וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי האימה המצליח ווס קרייבן הלך לעולמו בגיל 76

31.8.2015 / 7:19

קרייבן, הבמאי שהמציא מחדש את ז'אנר האימה בהוליווד והפך דמויות כמו פרדי קרוגר לאיקוניות, מת בביתו שבלוס אנג'לס עקב סיבוכים של מחלת הסרטן

ווס קרייבן. GettyImages
הפך תקציבים זעומים לזהב. ווס קרייבן/GettyImages

ווס קרייבן, ככל הנראה גדול במאי ז'אנר האימה של הוליווד, הלך לפנות בוקר (שני) לעולמו בגיל 76. קרייבן מת בביתו שבלוס אנג'לס, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, כך נמסר בהודעה מטעם משפחתו.

קרייבן, יליד קליבלנד ובן למשפחה בפטיסטית אדוקה, הגדיר את עצמו כמי שתמיד התעניין באמנות עוד מילדותו. הוא למד ספרות אנגלית ופילוסופיה, ואף שימש לזמן קצר כפרופסור לפילוסופיה, לפני שהחל בקריירת הבימוי שלו. תחילת דרכו היתה דווקא בתעשיית הפורנו.

קרייבן העיד על עצמו כמי שביים סרטי מבוגרים רבים תחת שם בדוי, במקביל לעריכה וכתיבה של סרטו הראשון: "הבית האחרון משמאל" (1973), סרט נקמה דל תקציב (87 אלף דולר) שהפך להצלחה קופתית עצומה (3.1 מיליון דולר).

הנוסחה הזאת הפכה את קרייבן לאמן סרטי האימה בתקציב נמוך. "גבעת הפחד" ו"גבעת הפחד 2" עבדו על אותה נוסחא בדיוק, אבל אז הגיע קרייבן למיינסטרים עם "סיוט ברחוב אלם" (1984). הסרט גרף 25 מיליון דולר בקופות (פי 25 מהתקציב) והפך את פרדי קרוגר לשם המזוהה ביותר עם הז'אנר.

קרייבן ביים גם מספר פרקים בסדרת הטלוויזיה "אזור הדמדומים", לפני שהתפנה להמציא שוב את הז'אנר מחדש עם סדרת סרטי "צעקה" בשנות ה-90. סרטו האחרון כבמאי היה "צעקה 4" בשנת 2011. בשנה האחרונה עמד מאחורי הקלעים של סדרת הטלוויזיה של רשת MTV המבוססת על סרטיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully