וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאשים: חמאס גנב חומרים שנועדו לשיקום הרצועה ובנה עמם מנהרות

1.9.2015 / 20:59

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר כי פעילי חמאס השתלטו בכוח על מחסן ברצועה ולקחו ממנו חומרי בנייה שישראל העבירה לפלסטינים. הוא גם דחה את הדיווחים על מו"מ בין ישראל לחמאס

עריכה: יאיר דניאל

אנשי חמאס גנבו חומרי בנייה שנועדו לשיקום הרצועה, ועשו בהם שימוש לפרויקט המנהרות ההתקפיות – כך האשימה היום (שלישי) ישראל. "פעילי חמאס השתלטו בכוח על מחסנים של תשומות בנייה שהעבירה ישראל, והחרימו את החומרים לטובת התשתית התת-קרקעית של הארגון", סיפר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, בהודעה לתקשורת. לדבריו, אנשי חמאס גנבו בעיקר קורות עץ.

מרדכי הוסיף כי מאז תום "צוק איתן" לפני כשנה ועד היום, אישרה ישראל להכניס 1.7 מיליון טון של תשומות בנייה לטובת שיקום הרצועה. לדבריו, ההתנהלות של חמאס, שבאה לידי ביטוי בין היתר בגניבת חומרי הבנייה לאחרונה, היא זו שמעכבת את שיקום עזה.

הוא התייחס גם לפרסומים שלפיהם ישראל מקיימת מגעים עם הארגון הפלסטיני, ודחה זאת מכל וכל. "אין משא ומתן ישיר או עקיף עם חמאס. ישראל פועלת אך ורק אל מול הרשות הפלסטינית, ואיננה פועלת מול גופים פלסטינים אחרים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
"אבא שלי התאבד כי לא קיבלו את אחותי לבית ספר ממניעים גזעניים"
פיזור מחדש וארצות בטוחות: תכנית מרקל לפתרון משבר המהגרים
תיעוד: הלקאה פומבית באפגניסטן לגבר ואישה שהורשעו בניאוף

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילי חמאס במנהרה/רויטרס

אתמול פורסם שדחפורים של צבא מצרים החלו בימים האחרונים לחפור בורות גדולים בחולות לאורך הגבול עם רצועת עזה, לקראת יישום התכנית להקמת חוות דגים באזור, במטרה לעצור את ההברחות בין מצרים לרצועה – כך אמרו גורמים רשמיים בצבא מצרים לסוכנות הידיעות אי-פי. הגורמים הוסיפו כי 18 חוות דייג יוקמו לאורכו של הגבול, ובהם יגדלו דגי בורי ושרימפסים. לדבריהם, הדבר יהפוך את חפירת המנהרות לדבר בלתי-אפשרי.

במשך שנים אפשרה מצרים את קיומן של מנהרות ההברחה ואפשרה למאות מנהרות להוביל סחורות וכלי נשק לעזה. עם זאת, לאחר הפלת הנשיא מוחמד מורסי בשנת 2013, החלו פעולות משמעותיות נגד המנהרות, והנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי האשים את חמאס בהעברת אנשיהם דרך המנהרות לתוך מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully