וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד עבריין ועסקים עם הקומנדו של קזחסטן: החברה של הירש

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

27.8.2015 / 8:40

מסמכי החברה שבבעלות המפכ"ל המיועד, שנחשפים כאן לראשונה, מגלים כי עו"ד גור פינקלשטיין, שהורשע בניסיון לשידול לרצח, פעל בה בתחילת דרכה. המסמכים חושפים גם עסקאות של החברה עם סוכנות הביון הקזחית. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה המיועד גל הירש, קצין ותיק ומוערך ששירת בתפקידים רבים בצה"ל והשתחרר בדרגת תת-אלוף, הקים בשנים האחרונות חברה לייעוץ ביטחוני בשם "דיפנסיב שילד אחזקות 2008" - על שם מבצע "חומת מגן". מבט במסמכי החברה שהגיעו לידי וואלה! NEWS מגלה מעורבות של עורן דין שהורשע בפלילים בעבירות חמורות ושעבודים לבנקים, וגם חושף צד חשאי בעסקיה של החברה עם הכוחות המיוחדים של קזחסטן.

הירש עזב את הצבא ב-2006 בעקבות אירועי מלחמת לבנון השנייה והחליט לעבור לעסקי ביטחון בינלאומיים. בהמשך הקים חברה משלו. ראשי חברת "דיפנסיב שילד אחזקות" כיום הם הירש עצמו ואלוף-משנה (במיל') דרור שכנאי, לשעבר קצין בכיר בחיל המודיעין. על פי אתר החברה, היא מספקת "פתרונות טקטיים ואסטרטגיים לענייני ביטחון פנים וביטחון כללי", כאשר מצוין כי אנשי החברה מביאים עמם את ניסיונם הרב בענייני ביטחון. בין היתר נכתב כי החברה פועלת באמריקה הלטינית, מדינות הבלקן, מרכז אסיה, מערב אפריקה, המזרח הרחוק ומזרח אירופה. מהמסמכים עולה כי השניים מחזיקים את כלל מניות החברה באמצעות שתי חברות אחרות שבבעלותם, אחת מהן רשומה בכתובת ביתו של הירש בראש העין.

עוד על המינוי שזעזע את המשטרה:
ביקורת במשרד לביטחון פנים: הפורום לא התכנס בעקבות שחיתויות
חמישה מפכ"לים לשעבר נגד בחירת הירש: "פגיעה אנושה במשטרה"
הירש ברירת מחדל? ארדן רצה את רוסו כמפכ"ל – אך הוא סירב

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
חברתו פעלה בבלקן, אסיה, אפריקה, מזרח אירופה ודרום אמריקה. הירש, אתמול/ניב אהרונסון

שכנאי, כך עולה מהמסמכים, הוא הרוח החיה של החברה, לפחות בפן העסקי. ביולי 2008 הוא מונה למנכ"ל, מרבית המסמכים חתומים על ידו, הוא מנהל את ענייניה מול הבנקים ומכהן כדירקטור. אולם בתחילת דרכה של החברה, במשך כמה חודשים ב-2008, כיהן כדירקטור עו"ד גור פינקלשטיין, שמשרדו גם מנהל את ענייני החברה מול רשם החברות והוא עצמו רשם אותה. בספטמבר באותה שנה העביר פינקלשטיין עשרת אלפים מניות שהיו ברשותו אל חברת "סי. בחמישית איי בע"מ", הנמצאת בבעלותו של שכנאי. החל משלב זה מתחלקות מניות "דיפנסיב שילד" בין שכנאי להירש. עד אז, היה למעשה פינקשלטיין הבעלים של "דיפנסיב שילד". במסמך העברת המניות מוגדר פינקלשטיין מנהל ובפרוטוקול החברה הוא מוגדר יו"ר. במסמך אחר הוא הוגדר "יו"ר הדירקטוריון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משרדיו של גל הירש, הרצליה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הירש מחזיק בחברה יחד עם קצין בכיר לשעבר במודיעין. משרדי החברה בהרצליה/ראובן קסטרו
פינקלשטיין הורשע בין היתר בניסיון לשידול לרצח, ונדון ל-8 שנות מאסר

פינקלשטיין, שפעל בחברה של המפכ"ל המיועד הירש בתחילת דרכה, מצא את עצמו מהר מאוד בצד השני של החוק. ב-2011 הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בנסיבות מחמירות, הצתה ועבירות נוספות.

בין היתר נחשד פינקלשטיין כי החליט לפגוע במנהל אגף הרישוי והפיקוח בעיריית תל אביב, שוטה חובל, לאחר שזה הורה להפסיק עבודות בבניין של כת הסיינטולוגיה, שאחד מיזמי העבודות היה עורך הדין. כמו כן, ייחס כתב האישום לפינקלשטיין כוונה לרצוח את גרושתו ואת בן זוגה באמצעות עבריינים תמורת 140 אלף שקל, במהלך שנת 2010.

עו"ד גור פינקלשטיין, מואשם בהנחת מטען חבלה, הצתה ורצח בן זוגה של גרושתו, מאי 2011. גור פינקלשטיין, נמרוד סונדרס
כתב אישום חמור. פינקלשטיין ועורך דינו בבית המשפט ב-2011/נמרוד סונדרס, גור פינקלשטיין

בין היתר, הואשם פינקלשטיין במעורבות בהטמנת מטען חבלה ברכב, שגרם לבן זוגה של גרושתו ולבתו פציעות חמורות. כמו כן, נטען כי התכוון להצית את המבנה של כת הסיינטולוגיה ביפו. בתום המשפט הורשע פינקלשטיין בקשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לשידול לרצח ושיבוש מהלכי משפט. נגזרו עליו שמונה שנות מאסר. עם זאת, הוא זוכה מהאישום על הכוונה להצית את מבנה הסיינטולוגיה ומהכוונה לפגוע בחובל. עניינו של פינקלשטיין תלוי ועומד בערעור בפני בית המשפט העליון.

הפעילות הסודית עם יחידת הביון של קזחסטן

פעילותה של החברה במדינות שונות בעולם נותרה חשאית. פרסומים שונים בעולם טענו כי הירש היה מעורב בפעילות הצבא הגיאורגי לפני המלחמה נגד רוסיה ב-2008 בחבל אוסטיה, שם עסק בענייני ייעוץ ביטחוני. בעניין זה אף התבטא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וטען באחד מנאומיו כי גיאורגיה הפסידה את המלחמה בשל הייעוץ שקיבלה מהירש. חלק מהמסמכים שנחשפים עתה מגלים מעט מהמידע שהיה חשאי עד כה.

חיילי צבא קזחסטן בתהלוכה, מאי 2013. AP
עסקה חשאית עם סוכנות הביון הקזחית. חיילים של צבא קזחסטן/AP

מהמסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי החברה פעלה יחד עם הכוחות המיוחדים של קזחסטן. כך, למשל, חושף מסמך לרישום שעבוד שנוצר על ידי "דיפנסיב שילד" לשם הבטחת סכום של 65 אלף דולר עבור בנק הפועלים בפברואר 2014, כי "השעבוד שיצר הממשכן לטובת הבנק הינו להבטחת הפירעון המלא של כל הסכומים שיגיעו לבנק מהממשכן, על פי מסמך שכותרתו 'בקשה להוצאת ערבות בנקאית במטבע חוץ לטובת Arystan Special Forces State Institution of National Security Committee of the Republic of Kazakhtan'". ככל הנראה, מדובר בעסקה שביצעה החברה של הירש עם סוכנות הביון הקזחית המחזיקה גם ביחידת קומנדו המכונה "אריסטאן". מדובר ביחידה מיוחדת ללוחמה בטרור והגנה על נכסים לאומיים של המדינה.

יחידת הביון עצמה המכונה גם "הוועדה לביטחון לאומי של הרפובליקה הקזחית", והיא עוסקת בענייני המודיעין ואבטחת גבולותיה של המדינה ומאגדת בתוכה כמה יחידות ובראשן יחידת הקומנדו. היחידה הקזחית מופיעה גם במסמך אגרת חוב על סך 5,000 דולרים שנערך במרץ 2014 וכן באגרת חוב נוספת שבה נוצר שעבוד של סכום חריג, 455 אלף אירו, בחודש יוני באותה השנה. כשלושה שבועות לאחר מכן נמחק השעבוד החריג מפנקסי החברה.

הפירוק התמוה לקראת מינויו של הירש

ב-2009 הקימו השניים חברה נוספת, ששמה "דיפנסיב שילד הדרכות". בעלת המניות בחברה החדשה היא חברת "דיפנסיב שילד אחזקות 2008" השייכת לשכנאי והירש. במרץ 2015 התמנה הירש לדירקטור, בנוסף לשכנאי, מלבד היותו מחזיק מניות עיקרי. במהלך השנים לא העבירה החברה החדשה את המסמכים הנדרשים או שילמה אגרה לרשם החברות. לפני כחודש - בצעד מעורר תמיהה לסמיכות מינויו של הירש למפכ"ל - פנתה החברה אל רשם החברות בבקשה לפרק את החברה מרצון. באתר רשם החברות היא מוגדרת כיום "חברה מפרת חוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך החברה שמעיד על הקשרים עם הצבא הקזחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת "דיפנסיב שילד" נמסר בתגובה: "עו"ד דרור ברוטפלד מטפל בענייניו של גל הירש ובחברות שבשליטתו. במהלך 2008 ניתנה הוראה לעו"ד פינקלשטיין לרשום חברה חדשה ברשם החברות בשם 'דיפנסיב שילד אחזקות 2008 בע"מ' ולאחר מכן הוקצו כל המניות לחברות הנמצאות בשליטתם של גל הירש ודרור שכנאי. מדובר היה בעניין טכני בלבד".

משרדיו של גל הירש, הרצליה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבניין בהרצליה שבו יושבים משרדי החברה/ראובן קסטרו

באשר לפעילות החברה בחו"ל נמסר כי "כל פעילותיה של החברה מאושרות כדת וכדין על ידי גורמי מערכת הביטחון כנדרש. אין בכוונתנו למסור פרטים בדבר עסקאות אל מול לקוחות החברה". בעניין חברת "דיפנסיב שילד הדרכות" נמסר כי "בחברה לא בוצעה כל פעילות זה כמה שנים ועל כן ניתנה הוראה לפרקה. הנושא מטופל על ידי רואה החשבון וסמנכ"ל הכספים של החברה. במידה שישנם עניינים בירוקרטיים להסדיר מול הרשויות, החברה תדאג להסדירם בהקדם".

עו"ד ברוטפלד מסר בתגובה לדברים כי "פינקלשטיין הקים את החברה בעודו מייצג אך ורק את עודד שכנאי ויתר השותפים למעט גל הירש ולאחר מכן הוא העביר את המניות לשכנאי. לאורך התהליך הייתה הפרדה מוחלטת בין השותפים שיוצגו על ידי פינקלשטיין לבין הירש שיוצג על ידי". לדברי ברוטפלד, בימים האחרונים שולמו האגרות לרשם החברות בענייני חברות נוספות, בסך של 15 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully