וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הסופר אוליבר סאקס, מחבר "האיש שחשב שאשתו היא כובע"

30.8.2015 / 12:58

סאקס, הנוירולוג ומחבר רבי המכר "האיש שחשב שאשתו היא כובע", "התעוררות" ו"מוזיקופיליה", מת היום (ראשון) בגיל 82 ממחלת הסרטן

הסופר אוליבר סאקס. GettyImages
אוליבר סאקס ב-2009/GettyImages

אוליבר סאקס, הנוירולוג ומחבר רבי המכר "האיש שחשב שאשתו היא כובע" ו"מוזיקופיליה", מת היום (ראשון) אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן.

סאקס נולד בלונדון ב-1933. התמחה בנאורופיזיולוגיה ובנוירוכימיה. מחקרו בעניין הטיפול בחולים ששרדו ממחלת השינה, פורסם בספרו "התעוררות" שאחד המקרים בו עובד לסרט עלילתי בכיכובם של רוברט דה נירו ורובין וויליאמס. הנודע בספריו הוא "האיש שחשב שאשתו היא כובע".

ייחודו של סאקס היה הסקרנות שלו והיותו הומניסט וחוקר, שמתרכז קודם כל בנפש האדם. סאקס התעניין בהיבטים הפסיכולוגיים-פילוסופיים של הנוירולוגיה ובעיקר בדימוי הגוף, בתפיסה של ה"אני" במוח ובקשר בין הגוף לתודעה. ספריו התמקדו פעמים רבות בתופעות נוירולוגיות-תפיסתיות מוזרות בהן נתקל במהלך עבודתו.

בפברואר כתב סאקס במאמר חושפני בניו יורק טיימס כי הוא סובל מסרטן סופני ונשאר לו זמן מועט בלבד לחיות. לדבריו החליט לנצל את הזמן לחיות בדרך "העשירה, העמוקה והפרודוקטיבית ביותר" שהוא יכול, כשהוא שואב השראה מהפילוסוף דיוויד יום, שכתב אוטוביוגרפיה קצרה ביום שקיבל חדשות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully