וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי נגד הרצוג: לקיים פריימריז בהקדם ולחזור לשם "העבודה"

8.9.2015 / 0:24

ראש עיריית תל אביב שלח מכתב לחברי המפלגה וקרא לקיים את הבחירות המקדימות להנהגה בהקדם, כדי "להגיע מוכנים לבחירות הבאות". זאת, בניגוד לעמדת הרצוג, שמעוניין בפריימריז בסוף 2017. חולדאי אף קרא להיפטר מהשם "המחנה הציוני"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בעבודות הרכבת בצומת מעריב  13 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"הייתי רואה בחיוב אם תחזור המפלגה לשמה המקורי". חולדאי/ראובן קסטרו

מצטרף למרוץ? ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שלח אתמול(שני) מכתב לחברי מפלגת העבודה ובו קרא לקיים את הבחירות המקדימות לראשות המפלגה בהקדם. הדבר מנוגד לעמדתו של היו"ר, יצחק הרצוג, אשר שואף לדחות את הפריימריז לסוף 2017, ומרמז שחולדאי שוקל ברצינות להתמודד על ראשות המפלגה.

"יהיה זה אך טבעי ונכון לבחור מזכ"ל חדש ולקבוע מועד לבחירת יושב ראש כפי שמחייבת החוקה", כתב חולדאי והוסיף: "כל אלו פעולות נדרשות כדי להגיע מוכנים לבחירות הבאות, ויפה שעה אחת קודם. יש להתכונן לבחירות כאילו הן תתרחשנה מחר - ולשם כך אנו זקוקים לוועידה, לשכה, מזכ"ל ויו"ר שזכו לאמון החברים".

עוד הוסיף חולדאי: "הייתי רואה בחיוב אם תחזור המפלגה לשמה המקורי. בעיני יש לכך משמעות ערכית". אנשי היו"ר יצחק הרצוג אמרו בתגובה למכתב כי הם רגועים בכל הנוגע לחולדאי: "אנחנו אלה שהעלנו את דבריו לאתר האינטרנט כחלק ממהדיון הפנימי במפלגה", מסרו בסביבתו.

לקריאה נוספת:
זחאלקה תקף את שפיר ומפלגת העבודה: אשכנזים עשירים ומתנשאים
נתניהו על אישור מתווה הגז: "כשאני רוצה משהו, אני משיג אותו"
נתניהו נגד הפליטים: ישראל מדינה קטנה; הרצוג: שכחתם מה זה להיות יהודים

יצחק הרצוג וציפי לבני, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
שותפות בסימן שאלה. הרצוג ולבני/נועם מושקוביץ

חולדאי אמנם לא נחשב לכוח חזק מספיק בוועידת המפלגה כדי שתהיה לו היכולת להשפיע על מועד הפריימריז, אולם מכתבו מגביר את התסיסה הפנימית בעבודה, ומייצר אווירה של בחירות מקדימות במפלגה שגם כך אינה מצטיינת בשקט פנימי.

בנוסף, גם בקשתו של חולדאי לשינוי השם מגבירה את החיכוכים בתוך "המחנה הציוני", שסימן שאלה גדול עומד מעל המשך דרכה, כשותפות בין סיעת התנועה וסיעת העבודה. רק ביום שישי האחרון פורסם בערוץ 2 כי עמיר פרץ הודיע לציפי לבני כי בכוונתו להתמודד במסגרת מפלגת העבודה בבחירות הבאות.

המהלך עורר תהיות במפלגה לגבי השאלה אפ שתי המפלגות יתמזגו למפלגה אחת, או שמא ירוצו בנפרד, ומה יעלה בגורל השותפות בין הרצוג וציפי לבני. היום גם פרץ שלח איגרת שנה טובה לפעילים רבים במפלגת העבודה עם הלוגו של "המחנה החברתי", שם קוד למחנה התומכים של פרץ. גם שמו של היו"ר לשעבר הוזכר כמי שעשוי להתמודד על ההנהגה בסיבוב הבחירות הבא, ומדובר במהלך שנועד לחזק את קשריו עם פעילים במפלגת העבודה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ עמיר פרץ, מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
עשוי להתמודד על הנהגת מפלגת העבודה. פרץ/דרור עינב

עד 19 באוקטובר צריך יצחק הרצוג להודיע מתי יתקיימו הבחירות המקדימות, וועידת המפלגה צריכה לאשר את בקשתו.

חברת הכנסת מיכל בירן הגיבה אמש למכתב של חולדאי ואמרה: "חולדאי בעצם הכריז באופן לא פורמלי על כניסתו לפוליטיקה הארצית, כשהוא מכוון לראשות מפלגת העבודה.
הגישה של חולדאי שמרנית ומיושנת והיא איננה הדרך בה מפלגת העבודה צריכה לצעוד. לאחר שהתנגד בכל כוחו לתקצוב דיפרנציאלי בחינוך ואיים על חברי הכנסת שיסירו את תמיכתם בחוק, כעת הוא מבקש להחזיר את מפלגת העבודה עשרות שנים לאחור ולא במובן הטוב. עלינו לצאת החוצה ולפנות אל כלל החברה הישראלית ולא להסתגר בדלת אמותינו. רון חולדאי הוא אדם מוכשר ורב פעלים, אבל זה גדול עליו, הוא אינו מתאים להנהיג את מפלגת העבודה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully