וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת עד הסוף: "ג'וני ואבירי הגליל" מצניעה בחביבות את הבעייתיות המהותית שלה

3.9.2015 / 0:00

הדרמה הקומית החדשה של yes עוסקת בנערי ליווי בגליל, אבל למרות זיקה לנושאים אפלים, היא מצניעה אותה ומחפה בטקסטים אמינים ובמשחק מעולה

יח"צ - חד פעמי

דווקא בגלל ש"ג'וני ואבירי הגליל" חמודה, כדאי לפתוח בבעייתיות העומדת בבסיסה. הדרמה הקומית החדשה של yes עוקבת אחרי מספר בחורים גליליים צעירים שמפאת מצוקה כלכלית הופכים לנערי ליווי, לרווחת כמות מפתיעה של נשים בודדות עם הרבה מאוד כסף לבזבז עליהם. למרות מעלותיה של הסדרה, שיפורטו בהמשך, נקודת המוצא שלה מקשה להתעלם מהקול הקטן בירכתי המוח הטוען שיש דו פרצופיות בעניין הזה. שחרף העובדה כי מדובר בגברים, "ג'וני ואבירי הגליל" מכשירה איזשהו שרץ בתחום כאוב, כזה שרק לפני כשבועיים גבה קורבן עם התאבדותה של אישה בבית הבושת שבו עבדה. yes עצמה עסקה ברצינות בנושא הזה במסגרת הדרמה "בלו נטלי".

זה נושא מעניין הטוען את "ג'וני ואבירי הגליל" ברובד שלא בטוח כי היא רוצה בו. כמובן, יש תהום פעורה בין ג'יגולו לבין זונה, אבל גם כך קשה שלא לתהות מדי פעם איך הסדרה הזו היתה נראית לו הדמויות הראשיות שלה היו נשים ולא גברים. "אבירי הגליל" עושה הכל, וטוב למדי, כדי לחפות על התהיות האלה ולדחוק אותן לשוליים.

הסדרה עוקבת אחרי ג'וני קציר (עוז זהבי), שחוזר אל הבית בגליל ממושבו בסין אחרי מותו של אביו במפתיע, שם מרחף מעל אחותו התיכוניסטית (ג'וי ריגר, "החממה") חשש לעבור לאפוטרופוס אחר על ידי שירותי הרווחה. המצב הכלכלי דחוק מאוד, וכאשר ג'וני מגלה שקייס (יוסף סוויד) העובד בעסק הכוורות המשפחתי פתח עסק שמספק דבש מסוג שונה לחלוטין - שירותי ליווי לנשים המקומיות - הוא עולה על העגלה הזו ואף מצרף גם את חבריו, איתמר הלוזר (אושרי כהן) ושימי הנשוי (יואב לוי). ברקע גם יש את סיפור אהבתו הנושנה של ג'וני, הודיה (מלי לוי) שכבר נשואה לאחר, אבל בשני הפרקים הראשונים מדובר ברגעים הפחות מעניינים של הסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנטזיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שכן עובד ב"ג'וני ואבירי הגליל" הוא העובדה שכיאה לשמה היא כמעט פנטזיה. המיקום שלה בעיירה קטנה על רקע נופיו הירוקים והמרהיבים של הגליל, נוסכת בכל תחושה של ניתוק העושה עמה חסד. כך אפשר לקבל את העובדה שנשים יכולות לשלם מאות שקלים על שירותי המין ואף להציע להכפיל ולשלש את הסכום, או שמאגר הנשים הבודדות והאטרקטיביות-למדי האלה נראה בלתי נדלה, ושאפשר אפילו לזרום עם מישהי שהקיק שלה הוא סקס במהלך נסיעה מהירה.

האווירה הנינוחה הזו גורמת גם לרגעים המטרידים, או סתם כאלה שאמורים להיות דרמטיים יותר, גם כן לעבור כקלילים ומתוקים. המועקה הכספית הממשית שג'וני וחלי עומדים מולה, או קשיי הנישואין של שימי ורעייתו, שברון הלב של ג'וני לנוכח אהבתה הנוכחית של האקסית, וגם אותו רובד אפל של זנות - על כולם שורה אותה חמידות כללית. היא מגובה בטקסטים אמינים, צחוקים רמים (בעיקר בפרק השני) ובמשחק פשוט מעולה של כולם, בעיקר ג'וי ריגר שמצליחה להמתיק את אחד האלמנטים הכי ביזאריים בסדרה: העובדה שהיא מסרסרת באחיה. הבחורה לגמרי גונבת את ההצגה.

התחושה הזו, כולל הנוף הכפרי, נדמית כמו מחווה מכוונת לקומדיות הבריטיות מחממות הלב האלה. הדמויות הצבעוניות שמתגייסות בצורה בלתי צפויה לטובת מטרה כלשהי. המשמעותי מבין אלה הוא כמובן "ללכת עד הסוף", שבמסגרתו חבורת פועלים מפוטרים שנקלעים למצוקה כספית, מעלים מופע חשפנות כדי לגייס כספים. מעבר לכך שבפרק הראשון של "ג'וני" יש סצנה שמרפררת בדיוק לסרט, עולה רושם שכל כולה נתלית באילן הזה. למזלה, היא עושה את זה היטב.

ומה אתם חשבתם על "ג'וני ואבירי הגליל"? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully