וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפיגועים: תוגברה פעילות איסוף המודיעין בכביש 443

4.9.2015 / 11:50

לרגל קבלת הכומתה החדשה של חיל האיסוף הקרבי, סיפר קצין בכיר בחיל על היכולות החדשות והאתגרים השונים העומדים בפני הלוחמים, ביניהם אירועי האלימות בכביש המוביל לבירה. "פועלים להגיע לשליטה מלאה בתחום האיסוף הנייד והנייח באזור"

עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: מחבל שביצע פיגוע דקירה בכביש 443 מאיים לדקור אדם נוסף)

מפקדים ולוחמים מבית הספר של חיל האיסוף הקרבי בפיקודו של אלוף-משנה ברק כהן חנכו אתמול (חמישי) לראשונה את הכומתה החדשה של החיל במסע הכומתה שהתקיים בערבה. בשיחה עם אל"מ כהן שנערכה לרגל המאורע הוא חושף את האתגרים שעומדים בפני החיל, ביניהם סוגיית ההתמודדות עם האירועים האחרונים בכביש 443, שבו התגברו לאחרונה הפרות הסדר והניסיונות לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל שנעים על הציר.

אל"מ כהן חשף כי לאחרונה תוגברו הכוחות לאורך הציר, "כדי להגיע לשליטה מלאה בתחום האיסוף הנייד והנייח". לדבריו, "האתגר בכביש 443 הוא דוגמה לקושי של החיל להפריד בין האויב לכוחותינו. זה ציר שנעים בו אזרחים וזה אתגר להבדיל בין אזרחים לכאלה שבאים לפגע. האתגר הנוסף הוא זמן חיות המטרה - לדעת לא רק לזהות מטרה אלא גם לכוון אליה כוח שיטפל בה בזמן לפני שהיא תיעלם".

עוד כתבות בנושא:
אחרי הצבת הכוחות המיוחדים, נתניהו הורה לתגבר האבטחה בכביש 443
מחשש להתגברות הפיגועים: כוחות מיוחדים בכביש 443
גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים

מסע הכומתה של חיל האיסוף הקרבי, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
קבלת הכומתות החדשות במהלך מסע הכומתה של חיל האיסוף הקרבי, אתמול/דובר צה"ל

נוסף על כך, אל"מ כהן ציין כי בקרוב יחל החיל להשתמש גם בבלוני תצפית על גבי כלי רכב. "הם יאפשרו לנו לדלג מזירה לזירה ולהיות גמישים ומדויקים", הדגיש אל"מ כהן והוסיף: "לשם הולך החיל שכן האיומים משתנים במהירות. האויב לומד אותנו ומנסה לאתגר אותנו בהתאם. אנחנו משפרים טכנולוגיות, טכניקות ושיטות". עוד סיפר כי החיל צפוי לקלוט בקרוב את רכב הגרניט – רכב חדש של בעל חיישנים מתקדמים ביותר. "החיישנים יאפשרו לקיים פעילות מאוד גמישה לאיסוף מודיעין בשטח", ציין.

מסע הכומתה של חיל האיסוף הקרבי, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
"סימן להתפתחות של החיל". הכומתה החדשה/דובר צה"ל

האתגר הנוסף שאליו נערכים בחיל האיסוף הקרבי הוא זיהוי לוחמי חמאס המחופשים לחיילי צה"ל - יכולת שנעשה בה שימוש במהלך מבצע "צוק איתן". "ראינו ב'צוק איתן' שחמאס נראה כמו חיילי צה"ל והוכחנו יכולות בנושא. כשזה קורה בשטחים בנויים האתגר גדול יותר ואנחנו נערכים גם לזה".

אל"מ כהן התייחס גם לביקורת על התנאים שבהם משרתות התצפיתניות בחיל. "יחסים למצב בעבר, המציאות היא טובה והתנאים טובים. המוטיבציה שלהן נמצאת בעלייה וכיום אנחנו כמעט לא מתמודדים עם בעיות סירוב. עבדנו מאוד קשה בשביל זה. אני מאמין שהכומתה החדשה תעלה את רמת המוטיבציה ותבליט את החיל כדי שלא יבלבלו אותנו עם חילות אחרים".

בנוגע לכומתה החדשה של החיל אמר כהן כי מדובר "בסימן להתפתחות של החיל גם במבצעים וגם בפעילות לאורך הגבולות ובשטחים". בעבר נקרא החיל חיל מודיעין השדה וכומתת החיילים בה הייתה ירוקה כשל חיל המודיעין. הגוון החדש של הכומתה, "חול מדברי", נבחר לאחר לבטים רבים, ומרגע זה הוא יחולק לכלל החיילים והמפקדים בחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully