וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית לחיזוק המתמטיקה: "שוויון הזדמנויות הופך מסיסמא למציאות"

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

30.8.2015 / 11:20

נפתלי בנט הציג התכנית שמטרתה להכפיל בתוך ארבע שנים את מספר התלמידים הניגשים לחמש יחידות בגרות במתמטיקה. משרד החינוך העלה קמפיין שכותרתו "לתת חמש" ובו משתתף גם הנשיא לשעבר שמעון פרס

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

שר החינוך נפתלי בנט מציג הבוקר (ראשון) את התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה בבתי הספר, יחד עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס וראשי חברות הייטק. מטרת התכנית היא להכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות בחמש יחידות בתוך ארבע שנים, ל-18 אלף תלמידים בשנה. עלות התכנית היא 75 מיליון שקלים והיא אחד מחמשת היעדים של בנט במשרד החינוך. בראש התכנית יעמוד מוהנא פארס, איש משרד החינוך המשמש אחראי על החינוך הדרוזי והצ'רקסי.

זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, הקים בנט מועצת מתמטיקה שבה חברים בכירי משרד החינוך, מורים למתמטיקה ודמויות נוספות כמו מחבר ספרי הלימוד יואל גבע וזוכה פרס נובל פרופ' ישראל אומן. המועצה גיבשה את התכנית שמטרתה הראשונה היא, כאמור, הכפלת מספר הניגשים לחמש יחידות בבגרות, כאשר בנט הגיע להסכמות עם ראשי האוניברסיטאות על הגדלת הבונוס בהרשמה לתלמידים בעלי חמש יחידות בבגרות ל-30 נקודות.

עוד בוואלה! NEWS:
שיעור בניצול: מדוע המורים קונים מכספם ציוד לבתי הספר?
שביתת פתע בנתב"ג: עמדות ביקורת הדרכונים לא עובדות לסירוגין
אובמה בדרך לניצחון בקונגרס - ומחפש פיוס עם ישראל

שר החינוך נפתלי בנט משיק את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
התכנית מבטיחה מימון שכר הלימוד לסטודנטים שיתחייבו לעסוק בהוראה במשך חמש שנים. בנט ופרס, היום/נועם מושקוביץ

התכנית כוללת פתיחה של מאה מגמות לימוד חדשות לחמש יחידות בבתי הספר, כדי לאפשר לכל תלמיד בארץ לגשת לחמש יחידות. בין השאר, באמצעות הורדת רף המינימום לפתיחת מגמה מ-15 תלמידים בכיתה לשישה בלבד. בנוסף, משרד החינוך יוסיף השנה 15 אלף שעות הוראה למקצוע ואף מתוכננת הכפלה של מספר המורים ל-2,000 בתוך ארבע שנות יישום התכנית. את התכנית מלוות כמה חברות הייטק, ביניהן מארוול ישראל, אינטל, סאנדיסק ומייקרוסופט, שבכיריהן יקיימו מפגשים עם התלמידים בבתי הספר ויעבירו להם הרצאות וסיורים. סעיף נוסף בתכנית מבטיח לסטודנטים למתמטיקה מימון מלא של שכר הלימוד, בתמורה להתחייבות לעסוק בהוראה במשך חמש שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"גירעון כספי ניתן לתקן מאוחר יותר - גירעון חינוכי אינו ניתן לתיקון"

בימים הקרובים יעלה משרד החינוך קמפיין ארצי תחת הכותרת "לתת חמש", שנועד לעודד תלמידים להיענות לאתגר וללמוד לימודים מוגברים במתמטיקה. הקמפיין פונה להורים ומסביר להם את חשיבות המקצוע וכן פונה לאנשי ההייטק כדי להגיע ולעזור לפרויקט ללימוד המתמטיקה ברמת חמש יחידות. הנשיא לשעבר, שמעון פרס הלוקח חלק בקמפיין אמר כי "אסור להשלים עם מצב שבו במדינת ישראל ילדים שיכולים ללמוד חמש יחידות בגרות בבתי הספר לא יעשו זאת בשל מחסור באמצעים. גירעון כספי ניתן לתקן מאוחר יותר - גירעון חינוכי אינו ניתן לתיקון".

"ישראל היא סמל ה'סטארט אפ ניישן', אך לא לעולם חוסן", הוסיף פרס. "'סטארט אפ ניישן' אינו מהלך חד פעמי - לא ניתן לקנות מצוינות מדעית פעם אחת ודי. על מנת שנעמוד בתחרות הגלובלית אל מול השווקים הבינלאומיים, המדינה חייבת להשקיע את המרב כדי לאפשר לתלמידיה מדע מהשורה הראשונה. מקצועות המדעים והטכנולוגיה נשענים על מתמטיקה, ולכן, קידום הלימודים וחתירה נמרצת למצוינות מדעית הם הכרח קיומי ואינטרס עליון לעתידה של ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט משיק את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"חובתנו המוסרית להעניק הוראה איכותית". בנט, היום/נועם מושקוביץ

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "הביטוי 'שוויון הזדמנויות' הופך היום מסיסמא למציאות: נגמרו הימים שילד רצה לגשת לבגרות של חמש יחידות, אבל בשל מקום מגוריו הוא לא היה יכול. אין לתלמיד מאופקים פחות פוטנציאל מאשר לתלמיד מסביון, רק צריך שלא נעצור אותו. אז מהיום כבר לא נעצור אותו ונאפשר לו לעשות חמש יחידות מתמטיקה".

בנט הוסיף כי "האיום של לימודי המתמטיקה הוא איום אסטרטגי, ולאיום אסטרטגי יש צורך בתוכנית לאומית. אני יודע שיש הרבה שלא מסכימים איתי בצורך בחיזוק המאסיבי של המתמטיקה, אבל תפקידה של הנהגה הוא לקבוע יעדים לאומיים ולחתור אליהם בכל הכוח – ואנחנו נכפיל את מספר תלמידי החמש יחידות תוך ארבע שנים".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ וחבר ועד החינוך הלאומי אמר כי "התכנית החדשה מבטאת קונצנזוס עמוק ורחב". לדבריו, "אין פה שמאל וימין, כל מי שעיניו בראשו מבין שבבתי הספר יש תלמידות ותלמידים רבים שרוצים ויכולים להצטיין, וזו זכותם היסודית וחובתנו המוסרית להעניק להם הוראה איכותית, כזו שתאמין בהם, תתמוך בהם ותסייע להם להגיע להישגים גבוהים ולפתוח דלת לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully