסים לתאר את השטן הגדול כמלאך, אך הממשל האמריקני לא מסתיר את האיבה שלו אלינו – אחד מחייך, בעוד שהשני מאשר צעדים נגד איראן".

לקריאה נוספת:
בצל הקרב על הסכם הגרעין בקונגרס: נתניהו וקרי שוחחו לראשונה מאז יולי
הישג לאובמה: יוכל להעביר את הסכם הגרעין ללא צורך בהטלת וטו
ראש השב"כ לשעבר קורא לנתניהו: עצור את הקרב הפומבי עם אובמה

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
"לא תהיה מדינה ציונית". מנהיג איראן, עלי חמינאי/AP

המנהיג האיראני אמר שהבכירים האמריקנים שמבקשים לפתוח בשיחות עם איראן מעוניינים להחדיר אליה את ההשפעה האמריקנית, והבהיר כי טהראן לא תרשה זאת. "בהסכם הגרעין קברנו את הגישה הישירה של האמריקנים אלינו, וכעת עלינו לא לאפשר חדירה והשפעה עקיפה שלהם", הוסיף.

ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף, לוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
עדיין "השטן הגדול". שרי החוץ של איראן וארה"ב, קרי וזריף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully